Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011

Ε. Βασιλάκης: Τα τέλη στον ΔΑΑ "πνίγουν" εταιρίες και κίνηση


Παράταση της Σύμβασης Παραχώρησης του Αεροδρομίου Αθηνών κατά 20 έτη και αξιοποίηση αυτού του οφέλους για την εκλογίκευση των τελών του ΔΑΑ ούτως ώστε να καταστούν, επιτέλους, ανταγωνιστικά με τα άλλα μεγάλα ευρωπαικά αεροδρόμια, ζήτησε...

...για μία ακόμη φορά, η Aegean Airlines, μέσω του αντιπροέδρου της Ευτύχη Βασιλάκη, με αφορμή τη διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης της Σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των επενδυτών. 
Ε. Βασιλάκης
Όπως επισήμανε χαρακτηριστικά, η παράταση της σύμβασης θα οδηγήσει σε μείωση ετήσιων αποσβέσεων κατά 40 εκατ. ευρώ και το όφελος αυτό θα πρέπει να διοχετευθεί στην μείωση των τελών, η οποία θα πρέπει να είναι της τάξης του 50%, προκειμένου να είναι ανταγωνιστικό το κόστος των εσωτερικών μετακινήσεων και να διευκολυνθεί η βιωσιμότητα των αεροπορικών εταιριών. 
Υπενθυμίζεται ότι η αρχική σύμβαση της δεκαετίας του '90 προέβλεπε 50ετή διάρκεια, αλλά με την αλλαγή, τότε, της κυβέρνησης, υπέστη ένα... haircut περίπου στη μισή διάρκεια, με αποτέλεσμα να μεταβληθούν άρδην τα οικονομικά δεδομένα της επένδυσης!
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, η σημερινή τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί ο ΔΑΑ αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα, τόσο για την ανάπτυξη των αεροπορικών εταιριών όσο και για την τουριστική κίνηση.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η Αθήνα έχει το 38% της συνολικής αεροπορικής κίνησης της χώρας ενώ την ίδια ώρα οι χρεώσεις που επιβάλλει το αεροδρόμιο ανέρχονται στο 67% των χρεώσεων του συνόλου της Ελλάδας
Το ΔΑΑ είναι από τα ακριβότερα αεροδρόμια της Ευρώπης και το ακριβότερο με διαφορά από άλλα αντίστοιχα ανταγωνιστικά αεροδρόμια. Ειδικότερα, οι χρεώσεις ανά επιβάτη στον ΔΑΑ είναι 42 ευρώ για χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και 52 για εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ οι αντίστοιχες χρεώσεις είναι σε Βαρκελώνη 9 ευρώ, Μαδρίτη 10, Μιλάνο και Ρώμη 15, Κωνσταντινούπολη 11 και Λισαβόνα 12.
Ενδεικτικό, επίσης, της τιμολογιακής πολιτικής που ακολουθεί το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι το γεγονός ότι στο μέσο ναύλο εσωτερικού το 54% του συνολικού κόστους αφορούν χρεώσεις του ΔΑΑ και φορολογίας του δημόσιου. Μάλιστα τελευταία χρόνια το κόστος αυτό έχει αυξηθεί σημαντικά καθώς το 2008 ανέρχονταν στο 45%.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου