Θετική κίνηση και ενθαρρυντική ως προς τις προθέσεις μεν, πλην όμως, αποσπασματική, αμφιβόλου αποτελεσματικότητας για το ευρύ επιβατικό κοινό και ολίγον... εκ του ασφαλούς, με σχεδόν μηδαμινό κόστος για το Αεροδρόμιο και για το Δημόσιο, χαρακτηρίζεται από...
...στελέχη της αγοράς το “οικονομικό κίνητρο” που αναοινώθηκε χθες από τον ΔΑΑ με “εκπτώσεις” έως και 50% για τα φθηνά ναύλα από Αθήνα το τρίμηνο Φεβρουαρίου-Απριλίου.
Σύμφωνα με τον ΔΑΑ, το “οικονομικό κίνητρο” αντιστοιχεί σε έκπτωση της τάξεως 25% έως 50% των χρεώσεων προς επιβάτες (passenger charges) για όσους χαμηλούς ναύλους εκδώσουν οι εταιρείες για τα δρομολόγιά τους με αφετηρία την Αθήνα.
Το πρόγραμμα έχει τρίμηνη διάρκεια (1η Φεβρουαρίου - 30 Απριλίου 2012) και αφορά σε φθηνά εισιτήρια όλων των αεροπορικών εταιρειών που αναχωρούν από την Αθήνα, τόσο για το εσωτερικό όσο και για το εξωτερικό.
Συγκεκριμένα, το κίνητρο περιλαμβάνει:
Ποσό ύψους 10 € για την αεροπορική εταιρεία
(ίσο με έκπτωση 50% επί των επιβατικών χρεώσεων του ΔΑΑ για τους ακόλουθους χαμηλούς ναύλους)
· Για εισιτήρια απλής διαδρομής από 50 ευρώ και κάτω, για δρομολόγια μικρών αποστάσεων
· Για εισιτήρια απλής διαδρομής από 60 ευρώ και κάτω, για δρομολόγια μεσαίων αποστάσεων
· Για εισιτήρια απλής διαδρομής από 100 ευρώ και κάτω, για δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων
Ποσό ύψους 5 € για την αεροπορική εταιρεία
(ίσο με έκπτωση 25% επί των επιβατικών χρεώσεων του ΔΑΑ για τους ακόλουθους χαμηλούς ναύλους)
· Για εισιτήρια απλής διαδρομής πάνω από 50 ευρώ και φθηνότερα από 65 ευρώ, για δρομολόγια μικρών αποστάσεων
· Για εισιτήρια απλής διαδρομής πάνω από 60 ευρώ και φθηνότερα από 75 ευρώ, για δρομολόγια μεσαίων αποστάσεων
· Για εισιτήρια απλής διαδρομής πάνω από 100 ευρώ και φθηνότερα από 125 ευρώ, για δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων
Για ταξίδια μετ’ επιστροφής το κίνητρο παρέχεται με την προϋπόθεση ότι η τιμή του εισιτηρίου δεν θα υπερβαίνει το διπλάσιο της απλής διαδρομής.
Σύμφωνα με στελέχη ελληνικών αεροπορικών εταιρειών, πρόκειται για ένα κίνητρο το οποίο στο ύψος ναύλων που αφορά, η μεταβολή στο ποσοστό χρεώσεων και φόρων που εισπράττει το Αεροδρόμιο και το Δημόσιο σε κάθε εισιτήριο, μεταβάλλεται οριακά.
Για παράδειγμα σε ένα εισιτήριο εσωτερικού με ελάχιστο τελικό ναύλο 59 ευρώ, το κόστος με το κίνητρο γίνεται 44 ευρώ, αλλά το ποσοστό χρεώσεων και φόρων, μεταβάλλεται οριακά από 74% σε 72%.
Ακόμα και αν η κίνηση αυτή από πλευράς ΔΑΑ, δείχνει μία κάποια - κατά ένδειξη, έστω, - “αλλαγής πλεύσης” στην άτεγκτη τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί, ο ΔΑΑ παραμένει το δεύτερο ακριβότερο αεροδρόμιο της Ευρώπης, με υπερβολικό κόστος για τις αεροπορικές εταιρείες και σε πλήρη αντίθεση με τις συνθήκες της αγοράς, την κατάσταση του προορισμού και τις προοπτικές της κίνησης για το 2012.
Η καθολική απαίτηση της αγοράς, αφενός μεν για γενναίες οριζόντιες τομές στο θέμα των τελών των αεροδρομίων της χώρας, αφετέρου δε, για ανατροπή άρδην της τιμολογιακής πολιτικής του ΔΑΑ, παραμένει και είναι πιο επιτακτική παρά ποτέ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου