Παρακολουθήσαμε με προσοχή τη χθεσινή παρουσίαση της Περιφέρειας Πελοποννήσου για το νέο “brand” και την τουριστική πολιτική της περιοχής και έχουμε πολλά να παρατηρήσουμε, αλλά θα το κρατήσουμε σε στενό πλαίσιο. Πρώτον, υπήρχε ένα σκέλος τουριστικό και ένα σκέλος εξόχως πολιτικό. Με πολλούς συμβολισμούς και μηνύματα...
...και καθαρά προσωπο-κεντρικό, γύρω από τον περιφερειάρχη Π. Τατούλη.
Από την επιλογή της παρουσίασης του προγράμματος της Περιφέρειας Πελοποννήσου στο κέντρο των Αθηνών, στο Μέγαρο, όπου είχε προσκληθεί μέγα πλήθος, μέχρι την πληθώρα αιχμών, σχολίων και τοποθετήσεων, καθαρά πολιτικού χαρακτήρα. Εν ολίγοις, επρόκειτο για μία πρωτίστως πολιτική παρέμβαση με αφορμή το τουριστικό σχέδιο της Πελοποννήσου.
Δεύτερον, ήταν διάχυτη, ή μάλλον, επιβλητική, η εντύπωση της προβολής της εικονας που λίγο-πολύ, όλες οι Περιφέρειες προβάλλουν πια: Κράτος εν κράτει, όπου το "κράτει" ασθενεί βαρέως.
Ως προς το τουριστικό σκέλος, που μας πέφτει και περισσότερος λόγος, φάνηκε ότι, ως βάση, ως υπόβαθρο, έχει γίνει μία αρκετά σοβαρή δουλειά και προετοιμασία. Τεχνοκρατική και αρκετά μελετημένη. Με πολλά από τα θεμελιώδη και βασικά στοιχεία εκείνα που απαιτούνται για μία αποτελεσματική και αξιοπρεπή διαχείριση προορισμού, ιδίως σε Περιφερειακό επίπεδο.
Ορθά και τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής, που θέλουν την τουριστική ανάπτυξη και ανάδειξη να συμβαδίζει με τις υποδομές, τις αερομεταφορές και τον πρωτογενή τομέα.
Σε μία πιο σφαιρική αξιολόγηση, τώρα, αν θεωρήσουμε ότι σε εθνικό επίπεδο, η συζήτηση και το ζητούμενο είναι η διαμόρφωση ενός ενιαίου brand για τη χώρα και η κατάρτιση ενός εθνικού σχεδίου προβολής με ενιαία στοιχεία και μορφοποιημένα βασικά μηνύματα, το ερώτημα που απομένει - σε εμάς τουλάχιστον - είναι ο βαθμός προσαρμογής όλου αυτού σε ένα τέτοιο πλαίσιο. Κάτι που βεβαίως, ισχύει για όλες τις Περιφέρειες που έχουν προχωρήσει ή προχωρούν σε αντίστοιχα προγράμματα.
Αυτά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου