Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τρίτη 24 Απριλίου 2012

Η τουριστική πολιτική μέσα από τις αφίξεις του 2011; Άλλα αντ' άλλων...

Πάντα, μια ενδελεχέστερη “ματιά” στα στατιστικά του ελληνικού τουρισμού, αποκαλύπτει ενδιαφέροντα ευρήματα. Και αποδεικνύει ότι η “στρατηγική” του Π. Γερουλάνου και της συγχορδίας του, είχε ένα κύριο χαρακτηριστικό: πλίνθοι και κέραμοι ατάκτως ερριμένα!. Εν προκειμένω, τα αναλυτικά στατιστικά αφίξεων του 2011...

 
...όπως δημοσιοποιήθηκαν χθες, έχουν “εκπλήξεις” και ανατροπές και καταμαρτυρούν ότι σε επίπεδο τουριστικής πολιτικής, αφενός μεν η δεξιά δεν γνωρίζει τι ποιεί η αριστερά, αφετέρου δε, αναλώθηκαν σημαντικές πολιτικές, επικοινωνιακές και οικονομικές δυνάμεις πιθανότατα σε λάθος κατευθύνσεις.
Ειδικά την περίοδο του 2010, κατά το β΄εξάμηνο και τους πρώτους μήνες του 2011.
Αν εξετάσουμε τα στοιχεία από πλευράς αφίξεων ανά χώρα προέλευσης και με βάση τους πραγματικούς αριθμούς αύξησης ή μείωσης αφίξεων και όχι τα ποσοστά, προκύπτει η ακόλουθη κατάσταση.
Οι έντεκα αγορές με τη μεγαλύτερη αριθμητική μείωση αφίξεων:
Χώρα              
Αριθμός  
αφίξεων
Μεταβ.
2010/11
Κύπρος
135.007
-23,5%
Μ. Βρετανία
 44.110
-2,4%
Ουγγαρία
 39.404
-36,1%
Φινλανδία
 37.650
-18,3%
Ρουμανία
 34.240
-13,3%
Αυστρία
 28.009
-8,3%
Σερβία-Μαυρ/νιο       
 14.576
-2,1%
Λεττονία
 14.102
-64,2%
ΗΠΑ
 13.593
-2,7%
Αίγυπτος
 11.250
-70,6%
Τουρκία 
  9.108
-1,6%


Αν ξεκινήσουμε από τις αγορές με τις μεγαλύτερες απώλειες αφίξεων, διαπιστώνουμε ότι από την Κύπρο, είχαμε μία μικρή “καταστροφή”! Με την οποία, ουδείς ασχολήθηκε!
Ακολούθως διαπιστώνουμε ότι υπήρχαν απώλειες από μία “ποικιλία” χωρών, διαφορετικής σημασίας, ποιοτικών χαρακτηριστικών και γεωγραφικής κατανομής.
Ενδιαφέρον έχει η επισήμανση ότι μεταξύ των χωρών αυτών, υπάρχουν και αγορές στις οποίες η πολιτική ηγεσία του τουρισμού έδωσε τεράστια επικοινωνιακή βαρύτητα όλους αυτούς τους μήνες, επικαλώντας τις διαρκώς ως παραδείγματα “νέων αγορών που άνοιξαν με τις ενέργειές της”, με “συνεργασία” και “συστηματική δουλειά”, όπως η Τουρκία και η Σερβία.
Επιπρόσθετα, τα διαδοχικά και πανάκριβα ταξιδάκια και πέρα-δώθε στις ΗΠΑ, όλων των ιθυνόντων του τομέα καθ’ όλη τη διάρκεια του 2010 αλλά και εντός του 2011, είχαν εξαιρετικό αποτέλεσμα: μείωση 2,7% και 13.593 Αμερικανούς λιγότερους
Οι έντεκα αγορές με την μεγαλύτερη αριθμητική αύξηση αφιξεων:
Χώρα
Αριθμός
αφίξεων    
Μεταβ.
2010/11
Ρωσία
287.688
63,8%
Γαλλία
281.042
32,4%
Γερμανία
201.610 
  9,9%
Αλβανία
169.162
69,9%
Ιταλία
 94.619
11,2%
Βέλγιο
 92.789
27,3%
Ελβετία  
 86.989
31,7%
Σουηδία
 52.837
18,8%
Πολωνία
 48.448
12%
Νορβηγία
 39.308
21%
Ολλανδία           
 32.166
  6,2%


Στον αντίποδα, στις αγορές με τα μεγαλύτερα “κέρδη” σε επίπεδο πραγματικών αριθμών, η εικόνα είναι και εδώ εντελώς διαφορετική από αυτή στην οποία επένδυσε πολιτικά η ηγεσία του τομέα. Για παράδειγμα, ενώ υπήρξε απίστευτος “βομβαρδισμός”, επικοινωνιακός πρωτίστως και ατελείωτες “προσπάθειες” και “παρεμβάσεις” για την αγορά της Ρωσίας, που απέδωσαν 287.688 περισσότερους Ρώσους, η Γαλλία, ουσιαστικά χωρίς καμία απολύτως ιδιαίτερη “προσοχή”, από το κράτος των Αθηνών τουλάχιστον, απέδωσε 281.042 περισσότερους επισκέπτες! 
"Εσύ, πόσα τουριστάκια έφερες;
Θες μερικούς Ρώσους να
συμπληρώσεις Ισραηλινούς;
"
Το αυτό συνέβη και με την Ιταλία και με το Βέλγιο και με την Ελβετία και με τη Σουηδία.
Για το Βέλγιο και την Ελβετία, θα μπορούσε να σχολιάσει κανείς, μεταξύ αστείου και σοβαρού, ότι στα μεγέθη του πρώτου, συνέβαλαν καθοριστικά τα πήγαινε-έλα της Τρόικας και των επιτελείων της, για τη δε δεύτερη, ότι υπήρχε μεγάλη κίνηση λόγω... τραπεζικών συναλλαγών και ανησυχιών... 
Όλως... τυχαίως, βέβαια, οι περισσότερες απο τις αγορές με τις μεγαλύτερες αυξήσεις είναι και σημαντικές αγορές προέλευσης τουριστών για τις προβληματικές περιοχές του 2011, δηλαδή Αίγυπτο, Τυνησία και Μ. Ανατολή.
Η Αλβανία, τέλος, πάντα μεταξύ των “αστέρων”, με σχεδόν 170.000 περισσότερες αφίξεις και το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό αύξησης, σχεδόν 70%!
Τι έγινε με το Ισραήλ, στο οποίο δόθηκε και εκεί δυσανάλογα μεγαλή βαρύτητα, έγιναν ταξίδια, αποστολές, κόντρα-αποστολές, συμφωνίες, πέρα-δώθε, μία φοβερή “επένδυση” πολιτική και οικονομική; Αύξηση 14,7% και περίπου 29.000 περισσότερες αφίξεις...
Α, ναι. Πετύχαμε να προσελκύσουμε και 2.218 Κινέζους περισσότερους, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό αφίξεων σε 15.838...
Για την ιστορία, οι αγορές με τα υψηλότερα ποσοστά αύξησης:
Πορτογαλία       77,7%
Αλβανία            69,9%
Ρωσία               63,8%
Λουξεμβούργο   53,2%
Βραζιλία           53,2%
Αντιστοίχως, οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά μείωσης:
Μάλτα       -85,8%
Ν. Κορέα   -75,8%
Αίγυπτος   -70,6%
Λεττονία    -64,2%
Μεξικό       -47,2%
Ως γενικό συμπέρασμα, αυτό που προκύπτει και από την επεξεργασία που κάναμε, είναι ότι τα ποσοστά αύξησης ή μείωσης, στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν μικρή σχέση με τον πραγματικό αντίκτυπο στην κίνηση από μία αγορά. 
Με τις υγείες μας και του... χρόνου μακάρι να δούμε τέτοια και ανάλογα, έστω, νούμερα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου