Οι δυσκολίες στη διαδικασία έκδοσης βίζας, η έλλειψη επαρκών αεροπορικών συνδέσεων, η ελλιπής πληροφόρηση για τα τουριστικά πακέτα και το προβληματικό ωράριο των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων, αναδεικνύονται ως τα σοβαρότερα εμπόδια στην μεγαλύτερη διείσδυση του ελληνικού τουρισμού σε αναδυόμενες αλλά και παραδοσιακές αγορές, όπως η...
...Κίνα, η Βραζιλία, η Τουρκία, ο Καναδάς και η Ιταλία, σύμφωνα με τους εκπροσώπους των Επιμελητηρίων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
Όλα αυτά επισημάνθηκαν και συζητήθηκαν στο Forum Επιμελητηρίων που διοργανώθηκε την περαμένη Δευτέρα με πρωτοβουλία του περιοδικού «Τουριστική Αγορά», σε συνεργασία με το ΞΕΕ, στο πλαίσιο της έκθεσης HO.RE.CA.. Οι χώρες των οποίων τα επιμελητήρια συμμετείχαν ήταν το Ελληνο-Κινεζικό, Ελληνο-Ιταλικό, Ελληνο-Τουρκικό, Ελληνο-Βραζιλιανικό και Ελληνο-Καναδικό.
Ο πρόεδρος του Ελληνο-Κινεζικού Επιμελητηρίου, Κώστας Γιαννίδης, αναφέρθηκε στο μεγάλο αριθμό των Κινέζων τουριστών που το 2012 έφτασαν τα 82 εκατ. στην Ευρώπη, με συνολική κατανάλωση ύψους 64,4 δισ. ευρώ. Σημείωσε επίσης ότι οι ελληνικές εξαγωγές στην Κίνα αυξήθηκαν το πρώτο δεκάμηνο του 2012 σε ποσοστό 58,67%, με το ελαιόλαδο και το κρασί να παρουσιάζουν αύξηση συγκριτικά με το 2011, 54% και 30% αντίστοιχα.
Ο κ. Γιαννίδης υπογράμμισε ότι οι απαιτήσεις των Κινέζων τουριστών είναι «ιδιαίτερες» και εφόσον η τουριστικές επιχειρήσεις ενδιαφέρονται να προσελκύσουν αυτήν την αγορά, οφείλουν να ενδιαφερθούν ώστε να προσφέρουν τις αναγκαίες υπηρεσίες. Στην Κίνα μάλιστα υπάρχουν περαιτέρω δυσκολίες σήμερα που αφορούν στα κέντρα θεώρησης, καθώς επιτρέπεται να υπάρχουν κέντρα μόνο στις πόλεις όπου υπάρχουν προξενικές αρχές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την παρουσία της Ελλάδας να περιορίζεται σε τέσσερις κινεζικές πόλεις.
Ο κ. Γιαννίδης τόνισε και τη μεγάλη ανάγκη άμεσης αεροπορικής σύνδεσης μεταξύ των δύο χωρών.
Ιταλία: Κλειστά Μουσεία και η περίπτωση της Τοσκάνης

Στο Forum συμμετείχαν και τα στελέχη ενός φορέα συνένωσης και κοινοπραξίας (συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα) της Τοσκάνης, το Super TΟ (Super Tour Operators). Ο φορέας στοχεύει στην προσέλκυση τουρισμού υψηλών οικονομικών στρωμάτων. Τα μέλη του δικτύου που εκπροσωπεί, θα προσφέρουν βιωματική εμπειρία στον ταξιδιώτη σε όλα τα επίπεδα του ταξιδιού. Ο φορέας θα προσφέρει υπηρεσίες προβολής στα μέλη του δικτύου από την Ιταλία, την Ελλάδα ή και την Τουρκία, εφόσον ενδιαφερθούν. Η προβολή αυτή θα αφορά πρωτίστως στην κινεζική αγορά ή και σε άλλες αγορές στις οποίες μπορούν να απευθυνθούν οι μεσογειακές χώρες με κοινή πρόταση, όπως η αγορά της Βραζιλίας.
Τουρκία: Visa, κρουαζιέρες και κοινά πακέτα
Από το Ελληνο-Τουρκικό Επιμελητήριο, ο πρόεδρος Παναγιώτης Κουτσίκος, αναφερόμενος ακριβώς στη μεγάλη αύξηση που παρουσίασε ο τουρισμός από τη Τουρκία το 2012. Αυτό ήρθε ως αποτέλεσμα διευκολύνσεων θεώρησης που δόθηκε από το ελληνικό κράτος στους Τούρκους που είχαν πράσινα διαβατήρια (υψηλότερα κοινωνικοοικονομικά στρώματα).

Βραζιλία: “Όνειρο ζωής” η επίσκεψη στην Ελλάδα!
Από το Ελληνο-Βραζιλιανό Επιμελητήριο, ο πρόεδρος, Κίμωνας Πάτκας, αναφέρθηκε στη μεγάλη και πολλά υποσχόμενη αγορά της Βραζιλίας. Η Βραζιλία, σημείωσε, θεωρείται ως η πλέον ελκυστική ανερχόμενη οικονομία του κόσμου για διάφορους οικονομικοκοινωνικούς λόγους. Κατά την τελευταία δεκαετία, το Εθνικό Σχέδιο Ανάπτυξης έχει επιφέρει κοινωνική κινητικότητα σε 45 εκατομμύρια Βραζιλιάνους, οι οποίοι έχουν ενταχθεί στην οικονομία, συνεισφέροντας στην παραγωγή και στην κατανάλωση και δημιουργώντας τον ιστό της νέας μεσαίας τάξης.

Η Ελλάδα είναι κορυφαίος προορισμός επιλογής για τους Βραζιλιάνους, οι οποίοι τη θεωρούν ως όνειρο προς πραγματοποίηση. Βασικό στοιχείο αξιολόγησης του Βραζιλιάνου επισκέπτη είναι η μέση ηλικία 40 ετών και οι 60 ημέρες διακοπών (!). Το τουριστικό πακέτο που αναζητά, περιλαμβάνει τον πολιτισμό με επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία.
Καναδάς: Καλές ροές και εκπαιδευτικός τουρισμός
Από το Ελληνο-Καναδικό Επιμελητήριο, ο πρόεδρος Κωνσταντίνος Κατσιγιάννης, αναφέρθηκε στις σημερινές οικονομικές συνθήκες και στη μεγάλη σημασία που έχει αποκτήσει η ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης. Όσον αφορά στον Καναδά, ο κ. Κατσιγιάννης σημείωσε ότι είναι σημαντικός εταίρος του ελληνικού τουρισμού από το επίπεδο ετήσιων αφίξεων επισκεπτών έως το επίπεδο ξενοδοχειακών και άλλων τουριστικών επενδύσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου