Σε
απάντηση και των ανησυχιών που είχαν αρχίσει να εκφράζουν πολλοί από τον τουριστικό
κόσμο, προκηρύχθηκαν και οι διαγωνισμοί για τα περίπτερα του ΕΟΤ για τις
εκθέσεις ITB του Βερολίνου, τις δύο εκθέσεις της Μόσχας και την έκθεση
της Ουκρανίας. Πρώτη διαπίστωση; Η μεγάλη συρρίκνωση...
...του
εκθεσιακού χώρου που δεσμεύει φέτος η χώρα μας λόγω των γνωστών ζητημάτων και
προβλημάτων.
Στο
Βερολίνο πάμε με 937 τ.μ., σχεδόν το ένα τρίτο των συμμετοχών των παρελθόντων
ετών και κόστος περιορισμένο στα 171.000 ευρώ, στην MITT της Μόσχας με 600 τ.μ., περίπου στα μισά, δηλαδή και κόστος περίπου 198.000 ευρώ. Αυτό
που μαθαίνουμε είναι ότι από πλευράς υπουργείου δίνεται μεγάλη βαρύτητα στην
παρουσία της πολιτικής ηγεσίας εκεί, σε επίπεδο συναντήσεων, επαφών και
κινήσεων, ενώ αναζητούνται και νέοι τρόποι προσέλκυσης του ενδιαφέροντος των
επισκεπτών της έκθεσης, επαγγελματιών και κοινού.
Θυμίζουμε
ότι στην ΙΤΒ, φέτος, οι ρογανωτές επιτρέπουν την πραγματοποίηση πωλήσεων στους
εκθέτες και συνεκθέτες τις μέρες που η έκθεση θα είναι ανοικτή για το κοινό.
Δεύτερη
διαπίστωση, ότι κάποιοι «ξεκόλλησαν» λίγο και η προθεσμία για την υποβολή
προσφορών αποφασίστηκε να είναι συντμημένη σε 15 μέρες, αντί του άνω του ενός
μηνός.
Επ’ αυτού
υπήρξαν κάποιες επιφυλάξεις αλλά τελικώς η Διοίκηση προχώρησε με αυτήν την
επιλογή, ειδάλλως, ειδικά για το Βερολίνο, οι ημερομηνίες δεν έβγαιναν με
τίποτα.
Για να
δούμε.
Επειδή πάντα το θέμα οργάνωσης των Εκθέσεων αφήνεται στο παρά πέντε, δεν θα πρέπει να αναρωτιέται κανείς γιατί η εξέλιξη των προτιμήσεων και προκρατήσεων τουλάχιστον όσον αφορά τις γερμανόφωνες αγορές προς το παρόν είναι ακόμη αμφιταλαντευόμενες. Μπορεί η κρίση στις χώρες της Μέσης Ανατολής και Βορείου Αφρικής να έχει προσωρινά οφελήσει λίγο την εικόνα των προκρατήσεων σε σχέση με πέρυσι, αλλά αυτό δεν θα πρέπει να καθησυχάσει τους αρμόδιους Υπουργούς, Περιφερειάρχες, Προέδρους Ενώσεων Ξενοδόχων κλπ. σε θέματα Τουρισμού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάποια στιγμή θα πρέπει να το καταλάβουν όλοι, ότι χωρίς έγκαιρο σχεδιασμό και προγραμματισμό δεν θα πετύχουμε ποτέ μία διαχρονική ανάπτυξη του τουρισμού και των μεγεθών του σε όλες τις κλίμακες. Έίναι καιρός να αρχίσετε να αντιμετωπίζετε τις συνθήκες και τις δυνητικές αγορές με επαγγελματισμό και όχι ερασιτεχνισμό. Οι έπαινοι κλπ. είναι μόνο για την εσωτερική κατανάλωση.
Έχουν χαθεί πολύτιμοι χρόνοι, και μπορεί αυτή η χρονιά να εξελιγχθεί καλύτερα και θετικότερα από το 2012, με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα, αλλά είναι καιρός να καταλάβουν όλοι, ότι χρειάζεται ακόμη πολύ δουλειά για να ξαναανακτήσουμε τα χαμένα ποσοστά, τόσο στις προτιμήσεις των Γερμανών, όσο και στα μερίδια της παγκόσμιας αγοράς.
Παρόλες τις πρωτοβουλίες και προσπάθειες κάποιων συνειδητοποιημένων επαγγελματιών στον Τουρισμό, δυστυχώς τα πράγματα ακόμη "κολλάνε" στον βούρκο. Γι΄αυτό μην αναρωτιέστε γιατί και πώς άλλες χώρες τα καταφέρνουν καλύτερα.
Μην τα ρίχνουμε όλα στην κρίση. Και οι άλλες χώρες έχουν κρίση, αλλά έχουν οργανωθεί σωστά και δεν τα αφήνουν τα πράματα στην τελευταία στιγμή. Αξιοποιούν τους πάντες και τα πάντα, αλλά με σεβασμό και επαγγελματισμό, και όχι για τα μάτια του κόσμου.
Με εκτίμηση
Ανδρέας Στεφανής
Διευθύνων Σύμβουλος της Stefanis Marketing Consulting GmbH
Σύμβουλος Τουριστικου και Ξενοδοχειακού Μάρκετινγκ
http://www.stefanis-consulting.eu
http://www.channel-manager-hotels.eu