Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Πέμπτη 21 Απριλίου 2011

Στενοχωρήσαμε, αλλά επιμένουμε: όχι άλλο "επικοινωνιακό κάρβουνο"!


Κακοκαρδίσαμε, μας λένε, ορισμένους και εκνευρίσαμε και κάποιους άλλους λίγο περισσότερο από ό,τι συνήθως, με την ανάρτηση για το “επικοινωνιακό κάρβουνο”. Μήπως, όμως, επειδή έχουμε λίγο δίκιο; Δεν στέκει σε καμία λογική αγοράς, κανενός κράτους...


...που θεωρεί εαυτόν σοβαρό τουριστικό προορισμό, να υποστηρίζουν και να διατρανώνουν οι πολιτικοί ταγοί του και οι αρμόδιοι του τομέα τουρισμού, ότι επειδή αυξήθηκε - κατα τι, για τα διεθνή δεδομένα του internet - η επισκεψιμότητα  ενός site ή τα posts και τα like στο facebook και στο twitter, αυτό σημαίνει οτι η χώρα διαφημίζεται επαρκώς! Ούτε καν στο ίδιο το internet, δεν μπορεί να θεωρείται αυτό αποτελεσματική προβολή!
Ούτε μπορεί να σημαίνει φυσικά, ότι έχει αποκτήσει ο προορισμός συγκροτημένη και μελετημένη στρατηγική προβολής... 
Ποιος ξένος ξέρει, κ. υπουργοί μας τι είναι πραγματικά το "you in Greece"; 
'Ολοι δε οι επαγγελματίες ρωτάνε γιατί δεν κάνουμε διαφημιστική εκστρατεία εδώ και περισσότερο από χρόνο. 
Στο... "kalimera!" της Γκερέκου έχουν μείνει!
Έστειλαν, λέει και newsletter! Πόσα έστειλαν σε έναν χρόνο - μήπως δύο ή τρία; - που και πόσοι από τους αποδέκτες ζήτησαν περισσότερες πληροφορίες;  
Και πανηγυρίζετε για τα... ποσοστά αυτών που έκαναν "κλικ" στο newsletter; 
Εμ, από περιέργεια, να δουν τι είναι το έκαναν το κλικ. Και αν έκαναν και στο δεύτερο και αυτό από περιέργεια έγινε, για να δουν μήπως ήταν άλλο ή το ίδιο, τόσους μήνες μετά που έγινε η αποστολή...
Το internet και εντός αυτού, τα social media, μπορεί και πρέπει να είναι βασικό πλέον στοιχείο στην προβολή και στη διαμόρφωση εικόνας ενός προορισμού, αλλά δεν μπορεί παρά να είναι ένας εκ των πολλών αξόνων που οφείλει να περιλαμβάνει μία αξιοπρεπής και επιστημονικά σχεδιασμένη πολιτική διαφήμισης και προβολής. 
Εμείς δεν διαφωνούμε με την άποψη ότι η αλόγιστη δαπάνη κονδυλίων δεξιά και αριστερά σε συμβατικά και μη μέσα είναι η πλέον αποτελεσματική μέθοδος. Αυτό είναι ένα άκρο. Και σήμερα βρισκόμαστε πολύ κοντά στο άλλο.
Προορισμός, αυτή την περίοδο, χωρίς ολοκληρωμένο πρόγραμμα διαφήμισης και δημοσίων σχέσεων αρκετών εκατομμυρίων ευρώ, δεν στέκεται και δεν μπορεί να υπάρχει, μεσοπρόθεσμα και πέρα. 
Η Ελλάδα, λόγω κοινοτικών κανονισμών, δεν μπορεί να επιδοτεί πτήσεις, ούτε να ρίχνει χρήμα εσαεί σε αυτούς που διαμορφώνουν ή επηρεάζουν τα τουριστικά ρεύματα (και αυτή η συνδιαφήμιση που γίνεται αυτό το διάστημα, έτσι όπως γίνεται, θα προκαλέσει προβλήματα και μακάρι να διαψευστούμε...). 
Χρειάζεται και η “γνήσια” ζήτηση να τονώνεται και να ενισχύεται και να ενθαρρύνεται.
Και εκεί εμμένουμε και επιμένουμε. 
Οσο για την “τσαντίλα”, ε τι να κάνουμε και εμείς το ίδιο νιώθουμε όταν επιχειρούν να μας σερβίρουν πολιτικές και επικοινωνιακές “πατάτες” και μας θεωρούν, ως πολίτες, επιεικώς “χαζούς” ή βασίζονται στην ενδεχόμενη “ασχετοσύνη” μας και ότι λόγω αυτής, μπορεί και να δεχόμαστε κάποια πράγματα χωρίς να αναρωτιόμαστε τι πραγματικά συμβαίνει...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου