Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Πέμπτη 3 Ιουνίου 2010

Διαβάσαμε… (Ελλάδα, Ταϊλάνδη και διαχείριση κρίσεων)


Ελλάδα και Ταϊλάνδη, βίοι παράλληλοι στον τουρισμό! Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει σε άρθρο του ο David Beirman λέκτορας του Πανεπιστημίου Τεχνολογίας στο Σίδνευ, αναλύοντας και συγκρίνοντας τα…

…δεδομένα στις αγορές δύο κορυφαίων τουριστικών προορισμών που βλέπουν το κύρος τους να πλήττεται εξαιτίας των κοινωνικών και πολιτικών αναταραχών.
Καθώς η οικονομία και των δύο χωρών βασίζεται στην τουριστική αγορά, άποψη του Beirman είναι, ότι θα πρέπει οι κυβερνήσεις να προχωρήσουν σε τέτοιου είδους στρατηγικές προσεγγίσεις που θα τονώσουν την αξιοπιστία τους τόσο απέναντι στις επιχειρήσεις όσο και απέναντι στους καταναλωτές.
Για τον λέκτορα η τουριστική βιομηχανία της Ταϊλάνδης έχει σημαντικό πλεονέκτημα το γεγονός πως στην πρωτεύουσα Μπανγκόνγκ, εδρεύει ο Σύνδεσμος Τουρισμού Ασίας-Ειρηνικού (ΡΑΤΑ), ο οποίος διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάκαμψη ενός προορισμού μετά από περίοδο κρίσης. Η βοήθειά του υπήρξε πολύτιμη στην περίπτωση των βομβιστικών επιθέσεων στο Μπαλί το 2002, στην περίπτωση του ιού SARS το 2003 αλλά και στην περίπτωση του τσουνάμι στον Ινδικό Ωκεανό το 2004.
Η διαχείριση όλων των παραπάνω κρίσεων έχει αναδείξει τον ΡΑΤΑ ως έναν από τους αποτελεσματικότερους τουριστικούς οργανισμούς στον κόσμο. Ως εκ τούτου οποιαδήποτε βοήθεια προς τον οργανισμό τουρισμού της Ταϊλάνδης είναι σίγουρα καθοριστικής σημασίας.
Για την Ελλάδα…
Η Ελλάδα, συνεχίζει ο Beirman, είναι μία περίπτωση ανάλογη αλλά με σημαντικές διαφορές. Ο ίδιος διαπιστώνει μία τάση «στρουθοκαμηλισμού» - μην κάνεις τίποτα, μη λες τίποτα, βάλε το κεφάλι στην άμμο και ευχήσου να περάσουν όλα γρήγορα- των αρχών και μία προσπάθεια αποκατάστασης του κύρους, η οποία ωστόσο δε συνοδεύεται από παράλληλη προσπάθεια τόνωσης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης απέναντι στον προορισμό Ελλάδα, με έλλειψη δράσης και μέτρων κυρίως από την πλευρά του υπουργείου Τουρισμού.
Τώρα που η χώρα φαίνεται να δρομολογεί το “νοικοκύρεμα” της οικονομίας της, είναι και η ώρα να στραφεί στην τουριστική ανάκαμψη. Σε αντίθεση με την Ταιλάνδη που οι κοινωνικό-πολιτικές αναταραχές διαρκούν για περισσότερο από δύο χρόνια, οι αναταραχές στην Ελλάδα είναι σχετικά μικρής διάρκειας και περιορισμένες στην Αθήνα.
Το υπουργείο τουρισμού, τονίζει ο αρθρογράφος, θα πρέπει να αναλάβει ηγετικό ρόλο προωθώντας πρόγραμμα ανάκαμψης σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα σε όλες τις αγορές-κλειδιά προκειμένου να διασφαλίσει ότι η χώρα είναι προσβάσιμη τόσο από τους επιχειρηματίες όσο και από τους τουρίστες. Σημαντικό ρόλο, εκτιμά, ότι θα διαδραματίσει και ενδεχόμενη συνδρομή του ταξιδιωτικού οργανισμού της ΕΕ καθώς η οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας σχετίζεται άμεσα με την τουριστική βιομηχανία.
Share |

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου