Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τρίτη 12 Μαρτίου 2013

ITB 2013: Και ολίγα σχόλια για να κλείσουμε...


Γενικά και υπό τις γνωστές συνθήκες, ήταν μία σχετικά καλή ITB για την Ελλάδα. Τα μηνύματα είναι θετικά, το κλίμα αρκετά καλύτερο από πέρυσι, η ελληνική συμμετοχή διακρίθηκε με το 2ο βραβείο στην κατηγορία της Ευρώπης, υπήρχε μία μάλλον ικανοποιητική ροή κοινού. Υστερούσαμε σε παράλληλες εκδηλώσεις, στη ροή...


... επαγγελματιών επισκεπτών - φαινόμενο όμως που χαρακτήρισε όλη την έκθεση - και σε ορισμένα θέματα που θα μπορούσαμε να τα έχουμε οργανώσει καλύτερα.
Τα τελευταία μας σχόλια και επισημάνσεις:
  • Το περίπτερο ήταν αντικειμενικά καλό. Ωστόσο οι “κύβοι” έχουν κάνει πια τον κύκλο τους και χρειαζόμαστε νέο “αίμα”, νεα εικόνα και καινούριες ιδέες. Μένουμε στην εξαγγελία προ ημερών του γ.γ. του ΕΟΤ Π. Λειβαδά ότι θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για την αρχιτεκτονική των περιπτέρων μας για την επόμενη τριετία.
  • Τα πολυδιαφημισμένα “παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα” του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης που οι περισσότεροι έψαχναν να τα βρουν, ήταν πέντε-έξι τυριά, κάτι λαδάκια, ένα μέλι και διάφορα άλλα. Σε μία γωνιά του περιπτέρου, πτωχά, κακόμοιρα, μοναχικά και σε εμφανώς προχωρημένο στάδιο... κατάθλιψης. Ειδικά τα τυριά, έτσι όπως τα είχαν στείλει από την Αθήνα, εκτός συντήρησης και χωρίς κάποια ειδική συσκευασία τα εντόπιζε κανείς από τη... μυρωδιά. Χάθηκε μία ευκαιρία να γίνει μεγάλη προβολή, να διανεμηθούν πολλά δείγματα προιόντων και γενικά να “παίξουμε” πολύ αυτό το “χαρτί”. Και κάποιος πρέπει να “εκπαιδεύσει” το Αγροτικής Ανάπτυξης σε τέτοιες λογικές.

  • Μας άρεσε πολύ το “οικολογικό” υλικό που διένειμε ο ΕΟΤ, κατασκευασμένο από ανακύκλωση τόνων παλαιότερου ενημερωτικού υλικού που υπήρχε στην αποθήκη του Οργανισμού. Παζλ, θήκες για κάρτες, σημειωματάρια, καρτ-ποστάλ, σουβέρ, θήκες για cd, όλα έγιναν ανάρπαστα και από επαγγελματίες επισκέπτες και από το κοινό. Εξαιρετική η ιδέα.
  • Μας άρεσε επίσης η ενιαία παρουσία των Περιφερειών και των προορισμών της Βορείου Ελλάδος. Η Μακεδονία έδειξε τη δύναμή της και το μεγάλο εύρος του προιόντος της. Αρκετά δυναμική και εποικοδομητική και η παρουσία του Περιφερειάρχη Κ. Μακεδονίας Α. Τζιτζικώστα.
  • Δεν μας άρεσε καθόλου, για μία ακόμα φορά, η εικόνα άδειων stands συνεκθετών, τις δύο τελευταίες μέρες της έκθεσης που ήταν ανοικτές στο κοινό. Η λογική τα μαζεύουμε και την κάνουμε μόλις τελειώσουν οι επαγγελματίες επισκέπτες, πρέπει να σταματήσει και να βρεθεί άλλη λύση.

Αυτά. Και του χρόνου, καλύτερα!

1 σχόλιο:

  1. Αγαπητό lobby,

    Όπως σας ανέφερα και από κοντά στο Βερολίνο, καλά θα είναι το ΥΠΟΤ-ΕΟΤ στο μέλλον να προσέξει τα παρακάτω, όσον αφορά την ανάθεση κατασκευής του ελληνικού περιπτέρου:

    1. Να έχει προηγηθεί μία ξεκάθαρη στρατηγική, και όχι να επιτρέπει στην κάθε περιοχή να παρουσιάζει χύμα όγκο μπροσούρων κλπ. Δυστυχώς αυτή η κατάσταση επικρατεί εδώ και 30 χρόνια! Η εταιρεία που θα κατασκευάσει το περίπτερο να μην κάνει του κεφαλιού της!
    2. Να έχουν διαμορφώσει στις ανάλογες αγορές-κλειδιά με τους κατάλληλους ανθρώπους τις απαραίτητες δράσεις βάσει των τάσεων που επικρατούν στις αγορές αυτές. Και σ΄αυτό το θέμα αφήσανε τα πράματα στην τύχη τους.
    3. Να υπάρχει μία χαρτογράφιση: Όταν ο ξένος επισκέπτης μπαίνει στο ελληνικό περίπτερο δεν μπορεί να δει πού βρίσκονται οι περιοχές, τόσο γεωγραφικά όσο και από πλευράς περιπτέρου. Εδώ υπάρχουν ήδη ψηφιακές λύσεις.
    4. Να υπάρχει ένα παραδοσιακό ελληνικό καφέ στο περίπετρο και όχι το μπαρ.
    5. Να υπάρχει ένα σχέδιο «μάρκετινγκ προορισμών»: Και σ΄αυτό το σημείο θέλει ακόμη πολύ δουλειά, και καλά θα είναι οι αρμόδιοι, να μην κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου, ότι τα πράματα πάνε καλύτερα κλπ.
    6. Να υπάρχει μία παρουσίαση σε σχέση με τα USP της Ελλάδας και της εκάστοτε περιοχής. Σ΄αυτά τα USP θα είναι εύλογο να ενταχθούν και τα προϊόντα (γαστρονομία κλπ.).
    7. Να υπάρχει παρουσίαση δραστηριοτήτων ανά περιοχή π.χ. «...θες να κάνει ποδηλασία, σου προτείνουμε τις περιοχές.....». Η δε παρουσίαση π.χ. των ποδηλατικών διαδρομών να γίνεται με νέες τεχνολογίες
    8. Να υπάρχει μία έγκαιρη προετοιμασία και όχι την τελευταία στιγμή, τόσο σε επίπεδο επικοινωνιακό, όσο και σε επίπεδο B2B. Δυστυχώς το ΥΠΟΤ δεν αξιοποίησε τις δυνατότητες και πλατφόρμες που παρουσιάστηκαν φέτος στην έκθεση. Με άλλα λόγια ήταν ανύπαρκτη η επικοινωνιακή δουλειά. Υποθέτω μάλλον γιατί δεν είχαν να πούν κάτι....και το ρίξανε στο μοντέλο του κ. Φούχτελ. Στο σημείο αυτό π.χ. αναρωτιέμαι γιατί το ΥΠΟΤ δεν πρόβαλε τον πολιτισμό της Ελλάδας στο CULTURE LOUNGE της έκθεσης;
    9. Να υπάρχει διαδραστικότητα μεταξύ των εκθετών και όχι ή γνωστή παθητικότητα. Αυτό έχει να κάνει και με το θέμα των άδειων περιπτέρων που αναφέρεις πολύ σωστά.
    10. Να υπάρχει θεματικοποίηση και όχι τυχοδιωκτισμός ή ευκαιρισμός. Π.χ. είναι τόσο δύσκολο να σκεφτεί κανείς ότι για τις παρουσιάσεις στο περίπτερο χρειάζεται μία μεγάλη οθόνη και όχι 2 τηλεοράσεις με τελείως λάθος τοποθέτηση στον χώρο; Είναι τόσο δύσκολο να σκεφτεί κανείς ότι θα ήταν πολύ πιό «ελληνικό και all time classic» να φτιαχτεί κάτι σαν αμφιθέατρο για παρουσιάσεις κλπ. Καλά τόσο ανεγκέφαλοι είναι;
    11. Να υπάρχει καινοτομία και όχι «κλασσικισμός».

    Αυτά είναι μερικά από τα καυτά θέματα που θέλω να θίξω για πολλοστή φορά. Αλλά στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα.....

    Υ.Γ. Όλοι φωνάζουν για την καμπάνια του ελληνικού πρωϊνού. Δεν είδαμε κάτι τέτοιο στο ελληνικό περίπτερο.
    Μήπως θα πρέπει να αναθεωρηθεί το θέμα αυτό;
    Για να είμαστε ειλικρινείς, ποιό είναι το ελληνικό πρωϊνό στην Ελλάδα; Πέραν του ότι δεν προσφέρει τίποτα στον ξενοδόχο, μιας και ένα πραγματικά καλό πρωϊνό είναι από πλευράς κόστος και σχέσης εσόδων ασύμφορο. Μήπως θα είναι καλύτερα να γίνει καμπάνια για την ελληνική κουζίνα η οποία κολλάει και πουλάει καλύτερα, ακι μάλιστα σε μεγαλύτερο εύρος, μιας και θα ενταχθεί και ο τομέας των εστιατορίων. Για σκεφτείτε το. Μία καμπάνια για το πρωϊνό δεν έχει νόημα.

    Με συναδελφικούς χαιρετισμούς από την Γερμανία.

    Ανδρέας Στεφανής / Andreas Stefanis

    Stefanis Marketing Consulting GmbH | Parzivalstr. 17A | D-14476 Potsdam
    Tel. +49 (33201) 50 830 | Fax. +49 (33201) 50 831 | mailto:andreas@stefanis-consulting.eu
    http://www.stefanis-consulting.eu | http://www.channel-manager-hotels.eu

    ΑπάντησηΔιαγραφή