Αθρόα προσέλευση στη Γενική Συνέλευση του
HATTA, σήμερα. Πολλοί και σημαντικοί και οι
ομιλητές, ως εκ τούτου προχωρούμε με τον γνωστό και συνήθη τρόπο,
σταχυολογώντας όσα θεωρούμε περισσότερο άξια αναφοράς. Και ως χώρα φιλοξενίας,
ξεκινούμε από τους δύο ξένους. Ο Πρόεδρος του Γερμανικού Συνδέσμου Τουρισμού (DRV) Jürgen Büchy μας την είπε ελαφρώς...
...και μάλλον όχι αδίκως σε ορισμένα σημεία, σε άλλα, ήταν
αρκετά θετικός.
Μεταξύ άλλων:
- Επανέλαβε τα γνωστά περί «επιστροφής» της Ελλάδας στη γερμανική αγορά, ανάκτησης του χαμένου εδάφους και περί αναφορών από τους περισσότερους tour operators για διψήφια ποσοστά αύξησης. Ισχυρότερες τάσεις για φέτος καταγράφονται για city breaks, τουρισμό ευεξίας και κρουαζιέρες.
- Ανέφερε ότι οι περισσότεροι tos το 2013 θα επεκτείνουν τα προγράμματά τους και την προσφορά τους σε ξενοδοχεία και πτήσεις. Περιμένουν, όμως, να δουν βελτιώσεις στο προιόν και στις υποδομές.
- Τόνισε ότι για να διατηρηθεί η θετική εικόνα της αυεθντικής Ελλάδας που αγαπούν οι Γερμανοί, θα πρέπει να δοθεί προσοχή στο περιβάλλον και να γίνουν επενδύσεις στις υποδομές. Φέρει ως παράδειγμα περιοχές του ’60 και του ’70 που πρέπει να «καθαριστούν» και να «φρεσκαριστούν», ενώ οι υποδομές σε ορισμένα αεροδρόμια πρέπει οπωσδήποτε να αναβαθμιστούν.
- Επισήμανε ότι η Ελλάδα έχει καλές προυποθέσεις να κερδίσει καλό όνομα στον ποιοτικό τουρισμό, αλλά πρόσθεσε ότι η ευκαιρία αυτή διακυβεύεται από υπερβολική αύξηση της αγοράς χαμηλού κόστους. «Οι ελληνικοί προορισμοί πρέπει να επικεντρωθούν στα μοναδικά τους πλεονεκτήματα (unique selling points) και όχι, για παράδειγμα, στην αύξηση των θερέτρων all inclusive», είπε χαρακτηριστικά.
- Δήλωσε ότι η ζήτηση για πολιτιστικό τουρισμό που παραδοσιακά ήταν σημαντικός για την Ελλάδα, μειώνεται και πρότεινε, η πολιτιστική κληρονομία να αξιοποιηθεί προς την κατεύθυνση ενός τουρισμού που προσφέρει «περιπέτεια» ή μία «εμπειρία».
- Επισήμανε ότι η προσφορά θα πρέπει να προσαρμοστεί στις ανάγκες των πελατών και των νέων πελατειακών ομάδων που έχουν διαμορφωθεί και αντιστοίχως, να αναπροσαρμοστεί και να «ανανεωθεί» το marketing και η διαφήμιση της χώρας, καθώς τα συγκεκριμένα νέα κοινά δεν γίνεται να προσεγγίζονται με όρους της δεκαετίας του 70 και του 80.
Τέλος, έκλεισε με το ακόλουθο: «Ακόμα και αν οι απεργίες και οι διαδηλώσεις βρίσκονται
μερικές φορές στο επίκεντρο της προσοχής των ΜΜΕ, η Ελλάδα πρέπει να πείσει
μέσω των υπηρεσιών της, της φιλοξενίας, των καλών υποδομών και το ευρύ φάσμα
κατηγοριών καταλυμάτων, καθώς και με την πολιτιστική της κληρονομιά. Όλα αυτά
τα στοιχεία συνδυαζόμενα χαρακτηρίζουν την Ελλάδα ως έναν μοναδικό προορισμό
διακοπών».
B. Ulusoy: Έμφαση
στη συνεργασία, κοινά πακέτα και ευκολότερη visa
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του TURSAB Basaran Ulusoy, επικεντρώθηκε
περισσότερο στη συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών και κυρίως των τουριστικών
φορέων προς την κατεύθυνση της σύνθεσης και προώθησης κοινών τουριστικών
πακέτων προς τρίτες χώρες και αφιέρωσε αρκετά λεπτά στο πως ο τουρισμός είναι
ένας τομέας που μπορεί να συνδράμει καθοριστικά στη σύσφιγξη των σχέσεων μεταξύ
των δύο χωρών.
Έδωσε και ορισμένα ενδιαφέροντα στοιχεία από τα οποία προκύπτει ότι το 2012 ο αριθμός των τουριστών από την Ελλάδα προς
την Τουρκία ανήλθε στους 669.823. Οι
Έλληνες ταξιδεύουν στην Τουρκία για θρησκευτικούς ή πολιτιστικούς λόγους, για
αγορές ή για επίσκεψη συγγενών τους.
Πρώτη προτίμησή τους αποτελεί η Κωνσταντινούπολη.
Ο αριθμός των Τούρκων τουριστών που επισκέφθηκαν την
Ελλάδα ανέρχεται στους 552.090, εκ
των οποίων οι 37.427 ταξίδεψαν ακτοπλοϊκώς από την Τουρκία προς την Ελλάδα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των Ελληνικών Προξενικών Αρχών το
2012 εκδόθηκαν 55.262 θεωρήσεις, ενώ το 2011 είχαν εκδοθεί 35.502 αντίστοιχες
δηλαδή σημειώθηκε αύξηση ύψους 40%.
Υπογράμμισε ότι υπάρχουν δυσκολίες με τη χορήγηση visa που δυσχεραίνουν το τουριστικό ρεύμα από την Τουρκία προς τους ελληνικούς
προορισμούς.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το θέμα της προώθησης κοινών πακέτων σε Ρωσία, Ινδία και Κίνα βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο και όπως άκουσαν οι συνεργάτες μας εκεί, πρωταγωνιστικό ρόλο μπορεί να αναλάβει η Turkish Airlines...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου