Τζίρο της τάξης των 700 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά περίπου 15%-17% αλλά και τη δεύτερη ζημιογόνο χρήση στην ιστορία της, προέβλεψε ότι θα εμφανίσει η Aegean Airlines το 2011 ο αντιπρόεδρος της εταιρίας Ευτύχης Βασιλάκης. Μιλώντας...
...σε δημοσιογράφους, επισήμανε μεταξύ άλλων ότι κατά κύριο λόγο οι ζημιές οφείλονται στην πτώση της καταναλωτικής δυνατότητας, την σημαντική μείωση των ναύλων εσωτερικού σε ποσοστό 20 ως 25%, στην αύξηση του κόστους των καυσίμων το οποίο από τα 75 δολάρια την προηγούμενη χρονιά φέτος βρίσκεται, κατά μέσο όρο στα 111 δολάρια, αλλά και στα υψηλά αεροδρομικά τέλη που η Aegean, και οι άλλες αεροπορικές εταιρείες, πληρώνουν στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.
Ανέφερε, όμως, ότι τα ταμειακά αποθέματα της εταιρίας είναι σήμερα υψηλότερα από ότι στις αρχές του χρόνου, γεγονός που επιτρέπει στην Aegean να σχεδιάζει καλύτερα τις κινήσεις της.
Σημειώνεται ότι το κόστος αεροπορικού καυσίμου αφορά στο 23 ως 27% του συνολικού λειτουργικού κόστους της εταιρείας ενώ αντίστοιχα, το κόστος προσωπικού και επίγειας εξυπηρέτησης καλύπτει το 20% του συνολικού κόστους.
Το κόστος αεροδρομίων και οι δαπάνες για το Eurocontrol αντιπροσωπεύουν το 20% (!) του κόστους ενώ αντίστοιχο είναι το ποσοστό του συνολικού κόστους που δαπανάται για τα μισθώματα και την συνάντηση των αεροσκαφών.
Για το 2011 και με στοιχεία έως το τέλος Σεπτεμβρίου, η Aegean μετέφερε 2.382.040 επιβάτες στο εσωτερικό, παρουσιάζοντας ετήσια μείωση της τάξης του 4% και 2.811.985 στο δίκτυο εξωτερικού παρουσιάζοντας αύξηση κατά 16%.
Κατά το διάστημα Απριλίου-Σεπτεμβρίου, την τουριστική περίοδο, η Aegean μετέφερε κατά 25% περισσότερους επιβάτες στα δρομολόγια εξωτερικού, με το αντίστοιχο μέγεθος να διαμορφώνεται στο 2% για τα δρομολόγια εσωτερικού.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η αύξηση του αριθμού των επιβατών εξωτερικού από και προς την Αθήνα το ίδιο διάστημα ήταν 9%, από τη Θεσσαλονίκη 13%, από το Ηράκλειο 23% και από τη Ρόδο 34%, γεγονός που όπως είπε ο κ. Βασιλάκης «δικαιώνει την πολιτική της εταιρείας να χρησιμοποιήσει ως αιχμή των πτήσεών της, όχι μόνο την Αθήνα, αλλά και τα μεγάλα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια».
Από την άλλη πλευρά, δείχνει, όπως επισήμανε και ότι η μεγάλη αύξηση στην τουριστική κίνηση που καταγράφεται σε ορισμένους προορισμούς δεν οφείλεται μόνον στις αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου