
...πρόλαβαν να κάνουν (πριν ξανακλείσει το
σύστημα των κρατήσεων) και μία αρκετά ενδεικτική σύγκριση τιμών των δρομολογίων
της Ryanair προς Θεσσαλονίκη με αντίστοιχες τιμές ελληνικού
αερομεταφορέα.
Μία πρώτη διαπίστωση από τη σύγκριση τιμών
είναι ότι μέχρι και τα τέλη Μαίου, οι
τιμές της Ryanair είναι
αρκετά χαμηλότερες ακόμα και με τις πρόσθετες χρεώσεις για τις βαλίτσες. Από
εκεί και πέρα, το σκηνικό αλλάζει με τις τιμές της Ryanair να είναι χαμηλότερες μόνον χωρίς τη χρέωση
των αποσκευών, ενώ από τις αρχές Ιουλίου είναι... ακριβότερη.
Ενδιαφέρον, αλλά περιμένουμε να δούμε και τις
τιμές όταν θα αρχίσουν ξανά οι κρατήσεις.
Επί των υπολοίπων, αναπαράγουμε αυτά που
μας αναφέρουν:
Για τα Χανιά
Μια πρώτη ματιά έδειξε ~90 εβδομαδιαία δρομολόγια, τα 106 που αναφέρει η αεροπορική πιθανόν να αφορούν τον Αύγουστο. Όπερ περίπου 45 εισερχόμενες πτήσεις/εβδομάδα επί 31 εβδομάδες (Απρίλης-Οκτώβρης) επί 189 επιβάτες (για να βρούμε και τις max προσφερόμενες θέσεις) επί ένα μέσο load factor 80% μας κάνουν χοντρικά 210.000 αφίξεις.
Μια πρώτη ματιά έδειξε ~90 εβδομαδιαία δρομολόγια, τα 106 που αναφέρει η αεροπορική πιθανόν να αφορούν τον Αύγουστο. Όπερ περίπου 45 εισερχόμενες πτήσεις/εβδομάδα επί 31 εβδομάδες (Απρίλης-Οκτώβρης) επί 189 επιβάτες (για να βρούμε και τις max προσφερόμενες θέσεις) επί ένα μέσο load factor 80% μας κάνουν χοντρικά 210.000 αφίξεις.

Συμπερασματικά, αν τα Χανιά κινηθούν στις υπόλοιπες αφίξεις το
ίδιο με το '12 τότε η Ryan θα δίνει 210.000 απ' τις ~800.000 αφίξεις, δλδ ένα
25%.
Η προσωπική τους εκτίμηση:
Το νούμερο είναι αρκετά υψηλό, μιλάμε για το 1/4 των συνολικών αφίξεων και ναι μεν θα βοηθήσει αρκετά την εξωξενοδοχειακή αγορά απ' την άλλη όμως και γνωρίζοντας το πόσο φιλοχρήματοι (και στυγνά σκληροί) είναι οι Ιρλανδοί, μπορεί να ενέχει μελλοντικά προβλήματα καθώς η αεροπορική μπορεί να ζητήσει εκβιαστικά επαναδιαπραγμάτευση με αυξημένο τίμημα βασισμένο στη δύναμή της αλλιώς να απειλεί με συρρίκνωση ή ακόμη και φυγή. Τα έχουν ξανακάνει αυτά...
Η προσωπική τους εκτίμηση:
Το νούμερο είναι αρκετά υψηλό, μιλάμε για το 1/4 των συνολικών αφίξεων και ναι μεν θα βοηθήσει αρκετά την εξωξενοδοχειακή αγορά απ' την άλλη όμως και γνωρίζοντας το πόσο φιλοχρήματοι (και στυγνά σκληροί) είναι οι Ιρλανδοί, μπορεί να ενέχει μελλοντικά προβλήματα καθώς η αεροπορική μπορεί να ζητήσει εκβιαστικά επαναδιαπραγμάτευση με αυξημένο τίμημα βασισμένο στη δύναμή της αλλιώς να απειλεί με συρρίκνωση ή ακόμη και φυγή. Τα έχουν ξανακάνει αυτά...
Για τη Ρόδο
Οι πτήσεις της Ryanair ήδη κάλυψαν τον ζητούμενο βάσει συμβολαίου αριθμό και το ενδιαφέρον εστιάζεται στο αν θα ανοίξουν -δωρεάν- επιπλέον προορισμοί ή αν θα προστεθούν επιπλέον συχνότητες στα υπάρχοντα. Πλέον έχουμε 32 εβδομαδιαία δρομολόγια.
Οι συνολικές εισερχόμενες θέσεις είναι περίπου 94.000 και με μέσο load factor 80-85% (το 85 λόγω ωριμότητας πλέον των
δρομολογίων καθώς για αρκετα είναι 3ος-4ος χρόνος) θα έχουμε μεταξύ 75 και
80.000 αφίξεων. Οι πτήσεις της Ryanair ήδη κάλυψαν τον ζητούμενο βάσει συμβολαίου αριθμό και το ενδιαφέρον εστιάζεται στο αν θα ανοίξουν -δωρεάν- επιπλέον προορισμοί ή αν θα προστεθούν επιπλέον συχνότητες στα υπάρχοντα. Πλέον έχουμε 32 εβδομαδιαία δρομολόγια.

Η προσωπική τους εκτίμηση:
Υπάρχει αρκετός χώρος ακόμη για τους Ιρλανδούς, ακόμη και για 3πλασιασμό των αφίξεων ωστόσο τοπικά αφενός η ΑΙ αγορά φαίνεται να αντιστέκεται σθεναρά και αφ' ετέρου δεν υπάρχει κάποιου είδους αυτοργάνωση των -κυρίως μμε- επιχειρήσεων που κερδίζουν απ' την παρουσία της Ryanair.
Γενικά, η Ρόδος έχει πολύ χώρο ακόμη, φανταστείτε ας πούμε ότι η Easyjet αποφεύγει να πετάξει εδώ ενώ και η Aegean θα μπορούσε να "αρπάξει" πολύ σημαντική κίνηση ωστόσο δεν έχει ούτε τα λεφτά να υποστηρίξει τέτοιο εγχείρημα ούτε τη διάθεση να απεμπολήσει την Αθήνα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου