Το φράγμα του ενός εκατομμυρίου ξεπέρασε για πρώτη φορά, πέρσι, ο αριθμός των Γερμανών που επέλεξε την κρουαζιέρα για τις διακοπές του, σημειώνοντας αύξηση 10% συγκριτικά με το 2008.
Οι Γερμανοί, σύμφωνα με στοιχεία του οργανισμού τουρισμού της χώρας, παρέμειναν και το 2009 “πρωταθλητές” στα ταξίδια με κρατήσεις που διαμορφώθηκαν στα 75,5 εκατομμύρια. Η αγορά κρουαζιέρας, όμως, ήταν εκείνη που κέρδισε το “στοίχημα” καθώς εμφάνισε τους ταχύτερους ρυθμούς ανάπτυξης, πέρσι, διπλασιάζοντας το μέγεθος της κατά την τελευταία επταετία.
Οι τουριστικοί οργανισμοί στρέφονται στην αγορά κρουαζιέρας, επιδιώκοντας να επωφεληθούν της ισχυρής ζήτησης, που διευρύνεται, πλέον, σε όλες τις ηλιακές κατηγορίες.
Μεταξύ των προτεραιοτήτων η αναβάθμιση των υπηρεσιών και η προσφορά πακέτων που θα καλύπτουν τις προτιμήσεις όλων των ηλικιών, εν πλω. Κορυφαία στη γερμανική αγορά κρουαζιέρας είναι η Aida, θυγατρική του αμερικανικού κολοσσού, Carnival Cruises, η οποία διαθέτει 6 κρουαζιερόπλοια, ενώ σημαντικά μερίδια ελέγχουν, επίσης, η ιταλική Costa και ελβετική MSC. Δυσκολότερο έργο έχουν οι μικρότεροι “παίκτες”, όπως η Tui Cruises, κοινοπραξία μεταξύ της Tui και της αμερικανικής Royal Caribbean, που δραστηριοποιείται στη Γερμανία από τον Μάιο του 2009. Την περασμένη εβδομάδα, μάλιστα, ανακοίνωσε πως απέκτησε το δεύτερο κρουαζιερόπλοιό της, "Mein Schiff 2", το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει δρομολόγια τον Μάιο του 2011.
Η ταχεία ανάπτυξη της κρουαζιέρας ευνοεί, όμως, και τη γερμανική ναυπηγική βιομηχανία, που δέχθηκε πλήγμα τόσο από την οικονομική κρίση όσο και από τον έντονο ανταγωνισμό των αντιπάλων από την Ασία.
Ενδεικτικό είναι ότι πέρσι το 73% του συνόλου των παραγγελιών προήλθε από εταιρίες που ζητούσαν κρουαζιερόπλοια, γιοτ και τουριστικά πλοία.
Share |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου