..."κρατούμενα" της εισήγησης για απογύμνωση του ΕΟΤ
…με τα αποθεματικά, λίγες μόλις μέρες μετά, δημοσιοποιήθηκε το πόνημα της ομάδας του κυρ-Πάγκαλου, η μελέτη συγχωνεύσεων καταργήσεων φορέων του Δημόσιου Τομέα, στην οποία (σελ. 71) ωμά και ξεκάθαρα προτείνεται η… διάλυση του Οργανισμού!
Ένα το κρατούμενο.
Διότι με την απλή κοινή λογική ενός απλού ανθρώπου και μόνον να δουν τι εισηγούνται, θα έπρεπε να καταλάβουν ότι σπέρνουν σημαντικές αρμοδιότητες δεξιά και αριστερά, επί παραγωγικών διαδικασιών και λειτουργικών ζητημάτων δεκάδων χιλιάδων επιχειρήσεων, αντί να εισηγούνται το αντίθετο!
Και το οποίο, επιδιώκεται με τα πρόσφατα νομοθετήματα για την Υπηρεσία Επενδύσεων στον ΕΟΤ αλλά και τη ρύθμιση για τη σύσταση του Marketing Greece, όπου αρχίζει και ξεκαθαρίζει και ο διακριτός ρόλος του ΕΟΤ!
Ούτως ή άλλως χρειάζεται προσοχή με τέτοιου είδους «εισηγήσεις», διότι παρά το γεγονός ότι η Βουλή έκλεισε και ο κυρ Πάγκαλος εγκαταλείπει την πολιτική και έπρεπε κάτι να αφήσει, στο γραφειοκρατικό μπάχαλο του Δημοσίου Τομέα, πάντα κάτι επικίνδυνο «μένει»…
Καλή… Ανάσταση! Γενικώς. Και «φώτιση», διότι λείπει περισσότερο από κάθε άλλο…
* Όχι ότι και της Ν.Δ. του φέρθηκαν και πολύ καλά του Οργανισμού, έτσι; Αλλά τέτοια λύσσα να τον διαλύσουν, μόνο οι ΠΑΣΟΚ κυβερνήσεις έχουν, από την εποχή του Ν. Σηφουνάκη (1995) ακόμα!
Ειλικρινά, δεν μπορούμε να καταλάβουμε – αν και έχουμε κάποιες υποψίες- αυτήν την απίστευτη και πολύπλευρη «μανία» διαφόρων κυβερνητικών και παρακυβερνητικών κύκλων, ιδίως ΠΑΣΟΚικών τάσεων*, χρόνια τώρα, να απογυμνωθεί αρμοδιοτήτων ο ΕΟΤ και να παραδοθούν τα κομμάτια του προ σκύλευση σε άλλους δημόσιους φορείς! Μετά το συνθλιπτικό πλήγμα…
…με τα αποθεματικά, λίγες μόλις μέρες μετά, δημοσιοποιήθηκε το πόνημα της ομάδας του κυρ-Πάγκαλου, η μελέτη συγχωνεύσεων καταργήσεων φορέων του Δημόσιου Τομέα, στην οποία (σελ. 71) ωμά και ξεκάθαρα προτείνεται η… διάλυση του Οργανισμού!
"Asta la vista..." |
Η αναδιάρθρωση των δραστηριοτήτων του ΕΟΤ, προτείνεται με στόχο "τη μεταφορά των υφιστάμενων αρμοδιοτήτων του που σχετίζονται με την λειτουργία των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τουρισμού και αφορούν είτε στον καθορισμού των προτύπων, όρων και προϋποθέσεων εγκρίσεων / αδειοδότησης / κατάταξης / χορήγησης σήματος είτε στην εφαρμογή των σχετικών διαδικασιών και την παρακολούθηση και έλεγχο των επιχειρήσεων της τήρησής τους".
Ειδικότερα, προτείνεται η αρμοδιότητα του «καθορισμού των προτύπων, κανόνων, όρων και προϋποθέσεων εγκρίσεων / αδειοδοτήσεων / κατάταξης / χορήγησης σήματος» να μεταφερθούν στο Υπουργείο Πολιτισμού κα Τουρισμού Ανάπτυξης (sic) δεδομένου ότι «είναι απολύτως συνδεδεμένη με την αρμοδιότητα του σχεδιασμού της τουριστικής πολιτικής της χώρας».Ένα το κρατούμενο.
Οι αρμοδιότητες που σχετίζονται με την εφαρμογή της τουριστικής πολιτικής (εγκρίσεις, αδειοδοτήσεις, κατάταξη ξενοδοχείων και τουριστικών καταλυμάτων, χορήγηση σήματος, κλπ.) προτείνεται να μεταφερθούν στις Περιφέρειες στο πλαίσιο της ανάθεσης διαδικασιών εξυπηρέτησης πολιτών / επιχειρήσεων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Η μεταφορά αρμοδιοτήτων στις Περιφέρειες «συνάδει και με την πρόσφατη μεταφορά ακίνητης περιουσίας του ΕΟΤ στην Τοπική Αυτοδιοίκηση για εμπορική εκμετάλλευση».
Δύο τα κρατούμενα.
Παρακάτω, προτείνεται η «επαναξιολόγηση της σκοπιμότητας διατήρησης των Γραφείων ΕΟΤ Εξωτερικού με ενδεχόμενο την επιλεκτική διατήρηση ή και τη σταδιακή κατάργησή τους και η εξέταση της κατά περίπτωση αξιοποίησης υφιστάμενων υποδομών του δημοσίου στο εξωτερικό (π.χ. Πρεσβείες/ Προξενεία) για τις ανάγκες του ΕΟΤ στο εξωτερικό».
Τρία τα κρατούμενα.
«Με βάση την παρούσα υπόθεση», λέει η μελέτη, ο ΕΟΤ «θα επικεντρωθεί στην οργάνωση, ανάπτυξη και προώθηση του τουρισμού στο εξωτερικό και το εσωτερικό κατά το πρότυπο αντίστοιχων φορέων του εξωτερικού (Ισπανία: Ιδιαίτερη διοικητική μονάδα Tourespana / Γαλλία: Οργανισμός Τουριστικής και Εμπορικής Προώθησης / Ιταλία: Οργανισμός ΕΝΙΤ για την προώθηση του τουρισμού)».
Προστίθεται ότι η «εξειδίκευση της τουριστικής προβολής σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο θα γίνεται από κοινού με τις Περιφέρειες δεδομένου ότι διατηρούν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του τουριστικού προϊόντος σε τοπικό επίπεδο».
Μπορεί οι συντάκτες της Μελέτης να είναι άριστοι επιστήμονες, δεν αμφιβάλουμε. Ωστόσο, αποδεικνύονται παντελώς άσχετοι με την πραγματικότητα και δη με την πραγματικότητα της καθημερινότητας του Τουρισμού και την επιχειρηματικότητα.Διότι με την απλή κοινή λογική ενός απλού ανθρώπου και μόνον να δουν τι εισηγούνται, θα έπρεπε να καταλάβουν ότι σπέρνουν σημαντικές αρμοδιότητες δεξιά και αριστερά, επί παραγωγικών διαδικασιών και λειτουργικών ζητημάτων δεκάδων χιλιάδων επιχειρήσεων, αντί να εισηγούνται το αντίθετο!
Και το οποίο, επιδιώκεται με τα πρόσφατα νομοθετήματα για την Υπηρεσία Επενδύσεων στον ΕΟΤ αλλά και τη ρύθμιση για τη σύσταση του Marketing Greece, όπου αρχίζει και ξεκαθαρίζει και ο διακριτός ρόλος του ΕΟΤ!
Ούτως ή άλλως χρειάζεται προσοχή με τέτοιου είδους «εισηγήσεις», διότι παρά το γεγονός ότι η Βουλή έκλεισε και ο κυρ Πάγκαλος εγκαταλείπει την πολιτική και έπρεπε κάτι να αφήσει, στο γραφειοκρατικό μπάχαλο του Δημοσίου Τομέα, πάντα κάτι επικίνδυνο «μένει»…
Καλή… Ανάσταση! Γενικώς. Και «φώτιση», διότι λείπει περισσότερο από κάθε άλλο…
* Όχι ότι και της Ν.Δ. του φέρθηκαν και πολύ καλά του Οργανισμού, έτσι; Αλλά τέτοια λύσσα να τον διαλύσουν, μόνο οι ΠΑΣΟΚ κυβερνήσεις έχουν, από την εποχή του Ν. Σηφουνάκη (1995) ακόμα!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου