Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013

Σε ισχύ ο Κανονισμός για τα δικαιώματα των επιβατών πούλμαν και λεωφορείων


Επειδή θα ακουστούν αρκετά σήμερα για το θέμα των οδικών μεταφορών, να επισημάνουμε ότι από την περασμένη Παρασκευή εφαρμόζεται ο νέος ευρωπαικός κανονισμός σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών λεωφορείων και πούλμαν, ο οποίος καθορίζει τα βασικά δικαιώματα των ταξιδιωτών και επιβάλλει υποχρεώσεις στις επιχειρήσεις λεωφορείων και πούλμαν και...


...στους διαχειριστές τερματικών σταθμών όσον αφορά την ευθύνη τους προς τους επιβάτες.
Στον κανονισμό καθορίζονται δικαιώματα παρόμοια με εκείνα που ισχύουν για τους επιβάτες αεροπορικών, σιδηροδρομικών και πλωτών μεταφορών. Εφαρμόζεται σε επιβάτες που ταξιδεύουν σε τακτικές γραμμές αλλά και έκτακτες.  
Στα νέα αυτά δικαιώματα συγκαταλέγονται τα ακόλουθα:
  • Κόμιστρα και άλλοι όροι σύμβασης χωρίς διάκριση λόγω εθνικότητας
  • Μη διακριτική μεταχείριση ατόμων με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα. Συγκεκριμένα, παροχή δωρεάν βοήθειας σε καθορισμένους τερματικούς σταθμούς λεωφορείων και επί λεωφορείων και πούλμαν, καθώς και χρηματική αποζημίωση σε περίπτωση απώλειας ή φθοράς του εξοπλισμού μετακίνησής τους
  • Επαρκής και εύκολα προσιτή πληροφόρηση όλων των επιβατών πριν από το ταξίδι τους και κατά τη διάρκειά του, καθώς και παροχή γενικών πληροφοριών σε τερματικούς σταθμούς λεωφορείων και στο διαδίκτυο όσον αφορά τα δικαιώματά τους
  • Επιστροφή ολόκληρου του αντιτίμου ή μεταφορά με άλλο δρομολόγιο σε περίπτωση υπεράριθμων κρατήσεων, ματαίωσης ή καθυστερημένης αναχώρησης άνω των 2 ωρών από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης (ισχύει μόνο για ταξίδια απόστασης άνω των 250 χλμ.)
  • Δικαίωμα αποζημίωσης ανερχόμενης στο 50% της τιμής του εισιτηρίου, επιπλέον της επιστροφής ολόκληρου του αντιτίμου σε περίπτωση υπεράριθμων κρατήσεων, ματαίωσης ή καθυστερημένης αναχώρησης άνω των 2 ωρών από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης, αν η επιχείρηση λεωφορείων και πούλμαν δεν παρέχει στον επιβάτη το δικαίωμα να επιλέξει μεταξύ επιστροφής του αντιτίμου ή μεταφοράς με άλλο δρομολόγιο (ισχύει μόνο για ταξίδια απόστασης άνω των 250 χλμ.)
  • Επαρκής βοήθεια (ελαφρά γεύματα, γεύματα, αναψυκτικά, καθώς και, εάν χρειάζεται, κατάλυμα) σε περίπτωση ματαίωσης ή καθυστερημένης άνω των 90 λεπτών αναχώρησης όταν πρόκειται για ταξίδι διάρκειας άνω των τριών ωρών (ισχύει μόνο για ταξίδια απόστασης άνω των 250 χλμ.)
  • Αποζημίωση για θάνατο, τραυματισμό, απώλεια ή φθορά αποσκευών που προκαλείται από οδικά ατυχήματα
  • Κάλυψη άμεσων πρακτικών αναγκών των επιβατών σε περίπτωση ατυχήματος.
Σε ενημέρωση που έγινε από την ΓΕΠΟΕΤ προς τα μέλη της, κατόπιν επικοινωνίας που είχε με το Υπουργείο Μεταφορών, το τελευταίο προσανατολίζεται στην υποβολή αιτήματος εξαίρεσης όσον αφορά τις τακτικές γραμμές εσωτερικού καθώς και τις Διεθνείς Τακτικές Λεωφορειακές Γραμμές με τρίτες χώρες, επειδή σημαντικό μέρος των τελευταίων πραγματοποιείται εκτός Ένωσης. Επίσημη ενημέρωση θα σταλεί από την αρμόδια διεύθυνση.
Ολόκληρος ο Κανονισμός, εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου