“Πρέπει να αγαπάει κανείς πολύ την Ελλάδα για να κάνει επενδύσεις εδώ, για να επιμένει και να προσπαθεί να προχωρήσει κάποια σχέδια και να τα υλοποιήσει. Το επενδυτικό και επιχειρηματικό περιβάλλον, για κάθε επενδυτή, είναι πολύ εχθρικό και ρευστό” έλεγε...
...χθες, ομολογώντας τρόπον τινα και τον... “πόνο” του ο Μίλτος Καμπουρίδης της Dolphin Capital Investors.
Δεν ανέφερε κάτι που οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ δεν γνωρίζουν ούτε αποκάλυψε κάτι που δεν έχει επισημανθεί και υπογραμμιστεί τα τελευταία χρόνια, όχι μόνον από τουριστικούς επιχειρηματίες, αλλά γενικότερα. Δαιδαλώδης, απίστευτη γραφειοκρατία, καθυστερήσεις, πολύπλοκο θεσμικό πλαίσιο, ρευστό και διαρκώς μεταβαλλόμενο φορολογικό και δημοσιονομικό καθεστώς.
Αν σε αυτά προστεθούν και οι "αγκυλώσεις" της εποχής, δηλαδή, το υψηλό ίσως και απαγορευτικό κόστος δανεισμού και οι σοβαρές επιφυλάξεις και των ξένων τραπεζών όταν ακούν για επενδύσεις στην Ελλάδα, τότε το όλο project "επένδυση στην Ελλάδα", αποκτά διαστάσεις "θρίλερ".
Πάντως, θεωρεί τις ρυθμίσεις που προωθεί το ΥΠΠΟΤ πρωτοβουλία θετική και μία πρώτη καλή κίνηση και κατά την άποψή του, οι τουριστικές επενδύσεις “πρώτης γραμμής”, ως προς την ποιότητα υπηρεσιών και πελατών, όπως τα ξενοδοχεία πολυτελείας, τα γήπεδα γκολφ και οι μαρίνες, δεν μπορούν να σταθούν επιχειρηματικά από μόνες τους αλλά πρέπει να συνδυάζονται με τουριστική κατοικία.
Όσο για τα “παλαβά” της ελληνικής τουριστικής πραγματικότητας:
“Μπορούμε” είπε, “να στείλουμε ελικόπτερο στο Ελ. Βενιζέλος για να πάρει τους πελάτες μας, αλλά απαγορεύεται να στείλουμε... λιμουζίνα με οδηγό!”.
Αυτή η "μοναδικότητα" της Ελλάδας σε επίπεδο Ευρωπαικής Ενωσης, να μην επιτρέπεται η μίσθωση αυτοκινήτου με οδηγό, όντως, είναι από τις πιο κραυγαλέες θεσμικές περιπτώσεις στον ελληνικό τουρισμό...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου