Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013

Με ενιαίο brand και διασύνδεση τομέων η "Μυθική Πελοπόννησος"


Με ενιαία ταυτότητα, σύγχρονα εργαλεία marketing, στοχευμένες ενέργειες προβολής, ανάπτυξη επιχειρηματικότητας, σύνδεση με πρωτογενή τομέα και αναβάθμιση υποδομών είναι τα μέσα με τα οποία η Περιφέρεια Πελοποννήσου στοχεύει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και στη διεύρυνση των πηγών άντλησης τουριστών στον προορισμό. Τους κύριους άξονες επαναπροσδιορισμού του Brand «Πελοπόννησος» και τη στρατηγική...

...που θα ακολουθηθεί την προσεχή 10ετία για την ανέλιξη του τουριστικού κλάδου στην περιφέρεια, παρουσίασε ο περιφερειάρχης Π. Τατούλης στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, παρουσία της υπουργού Τουρισμού, Όλγας Κεφαλογιάννη.
Οι άξονες αυτοί, κατά τον κ. Τατούλη είναι:
  1. Η Δημιουργία Ταυτότητας Προορισμού για την Πελοπόννησο
  2. Η δημιουργία «εμπειριών- προϊόντων» για τον προορισμό Πελοπόννησος.
  3. Η δημιουργία ολοκληρωμένης πλατφόρμας (Portal) για την υποστήριξη της τουριστικής και οικονομικής ανάπτυξης της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
  4. Στρατηγικό Σχέδιο για την Προβολή της Πελοποννήσου ως Τουριστικού Προορισμού στα Social Media.
  5. Εφαρμογές Κινητής Τηλεφωνίας.
  6. Η σύσταση Πελοποννησιακού Σύμφωνου Ποιότητας.

Κυρίαρχο ρόλο στη δημιουργία ταυτότητας του προορισμού Πελοπόννησος θα αποτελέσουν οι «10 εμπειρίες», δράσεις με συγκεκριμένα προϊόντα, μέσα από τη σύνθεση των οποίων θα προσεγγιστούν νέες αγορές που θα τροφοδοτούν με τουρίστες την περιφέρεια όλο το χρόνο. Οι 10 εμπειρίες είναι οι : 
1. Γεύσεις με ιστορία 
2. Συναρπαστικές διαδρομές 
3. Ανεκτίμητη κληρονομιά 
4. Γη των μύθων 
5. Φύση και δραστηριότητες 
6. Ευεξία και πολυτέλεια 
7. Μυθικές παραλίες 
8. Βουνά για κάθε εποχή 
9. Οικογενειακό ταξίδι 
10. Ρομαντικός προορισμός
Βραχυπρόθεσμος στόχος της περιφέρειας δεν είναι μόνο η άνοδος του αριθμού των τουριστών, αλλά και η προσέγγιση αλλοδαπών επισκεπτών υψηλότερου εισοδήματος. Όπως αναφέρεται στο στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη τουρισμού στην Πελοπόννησο, η τουριστική σεζόν πρόκειται να διευρυνθεί σε βάθος τριετίας στους 7 μήνες, ενώ σταδιακά θα επιτευχθεί ο στόχος του 12μηνου τουρισμού.
Κύρια εργαλεία για την υλοποίηση του παραπάνω αναφερόμενου στόχου αποτελούν, η βελτίωση των υποδομών και η σύνδεση του τουριστικού προϊόντος με τον πρωτογενή τομέα δεδομένου ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου διαθέτει σήμερα το 12,6% των γεωργικών και κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων της χώρας.
Πελοποννησιακό Σύμφωνο Ποιότητας
Βασική παράμετρος του στρατηγικού σχεδιασμού που υλοποιείται με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη της Πελοποννήσου αποτελεί η διασύνδεση του τουρισμού με την παραγωγή και τον πρωτογενή τομέα. 
Για το σκοπό αυτό έχει εγκριθεί από το Περιφερειακό Συμβούλιο, το Πελοποννησιακό Σύμφωνο Ποιότητας που οριοθετεί τις προδιαγραφές για την ένταξη σε αυτό των χώρων διαμονής, της εστίασης, καθώς και των παραγόμενων προϊόντων. 
Ήδη, μέσω της σχετικής μελέτης που ολοκληρώθηκε πρόσφατα έχουν τεθεί οι προδιαγραφές για τους χώρους διαμονής και εστίασης που θα μπορούν στο πλαίσιο του Συμφώνου Ποιότητας να χρησιμοποιούν Πελοποννησιακά προϊόντα, Πελοποννησιακές συνταγές, Πελοποννησιακό κέρασμα, Πελοποννησιακό πρωινό, καθώς και τα σημεία όπου θα προβάλλονται τα προϊόντα της Πελοποννήσου.
Επισημαίνεται ότι τα εξαγώγιμα προϊόντα της περιφέρειας θα προβάλλονται και στο νεόδμητο τουριστικό portal της Πελοποννήσου (http://www.mythicalpeloponnese.gr/) .
Οι επιχειρήσεις και τα προϊόντα που θα πληρούν τις προδιαγραφές θα πιστοποιούνται με ειδική σήμανση ενώ η Περιφέρεια θα ενισχύει την προβολή αυτών που θα συμμετέχουν ως ανταποδοτικό όφελος. 
Υποδομές
Σε σχέση με τις υποδομές καθοριστικός αναπτυξιακός παράγοντας για την Περιφέρεια είναι η ολοκλήρωση του κυριότερου οδικού άξονα που διαπερνά την Πελοπόννησο και συνδέει την Καλαμάτα με την Τρίπολη και την Κόρινθο. Παράλληλα αυτή την περίοδο διενεργούνται συνομιλίες με τους αρμόδιους φορείς προκειμένου να τεθεί εκ νέου σε λειτουργία η σιδηροδρομική γραμμή, υπό τη μορφή ενός σύγχρονου, ανταποδοτικού και βιώσιμου τουριστικού σιδηροδρόμου, μέσα από τη διαδικασία των ΣΔΙΤ.
Ήδη έχουν δεσμευτεί 25 εκατ. ευρώ για παρεμβάσεις στο αεροδρόμιο Καλαμάτας, ενώ τις προσεχείς ημέρες δρομολογούνται εξελίξεις αναφορικά με τη μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης σε πολιτικό, με στόχευση την προσέλκυση εταιρειών low cost και την μετεξέλιξη του σε εμπορευματικό κόμβο για πτήσεις cargo.
Επίσης σύντομα η μαρίνα της Μονεμβάσιας θα ενταχθεί στα ΣΔΙΤ. 
Οι προοπτικές ανόδου της τουριστικής κίνησης προς την Πελοπόννησο διαφαίνονται ευοίωνες αφού οι νέες επιβεβαιωμένες πτήσεις για το 2013 στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας θα είναι πάνω από 200 και θα μεταφέρουν επιπλέον 23.000 επισκέπτες στον προορισμό. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι  το γεγονός ότι οι πτήσεις θα ξεκινήσουν από τη Γερμανία και τη Σουηδία από το Μάρτιο.
ΕΣΠΑ
Στον άξονα ενίσχυσης των επενδύσεων αλλά και εκσυγχρονισμού της επιχειρηματικότητας, η περιφέρεια προχωρά άμεσα στη δημιουργία Περιφερειακού Επιχειρηματικού Ταμείου.
Με στόχο την στήριξη μικρών επιχειρήσεων η Περιφέρεια Πελοποννήσου, έχει δεσμεύσει το ποσό των  22,5 εκατ. ευρώ  από το ΕΣΠΑ.  
Παράλληλα στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο υπάρχουν δεσμεύσεις για έργα στον τομέα του πολιτισμού, συνολικού προϋπολογισμού 71 εκατ. ευρώ. Επίσης εκτός από το πρόγραμμα τουριστικής προβολής, έχουν ολοκληρωθεί η μελέτες για τα έργα : «Χαρτογράφηση και σήμανση των μονοπατιών της Περιφέρειας Πελοποννήσου», ενώ στον άξονα 8 που αφορά την αειφόρο ανάπτυξη η Περιφέρεια προγραμματίζει την ένταξη δυο έργων.
Πρόκειται για το έργο ολοκληρωμένης εφαρμογής και κατασκευής ήπιων υποδομών υποδοχής και ενημέρωσης του τουρίστα (info kiosks), καθώς και το έργο προσβασιμότητας των ΑΜΕΑ σε χώρους πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος, πρωτοβουλία που εμπεριέχει και την διαδικτυακή ενημέρωση των τουριστών. 
Αυτά ως πρώτη αναλυτική καταγραφή. Θα επανέλθουμε με κάποια σχόλια.
Επισημαίνουμε δε, ότι η ομιλία του περιφερειάρχη έβριθε και πολιτικών σχολίων και για την κεντρική κυβέρνηση και για την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου