Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2012

ΥΠΠΟΤ: Όλα τα' χε ο Τουρισμός, οι δημόσιοι "παντοκράτορες" του έλειπαν!


- Γραφειοκρατικό "έμφραγμα" στην τουριστική προβολή προορισμών λόγω... "σύμφωνης γνώμης"!
-Απίστευτη Εγκύκλιος της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού... 

Γιατί αγαπητέ μας κ. Γερουλάνο; Γιατί κ.κ. Νικητιάδη και Αλιβιζάτο; Για την κα Μπέη δεν ρωτάμε γιατί αυτή υπογράφει την εγκύκλιο, που τόσο λόγω του περιεχομένου της όσο και λόγω του τρόπου που ερμηνεύεται και εφαρμόζεται, προκαλεί τεράστια προβλήματα στον προγραμματισμό και στην...

...υλοποίηση κάθε δράσης προβολής, διαφήμισης και δημοσίων σχέσεων των Δήμων και κατά προέκταση και των Περιφερειών της χώρας!
Γιατί πρέπει αυτός ο δημόσιος τομέας, να εξακολουθεί σε τόσο κρίσιμες εποχές να θρέφει διαφόρους “αυτοκρατορίσκους” σε Τμήματα Υπουργείων και να δίνει απαράδεκτες “εξουσίες” σε υπαλλήλους  που αίφνης θεωρούν εαυτόν ειδήμονα περί τουριστικής προβολής και διαφήμισης και σε θέματα διαχείρισης προορισμών
Πόθεν πήρε το δικαίωμα ο κ. “Αποψηπαντόπουλος” ή  “Απορριψόπουλος”, αναλόγως της διάθεσής του, να αποφαίνεται επί των σχεδίων Δήμων κατ’ εξοχήν τουριστικών επί δεκαετίες, να κρίνει τη δουλειά επαγγελματιών, να έχει άποψη επί του περιεχομένου και του εικαστικού διαφημιστικών καταχωρήσεων και μηνυμάτων αλλά και να απαιτεί ένα απίστευτο χαρτομάνι και να ταλαιπωρεί ανθρώπους και προορισμούς;
Είναι δυνατόν; ‘Ενας, άντε δύο, δημόσιοι υπάλληλοι να έχουν μεταβληθεί σε “φωτεινούς παντογνώστες” και “παντοκράτορες” της τουριστικής προβολής; 
Αυτή η διάταξη του Ν. 3498/2006 περί σύμφωνης γνώμης του τότε υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης επί των προγραμμάτων και δράσεων προβολής και διαφήμισης των ΟΤΑ, συντάχθηκε σε μία εποχή που ο ΕΟΤ επιδοτούσε έως και κατά 50% τα προγράμματα τουριστικής προβολής των Νομαρχιών. 
Και έγινε με το σκεπτικό και πνεύμα του νομοθέτη ότι λόγω της πληθώρας των προγραμμάτων και δράσεων, θα πρέπει να υπάρχει ένα “μάτι” του κράτους σε όλα αυτά, ούτως ώστε να διασφαλίζεται μία ενιαία ταυτότητα - υπό την έννοια της χρήσης του σωστού λογότυπου και του σωστού slogan της εκάστοτε εθνικής εκστρατείας και καμπάνιας - και να προλαμβάνονται τυχόν “χοντράδες” και “αστοχίες”. 
Σήμερα, που: 
  • δεν υπάρχουν χρηματοδοτούμενα από τον ΕΟΤ προγράμματα,  
  • εδώ και δύο χρόνια δεν υπάρχει εθνική διαφημιστική εκστρατεία,
  • δεν γίνεται παρά ελάχιστη διαφημιστική προβολή από πλευράς κράτους,
  • η παρουσία της χώρας στις μεγάλες αγορές είναι υποτυπώδης και προβληματική,
  • προορισμοί και επιχειρήσεις είναι αφημένοι στην τύχη τους και επιχειρούν να πάρουν την τύχη τους στα χέρια τους,

δίνεται η εντύπωση ότι κάποιοι αναζητούν αρμοδιότητες και εξουσίες για να δικαιολογήσουν την παρουσία τους και ψαχουλεύουν διατάξεις και νόμους για να τις "θεσμοθετήσουν"!
Δεχόμενοι μηνύματα απόγνωσης και διαμαρτυρίας από όλη την Ελλάδα για τον κ. Αποψηπαντόπουλο ή Απορριψόπουλο - αναλόγως, είπαμε, της διάθεσής του - διαβάσαμε την εγκύκλιο (εστάλη 24-11-2011) και μας σηκώθηκε η τρίχα κάγκελο! 
Μόνο διευθύνσεις και τηλέφωνα των Δημοτών δεν ζητούνται! Αφήστε δε το κορυφαίο, που ειδικά φέτος απαιτήθηκε η υποβολή αναλυτικού προγράμματος ενεργειών προβολής, συμπεριλαμβανομένων της συμμετοχής στις εκθέσεις όλου του 2011, από τον Δεκέμβριο, την στιγμή που ο ίδιος ο ΕΟΤ μόλις λίγο πριν τα Χριστούγεννα έβγαλε τις εκθέσεις του πρώτου εξαμήνου!
Μιλάμε για ιστορικές στιγμές στη Δημόσια Διοίκηση στον τομέα Τουρισμού.
Γιατί έχει τόση βαρύτητα η σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου, μέσω του συγκεκριμένου Τμήματος; Διότι χωρίς αυτήν, η άλλη δημόσια υπηρεσία που λέγεται “Πάρεδροι”, δεν εγκρίνουν καμία δαπάνη! Και για παρέδρους έχουμε ακούσει διάφορα παλαβά, ιδίως για μία συγκεκριμένη κυρία που έχει αναπτύξει και αυτή άποψη επί παντος επιστητού αλλά δεν είναι της παρούσης. Μαζεύουμε στοιχεία και θα επανέλθουμε.
Συνοψίζοντας: Δεν διαφωνεί κανείς να υπάρχει ένας έλεγχος από την πλευρά του κράτους στα διαφημιστικά προγράμματα και στο υλικό τους. Έλεγχος τυπικός και σύντομος, που να διαπιστώνει αν τηρούνται τα βασικά: ότι μπαίνουν τα σωστά εθνικά λογότυπα και slogan και ότι δεν υπάρχει κάποιο λάθος, κ.λπ.
Ως εκεί, όμως.
Αυτό που συμβαίνει είναι εντελώς παράλογο, απίστευτα γραφειοκρατικό και επιεικώς απαράδεκτο.
Φιλική συμβουλή: Μαζέψτε την εγκύκλιο ή "μαζέψτε" τους διαφόρους Αποψηπαντόπουλους ή Απορριψόπουλους (αναλόγως της διάθεσής τους) γιατί έργο τους είναι να συνεργάζονται και να βοηθούν τους ενδιαφερόμενους.
Για να μην πούμε ότι αυτός ο έλεγχος θα πρέπει να γίνεται από τον ΕΟΤ που είναι και ο μόνος φορέας που έχει διαχρονικά και εμπειρία και τεχνογνωσία επί του αντικειμένου, αφού αυτός υλοποιεί όλο το εθνικό πρόγραμμα προβολής δεκαετίες τώρα.
Άλλωστε, το θεσμικό πλαίσιο του Καλλικράτη, στον ΕΟΤ αναφέρεται, σε σχέση με την τουριστική προβολή των Περιφερειών και όχι στο Υπουργείο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου