Μία σημαντική απόφαση Γερμανικού δικαστηρίου που πέρασε σχεδόν απαρατήρητη

...όπως μας ενημερώνει ο αναγνώστης μας Ανδρέας Στεφανής, κατόπιν αιτήματος του Γερμανικού Οργανισμού Ανταγωνισμού, το Περιφερειακό Δικαστήριο του Βερολίνου, με διάταξη της 25.08.2011 (Az 16 O 418/11) επέβαλε προσωρινά μέτρα στην ολλανδική εταιρεία κρατήσεων www.booking.com βάσει των οποίων δεν επιτρέπεται η πώληση υπηρεσιών κατάταξης σε υψηλότερες θέσεις στο ranking της ιστοσελίδας έναντι υψηλότερου ποσοστού προμήθειας, με σκοπό την καλύτερη προβολή των ξενοδοχείων στα αποτελέσματα αναζήτησης του πελάτη.

Η πρακτική της booking.com, βάσει της απόφασης του Δικαστηρίου, μπορεί να παραπλανεί το καταναλωτικό κοινό και δεν έχει να κάνει με ανεξάρτητες κριτικές πελατών, οι οποίες κάνουν το ξενοδοχείο δημοφιλέστερο ή όχι.
Στο μεταξύ, το σχετικό θέμα είχε πάρει μεγάλες διαστάσεις στη Γερμανία. Σε μία συνάντηση ξενοδόχων από το Αμβούργο, υπήρξαν έντονες διαμαρτυρίες για την επιθετική στρατηγική της booking.com όσον αφορά π.χ. την δέσμευση δωματίων και την αποκλειστικότητα στη διάθεση του ξενοδοχειακού προϊόντος.

Και το σχόλιο του αναγνώστη μας:
“Η κατάσταση αυτή δεν είναι γνωστή στην ελληνική και κυπριακή ξενοδοχειακή αγορά. Το πρόβλημα που υποβόσκει είναι το γεγονός ότι η μονοπωλιακή πολιτική της booking.com στην εληνική αγορά όχι μόνο λειτουργεί αντιοικονομικά για τους ξενοδόχους, αλλά τέτοιους είδους πρακτικές μπορεί να τους φέρουν σε κίνδυνο, ειδικά στην περίπτωση που ο Οργανισμός Ανταγωνισμού επιβάλλει στην booking.com προσωρινά μέτρα και σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ο λόγος είναι, ότι ο γερμανός, γάλλος, άγγλος καταναλώτής που ψάχνει να βρει ένα ξενοδοχείο π.χ. στην Ελλάδα, παραπλανείται βλέποντας ξενοδοχεία να εμφανίζονται ψηλά στα αποτελέσματα της booking.com.

Η πολιτική της booking.com μπορεί να είχε μέχρι τώρα πέραση, αλλά λειτούργησε με μονοπωλιακά κριτήρια.
Με την εξέλιξη των συστημάτων διαχείρισης (Channel Manager) ανοίγονται στους ξενοδόχους νέοι ορίζοντες, να διαθέσουν το ξενοδοχειακό προϊόν τους σε περισσότερα ιντερνετικά κανάλια κρατήσεων, και μάλιστα χωρίς ρίσκα διπλοκρατήσεων (βλέπε: http://www.channel-manager-hotels.eu/ ).
Και σ΄αυτό το θέμα η booking.com αρνείται με φτηνές δικαιολογίες να συνδέσει ξενοδοχεία σε τέτοιους είδους τεχνολογίες, παρόλο που υπάρχει η δυνατότητα και ο μηχανισμός.
Ο λόγος είναι ότι θέλει να προστατεύσει τα μονοπωλιακά της συμφέροντα, και να μην επιτρέψει στους ξενοδόχους ιδιαίτερα σε καιρούς κρίσης να αξιοποιήσουν αποτελεσματικά όλα τα διαθέσιμα κανάλια κρατήσεων μέσα από ένα ενιαίο σύστημα διαχείρισης.
Πόσο ακόμα όμως...”
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου