Για το σύνολο της ομιλίας του πρωθυπουργού ΓΑΠ μπορεί καθένας να κρίνει κατά το δοκούν. Δεν θέλουμε, άλλωστε, Κυριακάτικα να συγχιζόμαστε ούτε να συγχίζουμε. Για το αντικείμενό μας, τον Τουρισμό, η αναφορά του ήταν σύντομη, ανούσια και με... ανακρίβειες. Δηλαδή, μία παράγραφος και κάτι και αυτή με σημεία...
...που τουλάχιστον για τον τουριστικό κόσμο, όχι απλώς δεν σημαίνουν τίποτα το ιδιαίτερο, αλλά είναι και λάθος .
Έτσι, μετά μία πρώτη αναφορά λίγο πιο “ψηλά” στην ομιλία του, ως εισαγωγή στους τομείς με βαρύτητα για την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας - “Στον Τουρισμό, ανοίξαμε νέες αγορές και αγωνιζόμαστε φέτος να καταρρίψουμε κάθε περασμένο” - ακολούθησε η κυρίως αναφορά:
“Κάνουμε στροφή παντού, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματά μας.
Παράδειγμα ο τουρισμός.
Μπορούμε να αναπτύξουμε ακόμα περισσότερο τον τουρισμό μας και να τον κάνουμε πρότυπο και πρωταθλητή της ανάπτυξης;
Ασφαλώς, μπορούμε.
Συνεχίζοντας με πάθος την συλλογική δουλειά και την συνεργασία που ξεκινήσαμε και εμβαθύνοντας την συνεργασία ιδιωτικού και δημοσίου τομέα.
Μαζί ανοίξαμε νέες αγορές στην Ρωσία, το Ισραήλ, την Τουρκία και την Σερβία και μαζί τις αναπτύσσουμε. Τώρα στοχεύουμε την Κίνα και την Ινδία. Θέλουμε να φέρουμε νέα κοινά από τις ΗΠΑ.
Μαζί αναδεικνύουμε και δημιουργούμε νέα προϊόντα που μέχρι σήμερα ήταν ανύπαρκτα στην χώρα μας.
Μαζί αναβαθμίζουμε την ποιότητα των υπηρεσιών και αναβαθμίζουμε την σχέση ποιότητας – τιμής
Μαζί απλουστεύουμε τη διαδικασία αδειοδότησης των τουριστικών επιχειρήσεων.
Αλλά μαζί πρέπει και να δουλέψουμε για να διασφαλίσουμε ότι ο τουριστικός κλάδος, που σήμερα μαστίζεται από ξένους ανασφάλιστους, θα γίνει πρότυπο δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας για Έλληνες και Ελληνίδες.
Και μαζί θα διασφαλίσουμε ότι η ανάπτυξη της τουριστικής κατοικίας θα γίνει με σεβασμό στο περιβάλλον”.
Εχουμε και λέμε: Το “παραμύθι” των νέων αγορών, το οποίο εξιστορεί εδώ και λίγο καιρό ο Π. Γερουλάνος. Το επικοινωνιακής και μόνον σκοπιμότητας τέχνασμα, του “επιλέγουμε ποιες αγορές είχαν τη μεγαλύτερη αύξηση το 2010 - αφού μελετήσουμε τα στατιστικά δε, γιατί μέχρι τότε δεν κάναμε τέτοιες δηλώσεις... - τις βαπτίζουμε “νέες αγορές” και εφευρίσκουμε και ότι τι “ανόιξαμε” με την πολιτική μας”...
Η Ρωσία είναι “νέα” αγορά εδώ και 10 χρόνια τουλάχιστον. Δεν την άνοιξαν ο προαναφερθείς και ο... υφυπουργός Νικητιάδης. Απλά βοήθησαν στο αυτονόητο: Καλύτερους χρόνους στην έκδοση θεωρήσεων. Και φέτος, οι Ρώσοι ταξιδεύουν μαζικά παντού, δίνουν θεαματικές αυξήσεις σε όλους τους προορισμούς της γειτονιάς μας, Ισπανία, Τουρκία, Κύπρο, Κροατία, Ιταλία, ακόμα και στη Βουλγαρία. Και είναι και τα περίπου 3 εκατ. Ρώσοι που δεν ταξίδεψαν σε Αίγυπτο και Τυνησία που ενισχύουν αυτήν την τάση.
Το Ισραήλ, όντως, μπορεί να θεωρηθεί “νέα” αγορά με την έννοια ότι από πέρυσι προσεγγίζεται πολύ έντονα από την ελληνική κυβέρνηση. Με βαρύτητα, όμως, δυσανάλογη και της απόδοσής της σε αριθμούς και έσοδα και των ποιοτικών χαρακτηριστικών των τουριστών της. Είναι, δε, ένα “στοίχημα”, ευρύτερο της κυβέρνησης, γεωπολιτικού και διπλωματικού χαρακτήρα που απομένει να δούμε πως θα βγει.
Για την Τουρκία, τι να πει κανείς. Είναι νέα αγορά για τον τουρισμό μία αγορά που σε μία ώρα μπορεί να έχει “βυθιστεί” στη δίνη των πολιτικών σχέσεων, κάποιας διπλωματικής έντασης; Και για να είμαστε ακριβείς, οι Τούρκοι έχουν αρχίσει να επισκέπτονται μαζικά την Ελλάδα, για λόγους φυσικά που καμία σχέση με την τουριστική μας πολιτική ή τη γενικότερη πολιτική δεν έχουν.
Η Σερβία; Νέα αγορά; Επειδή έγινε μία επίσκεψη υπουργού προ ημέρων; Οι Σέρβοι παραδοσιακά και για τους γνωστούς λόγους, επιλέγουν και προτιμούν Ελλάδα. Κάτι που έγινε σημαντικά πιο εύκολο με την κατάργηση της visa, αρχής γενομένης από το 2010. Και που δεν ήταν... κυβερνητική πρωτοβουλία φυσικά.
Κίνα και Ινδία, μάλιστα. Εδώ όντως υπάρχει θέμα “νέων αγορών”. Για την Κίνα συζητάμε, βέβαια και πηγαινο-έρχονται υπουργοί και μη, καμιά δεκαριά χρόνια, για την Ινδία πιο πρόσφατα. Τι κάνουμε, όμως; Βαπτίζουμε απευθείας πτήση την “Πεκίνο- Μόναχο- Αθήνα” και “Αθήνα-Μόναχο-Πεκίνο” και κατά τα άλλα, ευχολόγια.
Για την Ινδία, δεν ανησυχούμε. Η τουριστική μας πολιτική διαφεντεύεται από την κα Τσόκλη. Και περιμένουμε και από εκεί τα... εκατομμύρια των Ινδών να αρχίσουν να κατακλύζουν τους ελληνικούς προορισμούς.
Για τα νέα κοινά από τις ΗΠΑ, συμφωνούμε και επαυξάνουμε. Σωστή η διόρθωση, γιατί μέχρι πρότινος, ανέφεραν και τις ΗΠΑ ως "νέα αγορά" (κάποιος μας διαβάζει προσεκτικά, φαίνεται...)
Κατά τα άλλα, προσπαθούμε ακόμα να εντοπίσουμε τα “ανύπαρκτα μέχρι σήμερα” προιόντα.
Κάθε βοήθεια επ' αυτού ευπρόσδεκτη...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου