Τα βασικά μεγέθη της αγοράς κρουαζιέρας για το 2009, σας τα δώσαμε προ ημερών, εδώ, αλλά υπάρχει και «πλούσια» συνέχεια που μας την ανέλυσε o…
… Ανδρέας Στυλιανόπουλος του ταξιδιωτικού οργανισμού Navigator, εκπρόσωπος του Ομίλου της Royal Caribbean International στην Ελλάδα και μέλος του European Cruise Council (ECC).
Βαθύτερη οικονομική ανάλυση των στοιχείων του ECC αποκαλύπτει ότι ο κλάδος απαριθμεί: περίπου 14,1 δισεκατομμύρια ευρώ σε άμεσες δαπάνες από τις γραμμές κρουαζιερόπλοιων, τους επιβάτες και το πλήρωμα, περίπου 34, 1 δισεκατομμύρια ευρώ σε ολικά έξοδα, γύρω στις 296, 300 θέσεις εργασίας και 9 δισεκατομμύρια ευρώ για αποζημίωση εργαζομένων.
Τα έξοδα στήριξης της λειτουργίας των κρουαζιέρων από της εταιρίες κρουαζιέρας και τους ευρωπαίους συνεργάτες ανέρχονται στα 5,4 δισεκατομμύρια ευρώ, μία αύξηση 6% σε σχέση με το 2008.
Επιπλέον, 2,9 δισεκατομμύρια ευρώ διατέθηκαν για την κάλυψη των εξόδων πληρώματος και επιβατών. Τα συνολικά έξοδα των επιβατών αυξήθηκαν μόνο κατά 3% σε σχέση με το 2008.
Ειδικά για την Ελλάδα βρέθηκε ότι τα άμεσα έξοδα της βιομηχανίας κρουαζιέρας για το 2009 είναι 598 εκατομμύρια ευρώ (4, 3 % του Ευρωπαϊκών ολικών εξόδων), ότι 503,000 άτομα επιβιβάστηκαν από την Ελλάδα (10,4 % ) και 4,973,000 άτομα προτίμησαν την Ελλάδα ως προορισμό (20, 9%).
Όπως δήλωσε ο κ. Στυλιανόπουλος, τα ευρήματα επιβεβαιώνουν για μια ακόμη φορά τη συμβολή της βιομηχανίας κρουαζιέρας στην ευρωπαϊκή οικονομία και, κυρίως, αποκαλύπτουν ότι η κρουαζιέρα «ξέρει» να αντιστέκεται στην οικονομική κρίση.
Ειδικά, όσον αφορά στην Ελλάδα, είναι σαφές ότι πρέπει άμεσα να ασχοληθούμε με το τουριστικό προϊόν «κρουαζιέρα», πριν είναι πολύ αργά και απολέσουμε και αυτό το χαρτί έναντι των ανταγωνιστών μας.
Εκτιμά, όμως, ότι ο χειρισμός του ζητήματος του cabotage δεν ήταν τελικά ο ενδεδειγμένος, με αποτέλεσμα να μην προσδοκούνται πλέον τα οφέλη που αρχικά αναμένονταν για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου