Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2012

ΕΟΤ και διαφήμιση: Παρεμπιπτόντως, τα εκατομμύρια της Πάρνηθας που «πάνε»;


Ψάχνοντας ένα άλλο θέμα για τον ΕΟΤ, διαπιστώσαμε τυχαία ότι το 2011, λογιστικά και βάσει νόμου (3139/2003), ο Οργανισμός θα έπρεπε να έχει εισπράξει περί τα 36 εκατ. Ευρώ, μόνο από το Καζίνο της Πάρνηθας, μέσω ΕΤΑ. Εξ αυτών, πάλι βάσει νόμου (2919/2001), ποσοστό 70% θα πρέπει να…

…κατευθύνεται αποκλειστικά υπέρ της διαφήμισης και προβολής του Ελληνικού Τουρισμού και το υπόλοιπο 30% ως επιχορήγηση του τακτικού προϋπολογισμού του ΕΟΤ και άλλων (Ελληνικό Φεστιβάλ, ΟΤΕΚ κ.λπ.).
Αυτό σημαίνει, λογιστικά πάντα, ότι ο ΕΟΤ έπρεπε να έχει 25,2 εκατ. Ευρώ στα ταμεία του «αποκλειστικά» για διαφήμιση και προβολή, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο, πόσω μάλλον όταν τα καζίνο είχαν μία από τις χειρότερες χρονιές της ιστορίας τους.
Επιπρόσθετα, θα έπρεπε να έχει εξορθολογιστεί το μερίδιο από τα υπόλοιπα 10,8 εκατ. ευρώ για τους άλλους φορείς εφόσον έχουν αλλάξει τα δεδομένα που τους αφορούν και η κατανομή μπορεί να γίνεται με ΚΥΑ των αρμοδίων υπουργών.
Αντίστοιχα, το 2010, ο ΕΟΤ θα έπρεπε να έχει επισπράξει (ως 30% επί των μικτών κερδών του καζίνο Πάρνηθας) περί τα 46 εκατ. Ευρώ εκ των οποίων τα 32,2 εκατ. Ευρώ, "αποκλειστικά" για διαφήμιση και προβολή.
Επιπρόσθετα, τα κονδύλια αυτά, από το 2011 και πέρα, επιβαρύνονται λιγότερο αφού αφενός μεν  υποτίθεται εξοικονομούνται χρήματα από το κλείσιμο των Γραφείων και Παραρτημάτων Εξωτερικού, ο Οργανισμός συμμετέχει σε σημαντικά λιγότερες εκθέσεις και δεν έχει πλέον τη χρηματοδότηση έως και 50% των προγραμμάτων προβολής των Νομαρχιών.
Επειδή, λοιπόν, όπως μας λένε, αυτήν την περίοδο, αν θέλει να πάει κάποιος και πει απότομα στον γ.γ. του ΕΟΤ Γ. Κολέτσο «διαφήμιση, λεφτά!» καλό θα είναι να βρίσκεται σε απόσταση ασφαλείας γιατί έχει αποκτήσει ειδική… ευαισθησία σε αυτό το ζήτημα και ψάχνει μανιωδώς που να βρει κονδύλια και επειδή ψυχανεμιστήκαμε τις προάλλες και το κεκαλυμμένο… «παράπονο» του Π. Γερουλάνου ότι έκανε τα «μαγικά» του χωρίς «ούτε ένα ευρώ» και τι θα έκανε αν είχε τα εκατομμύρια που ξόδεψαν οι προηγούμενοι και άλλα τέτοια, μήπως η λύση είναι αρκετά πιο εύκολη τελικά;
Τι γίνονται, πόσα είναι και που δαπανώνται τελικά τα ποσά από το καζίνο της Πάρνηθας, είναι το ένα θέμα.
Το γιατί δεν πιέζουν αμφότεροι, από το ποσοστό που εισπράττει επί των μικτών κερδών των καζίνο το Ελληνικό Δημόσιο (από 20% έως 33%) ποσοστό 1%- 1,5% ( 4,2 με 5,8% βάσει των περυσινών δεδομένων) να αποδίδεται υπέρ της τουριστικής προβολής και διαφήμισης, είναι ένα άλλο θέμα.
Τώρα μάλιστα που φαίνεται ότι μπορεί να διευθετηθεί το φλέγον ζήτημα των υπόλοιπων οφειλών, τον Μάρτιο, υπάρχει τρόπος να "θεσμοθετηθεί" τρόπον τινά, ένα σταθερό κονδύλι προβολής για τον Τουρισμό που δεν θα χρησιμοποιείται για να "βουλώνει" δημοσιονομικές τρύπες, ούτε θα φυλλοροεί προς άλλους κωδικούς μέσα στο "χάος" των οικονομικών υπηρεσιών…



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου