Εκδόθηκε και διανέμεται σε όλες τις εμπλεκόμενες και ενδιαφερόμενες πλευρές, η νέα Εγκύκλιος του Υπουργείου Τουρισμού για τη διαδικασία της “Σύμφωνης Γνώμης”, σύμφωνα με την οποία (επανα)προσδιορίζεται το καθεστώς έγκρισης των προγραμμάτων και των ενεργειών προβολής...
...όλων των φορέων του στενού και ευρύτερου Δημόσιο Τομέα και φυσικά όλων των φορέων και εταιρειών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Η νέα Εγκύκλιος που πιθανότατα επιταχύνθηκε και λόγω του πρόσφατου θέματος που δημιουργήθηκε με το πρόγραμμα προβολής της Περιφέρειας Αττικής, καθορίζει τη διαδικασία και τις υποχρεώσεις των φορέων που θέλουν να προχωρήσουν σε προγράμματα προβολής και διαφήμισης ενώ περιλαμβάνει και πληθώρα “οδηγιών” για το πως πρέπει να είναι οργανωμένο το σχετικό υλικό.
Για τη Σύμφωνη Γνώμη, έχουμε τοποθετηθεί πολλές φορές στο πρόσφατο και πιο μακρινό παρελθόν (χαρακτηριστικά, εδώ και εδώ).
Διαβάσαμε με προσοχή τη νέα Εγκύκλιο και σε πρώτη φάση και ένα βασικό συμπέρασμα είναι ότι η νέα Εγκύκλιος βελτιώνει θεαματικά την προηγούμενη, απλουστεύοντας σε ικανό βαθμό τη διαδικασία και κωδικοποιώντας καλύτερα τις σχετικές απαιτήσεις και οδηγίες.
Ωστόσο, έχουμε να κάνουμε τα εξής σχόλια:
- Επιχειρεί να γεφυρώσει το “χάος”, μεταξύ των πολύ καλά οργανωμένων ως προς την τουριστική προβολή τους προορισμών - ορισμένοι εκ των οποιων δε, έχουν αναθέσει τον σχετικό σχεδιασμό σε επαγγελματίες της αγοράς - και προορισμών/ φορέων που βρίσκονται... “έτη φωτός” πίσω. Εκ των πραγμάτων, λοιπόν, η Εγκύκλιος ανεβάζει τον πήχυ στους τελευταίους αλλά μάλλον δυσκολεύει γραφειοκρατικά τους πρώτους.
- Σε ένα σοβαρό κράτος (τέτοιο, μάλλον δεν έχουμε), ένα σοβαρό επιτελείο Υπουργείου Τουρισμού (τέτοιο, αναμφίβολα έχουμε) θα φρόντιζε, το αρμόδιο Τμήμα να στελεχωθεί από υπαλλήλους που γνωρίζουν άριστα το αντικείμενο και έχουν μακροχρόνια ειδική εμπειρία. Άλλως είναι υπαρκτός ο κίνδυνος, δημόσιοι υπάλληλοι να αποφαίνονται και να έχουν “άποψη” επί δουλειάς επαγγελματιών της τουριστικής προβολής και να δημιουργούνται τριβές και καθυστερήσεις, άνευ λόγου.
- Είναι λάθος σε Εγκύκλιο να συνδυάζονται οι υποχρεώσεις και οι διαδικασίες επί του Νόμου (δικαιολογητικά, τρόπος υποβολής και έγκρισης κ.λπ.) από τη μία πλευρά, με τις “οδηγίες” και κατευθύνσεις, εν είδη συμβουλών, από την άλλη πλευρά, αφού αυτές περιλαμβάνουν και οδηγίες για το εικαστικό, τα κείμενα, το ύφος τους, τον σχεδιασμό και το lay out των σελίδων κοκ. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε σύγχυση ή και υπέρβαση αρμοδιοτήτων, διότι αφήνει περιθώρια στους ελέγχοντες να στέκονται επί σημείων της που δεν αποτελούν υποχρέωση του Νόμου και να τα ερμηνεύουν κατά το δοκούν. Ορθότερον θα ήταν, να συνταχθεί ένα ξεχωριστό εγχειρίδιο με τις οδηγίες, τις κατευθύνσεις και τις συμβουλές, που να απευθύνεται και στους ενδιαφερόμενους και στους ελέγχοντες.
- Είναι θετικό ότι σε ένα τέτοιο Δημοσιονομικό κείμενο, βλέπουμε παρατηρήσεις ειδικού χαρακτήρα, όπως π.χ. περί της αρνητικής πτυχής της μονοδιάστατης συμμετοχής σε εκθέσεις και απλής διανομής φυλλαδίων ή περί προλόγων και φωτογραφιών αιρετών εκπροσώπων κ.λπ..
Αυτά προς το παρόν.
Όλη η Εγκύκλιος, εδώ .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου