
...την προσπάθεια που κατέβαλε ο δήμος για να
αξιοποιήσει τη δημοτική ακίνητη περιουσία του, η οποία θα αποτελούσε σύμφωνα με
τον Καλλικράτη, ένα νέο χρηματοδοτικό εργαλείο των δήμων. Η προσπάθεια που
ξεκίνησε πιλοτικά με την απόπειρα αξιοποίησης ενός στρέμματος δημοτικής
έκτασης, ακυρώθηκε μέσα σε έναν κυκεώνα αλληλοσυγκρουόμενων νόμων, διαφορετικών
άρθρων των ίδιων νόμων, εγκυκλίων και διατάξεων από το… 1920 και το 1939 έως
και σήμερα!

Όταν λοιπόν ο δήμος πιλοτικά παραχώρησε στην «Επενδυτική Δήμου Βόλβης Δημοτική Ανώνυμη Εταιρία» δημοτικό
οικόπεδο περίπου ενός στρέμματος (1.405,24 τμ) ώστε να το αξιοποιήσει, η
σχετική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου (565/28-12-2012) ακυρώθηκε από την
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης (4570/01-02-2013), καθώς η παραχώρηση χρήσης προς αξιοποίηση
θεωρείται παράνομη σύμφωνα με 4 άρθρα (178, 185, 253 και 265) του ίδιου Κώδικα
Δήμων και Κοινοτήτων (Ν. 3463/2006), που επιτρέπει (άρθρο 266) τη δημιουργία
δημοτικών ανώνυμων εταιρειών για την αξιοποίηση δημοτικής περιουσίας!
Σύμφωνα με την απορριπτική απόφαση, ο δήμος δεν μπορεί να διαθέσει δημοτική έκταση προς αξιοποίηση στην
δημοτική μονομετοχική ανώνυμη εταιρεία που έχει αυτό τον σκοπό, για τους εξής
λόγους:
- Η δημοτική ανώνυμη εταιρεία θα έπρεπε από την ίδρυση της να αναφέρει τα περιουσιακά στοιχεία που πρόκειται να εκμεταλλευτεί. (Παρατήρηση: Είναι σαφές ότι για παράδειγμα η προϋπάρχουσα δημοτική επιχείρηση του δήμου Αγίου Γεωργίου δεν θα μπορούσε τότε να εκμεταλλευτεί δημοτικά ακίνητα από τους υπόλοιπους 5 δήμους που συγχωνεύθηκαν για να δημιουργηθεί ο δήμος Βόλβης)
- Ακόμα κι αν γινόταν δεκτή η εκ των υστέρων παραχώρηση δημοτικής περιουσίας προς αξιοποίηση στη δημοτική ανώνυμη εταιρεία, τότε θα ισοδυναμούσε με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, που θα απαιτούσε σύνταξη οικονομοτεχνικής μελέτης κι εκτίμηση επιτροπής του αρ. 9 του Ν.2190/1920 (Παρατήρηση: Η επιτροπή αυτή συστήνεται από 2 υπαλλήλους του υπ. Ανάπτυξης και έναν εκπρόσωπο επιμελητηρίου, ορίζεται με απόφαση του υπουργείου 15 μέρες μετά την επιβολή σχετικής αίτησης, βγάζει έκθεση σε 2 μήνες, την στέλνει προς έγκριση στο υπουργείο κ.ο.κ.)
- Η υπό κρίση παραχώρηση ισοδυναμεί με ανεπίτρεπτη έμμεση επιχορήγηση ανώνυμης εταιρείας ΟΤΑ από το δήμο, ενώ επιπρόσθετα αντιτίθεται στο αρ.87§1 της Συνθήκης περί ιδρύσεως της Ευρωπαϊκής Κοινότητας, ως ανεπίτρεπτη κρατική ενίσχυση!
- Επιτρέπεται με απόφαση δημοτικού συμβουλίου η δωρεάν παραχώρηση ακινήτου σε άλλα νομικά πρόσωπα, μόνο για κοινωφελή λόγο, που σύμφωνα με ερμηνεία διάταξης του Ν. 2039/1939 δεν έχει σκοπό το εμπορικό όφελος. (Παρατήρηση: Τότε πως θα μπορέσει ο δήμος να αξιοποιήσει ακίνητη περιουσία;)
- Η δημοτική μονομετοχική ανώνυμη εταιρεία λειτουργεί σύμφωνα με την εμπορική και φορολογική νομοθεσία και έχει εμπορικό και όχι κοινωφελή χαρακτήρα. Αν και συμφωνεί με εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών (46978/27-07-2009) ότι ο σκοπός της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας είναι συνυφασμένος με την επιδίωξη κέρδους, αντιβαίνει σε άλλη διάταξη του υπουργείου (15862/02-06-2003) που προβλέπει ότι παραχώρηση σε δημοτική επιχείρηση επιτρέπεται μόνο για κοινωφελή σκοπό.

Κατά συνέπεια κι αν δεν επέλθουν
άμεσα σοβαρές νομοθετικές αλλαγές, τότε ένα από τα πλέον «ευρηματικά χρηματοδοτικά εργαλεία» που κι εσείς προτείνετε ως
απάντηση στο νέο οικονομικό περιβάλλον των Δήμων, τώρα που εξαντλήθηκε πλέον ο
παραδοσιακός ρόλος του Κράτους ως κεντρικού χρηματοδότη, δεν πρόκειται να βρει εφαρμογή».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου