Αρκετά ενδιαφέροντα - όσο και ενθαρρυντικά, από άποψη πολιτικής προσέγγισης - είναι πολλά από τα σημεία του τελικού σχεδίου για τον νέο Αναπτυξιακό Νόμο που οδεύει προς κατάθεση στη Βουλή και που αποκάλυψε το Σάββατο η “Ημερησία”. Ξεχωρίζουμε...
...τις προβλέψεις του νομοσχεδίου για τις περιπτώσεις επενδύσεων, οι οποίες έχουν χαρακτηρισθεί ως «στρατηγικές επενδύσεις» ύστερα από απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Στρατηγικών Επενδύσεων δύνανται να χορηγούνται άδειες διαμονής. Η αίτηση για έκδοση άδειας διαμονής του νομίμου εκπροσώπου του φορέα της στρατηγικής επένδυσης, προσδιορίζουσα έως και δέκα πρόσωπα, των οποίων η έκδοση άδειας διαμονής θεωρείται ως απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη πραγματοποίηση του εν λόγω επενδυτικού σχεδίου, και τα οποία πρόσωπα μπορούν να συνοδεύονται και από τα μέλη των οικογενειών τους.
Επίσης με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, θα «χορηγείται άδεια διαμονής για πέντε έτη σε υπήκοο τρίτης χώρας, εφόσον διαθέτει κατά κυριότητα, νομή και κατοχή ακίνητη περιουσία στην Ελλάδα, η οποία μπορεί να ανανεώνεται για ισόχρονη διάρκεια. Το ελάχιστο ύψος της ακίνητης περιουσίας καθορίζεται σε 300.000 ευρώ». Την πρόβλεψη αυτή την είχαμε σχολιάσει πριν από λίγο καιρό, εδω.
Σε άλλο σημείο, ορίζεται ότι “για τη διευκόλυνση της υλοποίησής τους” οι μεγάλες τουριστικές επενδύσεις που χαρακτηρίζονται «στρατηγικές» δεν θα υπάγονται στις αρμοδιότητες της Ειδικής Υπηρεσίας Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων του ΕΟΤ.
Σημαντικό βήμα είναι και οι όροι και προϋποθέσεις για λειτουργία υδατοδρομίων. Ένα άλλο μεγάλο θέμα που παρέμενε “αγκάθι” και που η καθυστέρηση θεσμοθέτησης του, αποθάρρυνε και απομάκρυνες τους επενδυτές που είχαν ήδη αρχίσει πτήσεις με υδροπλάνα πριν από μερικά χρόνια.
Σύμφωνα με το σχέδιο που επικαλείται η εφημερίδα, μεταξύ άλλων προβλέπεται ότι:
- Επιτρέπεται η πραγματοποίηση απευθείας πτήσεων προς και από χώρες που έχουν κυρώσει και εφαρμόζουν τη Συνθήκη Σένγκεν. Πτήσεις από και προς χώρες που δεν έχουν κυρώσει τη Συνθήκη Σένγκεν πραγματοποιούνται μέσω Διεθνούς Αερολιμένα ή Αερολιμένα ή Λιμένα χαρακτηρισμένων κατά περίπτωση ως νομοθετημένου σημείου εισόδου - εξόδου για τη διενέργεια των κατά νόμο απαιτούμενων ελέγχων, εκτός εάν το υδατοδρόμιο έχει οριστεί ως νομοθετημένο σημείο εισόδου -εξόδου με Κοινή Υπουργική Απόφαση των συναρμόδιων Υπουργών.
- Η δημιουργία υδατοδρομίων δύναται να υπαχθεί, στο πλαίσιο των συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, στο πλαίσιο των στρατηγικών επενδύσεων.
- Με κοινή απόφαση των υπουργών Ανάπτυξης, Ναυτιλίας και Αιγαίου χορηγείται άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου. Προκειμένου για υδατοδρόμιο σε λίμνη, η άδεια λειτουργίας χορηγείται με απόφαση αποκλειστικώς του υπουργού Ανάπτυξης.
- Είναι δυνατή η χρηματοδότηση μέρους ή όλων των επιμέρους ενεργειών για την κατασκευή, οργάνωση και λειτουργία του υδατοδρομίου από ιδιωτικούς, ή και δημόσιους, εθνικούς ή/και κοινοτικούς πόρους, κατά τις διατάξεις της κείμενης εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου