Συνήθως, εδώ και χρόνια, η «ατζέντα» πολιτικής για τον τουρισμό κάθε νέας περιόδου άρχιζε να διαμορφώνεται τέλη Αυγούστου-αρχές Σεπτεμβρίου και είχε διαμορφωθεί μέχρι τον Οκτώβριο. Φέτος, όμως…
…η «πολιτική ατζέντα» του τουρισμού όχι απλώς είναι έτοιμη αλλά και γεμάτη θέματα πριν καν το 15Αύγουστο!
Όχι βεβαίως λόγω της προσοχής και της δραστηριότητας της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΟΤ αλλά λόγω του ακριβώς αντιθέτου, καθώς εννέα μήνες τίποτα ουσιαστικό δεν έχει γίνει στον τομέα, καμία παρέμβαση, θεσμική ή νομοθετική δεν έχει προωθηθεί, κανένα από τα βασικά ζητήματα στρατηγικής και πολιτικής δεν έχει προχωρήσει.
Και πέραν αυτών, ουδείς γνωρίζει, αν, πως και πότε θα διαφημιστεί ο ελληνικός τουρισμός στο εξωτερικό τον χειμώνα, την ώρα που όλοι οι ανταγωνιστές μας έχουν, ήδη, έτοιμα τα επικοινωνιακά και διαφημιστικά τους πλάνα.
Επιπρόσθετα, έχουν ανοίξει ή πρόκειται να ανοίξουν και άλλα φλέγοντα ζητήματα για τον τουρισμό.
Από άλλες, όμως, κυβερνητικές πρωτοβουλίες ή καθυστερημένες διαδικασίες και στα οποία… αναζητείται ακόμα η συμβολή ή παρέμβαση του υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού.
Τέτοιες παρεμβάσεις είναι η κοινοποίηση του νέου Αναπτυξιακού Νόμου σε δημόσια διαβούλευση, τέσσερις μέρες πριν το 15Αύγουστο, ενώ εντός των επομένων εβδομάδων, αναμένεται και το αναθεωρημένο Ειδικό Χωροταξικό για τον Τουρισμό –για βασικά σημεία του οποίου έχουμε αναφερθεί κατά καιρούς τον τελευταίο μήνα- το οποίο, όπως έχουμε επισημάνει κρύβει πολλές αρνητικές εκπλήξεις για τον τουριστικό κόσμο.
Η μεγάλη «μάχη» βεβαίως, δίνεται στο μέτωπο του ΦΠΑ, καθώς αν υιοθετηθούν οι εισηγήσεις στελεχών του οικονομικού επιτελείου για μεταφορά των υπηρεσιών διαμονής στην υψηλή κλίμακα του 23%, τότε όλοι κάνουν λόγο για «ολική καταστροφή» τουριστικών επιχειρήσεων και τεράστιες απώλειες εσόδων για το 2011.
Share |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου