Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τρίτη, 1 Ιουλίου 2014

Ξενοδόχοι Αθηνών-Αττικής:Η παραμένει ουραγός Αθήνα στην Ευρώπη, στις μέσες τιμές δωματίων

- "Τεχνικής υφής στρέβλωση" οι περιπτώσεις υπερβολικών τιμών
- Συνάντηση ξενοδόχων- portals για επίλυση του προβλήματος

Η χρονιά εξελίσσεται πολύ θετικά ως προς τις αφίξεις και τις πληρότητες, σε σύγκριση με το 2013 και φυσικά και τις προηγούμενες «μαύρες» χρονιές, αλλά τα πραγματικά στοιχεία δείχνουν ότι τόσο οι πληρότητες όσο και οι τιμές υπολείπονται...


...σημαντικά του μέσου όρου στις ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις, αλλά και κατά 25% έναντι του 2008.

Αυτά ανέφεραν, μεταξύ άλλων, σήμερα σε συνέντευξη Τύπου οι πρόεδροι της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής & Αργοσαρωνικού και αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος  Αλέξανδρος Ε. Βασιλικός και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γιάννης Α. Ρέτσος.

Για τις περιπτώσεις που εμφανίζονται υπερβολικές τιμών δωματίων από ορισμένα ξενοδοχεία στις μεγάλες πλατφόρμες ηλεκτρονικών κρατήσεων, διευκρινίστηκε ότι  αυτό γίνεται για καθαρά τεχνικούς λόγους και επί της ουσίας αποτελεί μια «εικονική πραγματικότητα»: Το δωμάτιο εμφανίζεται ως «ελεύθερο» αλλά και ως «απρόσιτο» ταυτόχρονα λόγω τιμής, επειδή συμπεριλαμβάνεται σε ένα συγκεκριμένο τύπο σύμβασης / συμφωνίας μεταξύ ξενοδοχείου και διεθνούς site κρατήσεων. Η στρέβλωση αυτή οφείλεται σε ορισμένες  -καθαρά τεχνικού τύπου- "εσωτερικές" αδυναμίες των συμβάσεων μεταξύ ξενοδοχείων και διεθνών sites κρατήσεων για τις οποίες οι δύο πλευρές έχουν ήδη προγραμματίσει συνάντηση τις επόμενες μέρες ώστε να ξεπεραστούν και να μην δημιουργούνται παρεξηγήσεις, απορίες και εύλογα ερωτήματα στον καταναλωτή.

Αναλυτικά τα στοιχεία, που δόθηκαν στη συνέντευξη Τύπου:

-Οι τιμές των αθηναϊκών ξενοδοχείων αυξήθηκαν μόνο κατά 2,7% σε σύνολο του πρώτου 5μήνου 2014 και υπάρχουν περιπτώσεις όπου παρατηρήθηκε ακόμα και μείωση από  (-) 0,1% έως και (-) 2%). Οι θετικές διαφορές που παρατηρούνται στο σύνολο 5μηνου 2014 έναντι της αντίστοιχης περιόδου 2013 είναι ανά κατηγορία οι εξής:  5* (+) 4,4% , 4* (+) 6,1%  και (+) 4,3% για τα ξενοδοχεία 3*& 2*.

-Με βάση το "European Benchmark",  ωστόσο, στο πρώτο 5μηνο, η Αθήνα  πουλά με μέση τιμή δωματίου 76,99 ευρώ έναντι 74,97 ευρώ (του  2013) και υπολείπεται κατά πολύ (έως και 66%) των λοιπών ευρωπαϊκών πόλεων  / ανταγωνιστών της, οι οποίες πωλούν στο ίδιο διάστημα από 83,66 έως και 231,06 ευρώ.

Μέχρι και το τέλος Μαίου, η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων έφθανε στο 64%, έναντι του 51% της αντίστοιχης περιόδου του 2013. Το γεγονός σαφώς είναι θετικό και ευχάριστο, ωστόσο, θα πρέπει να συνυπολογιστεί στις όποιες εκτιμήσεις ότι στην Αττική λειτουργούν πλέον 87 ξενοδοχειακές μονάδες λιγότερες. 

Επισημαίνεται επίσης ότι η αύξηση αφίξεων και πληροτήτων δεν κατανέμεται ενιαία στα ξενοδοχεία της Αττικής, καθώς υπάρχουν περιοχές, που κατά κανόνα συνεχίζουν να έχουν χαμηλές πληρότητες και η κατάσταση βελτιώνεται αφού «γεμίσουν» οι πιο δημοφιλείς περιοχές της πρωτεύουσας.

Επομένως, είναι απολύτως ανακριβές αλλά και άδικο -τονίσθηκε στη συνέντευξη Τύπου- να θεωρείται ή να σχολιάζεται, ειδικά η Αθήνα, ως ακριβός προορισμός και ιδιαίτερα από εμάς τους ίδιους, όταν ζητούμενο αποτελεί να ανακτήσει η ελληνική πρωτεύουσα το χαμένο έδαφος και να επανέρθουν πληρότητα και τιμές σε καλύτερα επίπεδα, συμβατά, τουλάχιστον, με τον ευρωπαϊκό Μέσο Όρο. Και, εν πάσει, περιπτώσει το ζητούμενο είναι το value for money και όχι να είναι φτηνά τα ξενοδοχεία.

- Η διαφαινόμενη καλή χρονιά φέτος δεν αρκεί για να καλύψει τις ζημιές της παρελθούσας 5ετίας στα ξενοδοχεία, δημιουργεί όμως ένα αίσθημα αισιοδοξίας για καλύτερες μέρες στον προορισμό της Αττικής.

- Η (σε λογικά επίπεδα) απόκλιση της διαδικτυακής τιμής πώλησης από την μέση τιμή δωματίου ανά κατηγορία είτε «προς τα πάνω» είτε «προς τα κάτω», είναι απόλυτα φυσιολογικό φαινόμενο: Τις τιμές ρυθμίζουν αφενός οι διαχρονικοί κανόνες «προσφοράς -ζήτησης» και αφετέρου ο ίδιος ο καταναλωτής  - και εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες:  πχ. την τοποθεσία της  ξενοδοχειακής επιχείρησης, την ποιότητα της προσφοράς της, τις ειδικές παροχές της, την φήμη της, την  ζήτησή της, την επαναλαμβανόμενη πελατεία της κ.λπ.

-Ο καταναλωτής – πελάτης  ωστόσο, προκειμένου να προστατευθεί  και από το παραμικρό τυχόν περιστατικό σε βάρος του, ούτως ή άλλως  οφείλει να ακολουθεί μια στοιχειώδη «έρευνα αγοράς», για να εντοπίσει  έστω κατά προσέγγιση είτε την μέση τιμή ανά κατηγορία, είτε την καλύτερη δυνατή τιμή  για τις δικές του ανάγκες  διαμονής.  Και φυσικά δεν πρέπει να παρακάμπτει τις συνήθεις διαδικασίες  έγκυρης αναζήτησης -κράτησης δωματίου, είτε μέσω ταξιδιωτικού γραφείου, είτε διαδικτυακά που του εξασφαλίζει ακόμη περισσότερες επιλογές.

Σημειολογικό και συμβολικό ενδιαφέρον έχει η πληροφορία ότι η είδηση περί πληρότητας 100% των ξενοδοχείων της Αθήνας, που δημοσιοποιήθηκε προ ημερών, αναφερόταν στην Πέμπτη 26 Ιουνίου και οφειλόταν σε εκδηλώσεις που έλαβαν χώρα στο πλαίσιο της ελληνικής προεδρίας και, αλλά και της συμμετοχής 22.000 ατόμων σε συνέδριο των Μαρτύρων του Ιεχωβά... 
Πίνακες με τα στατιστικά στοιχεία, εδώ, εδώ και εδώ .
 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου