Την άρση του καμποτάζ προανήγγειλε ξανά η κυβέρνηση , αυτή τη φορά μέσω της υπουργού Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκας Κατσέλη.
Το ζήτημα είναι ότι η άρση του καμποτάζ- η δυνατότητα, δηλαδή, στις εταιρίες κρουαζιερών να οργανώνουν κρουαζιέρες που θα μπορούν να ξεκινούν και από την Ελλάδα και ελληνικούς προορισμούς και όχι μόνον να διαπλέουν τις θάλασσές μας και να επισκέπτονται τα νησιά μας- εξαγγέλλεται εδώ και… κυβερνήσεις αλλά δεν υλοποιείται. Τώρα προχωράμε ένα βήμα, καθώς μετά την νέα αναφορά από σημαίνον κυβερνητικό στέλεχος, οι πληροφορίες αναφέρουν οτι θα συγκροτηθούν δύο επιτροπές για την εξέταση και αποσαφήνιση όλων των παραμέτρων του ζητήματος.
Τα οφέλη είναι περιττό να τα αναφέρουμε ξανά αναλυτικά. Είναι εντυπωσιακά και σημαντικά για όλους τους τομείς που συνδέονται με την τουριστική και ταξιδιωτική δραστηριότητα, με την οικονομία γενικότερα. Ποταμοί μελάνης έχουν γραφεί, αναρίθμητα υπομνήματα και στοιχεία έχουν δημοσιοποιηθεί, σοβαρότατες μελέτες έχουν εκπονηθεί. Χρόνια τώρα, δε…
Το ζήτημα είναι ότι όσο καθυστερεί η άρση του καμποτάζ, τόσο βαθύτερα στον χρόνο μετατίθεται και η κεφαλαιοποίηση των οφελών. Διότι, ως γνωστόν, τα δρομολόγια, τα προγράμματα και ο σχεδιασμός των εταιριών και των πλοίων τους γίνεται σήμερα για τις περιόδους ύστερα από δύο και τρία χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι αν π.χ. υλοποιηθεί η σχετική παρέμβαση τον Απρίλιο, τότε θα έχει χαθεί ουσιαστικά η περίοδος του 2011, καθώς οι προγραμματισμοί των περισσότερων μεγάλων εταιριών θα έχουν, ήδη, ολοκληρωθεί.
Είναι δε χαρακτηριστικό, ότι οι κρουαζιέρες, παρά την κρίση, έχουν αποκτήσει μία ιδιαίτερη δυναμική την τελευταία διετία, ιδίως στην ευρωπαϊκή αγορά.
Το 2010 μάλιστα, θεωρείται και πολύ καλή χρονιά, καθώς εγκαινιάζονται και ξεκινούν πλόες σε διάφορες περιοχές του κόσμου 11 καινούρια πλοία, μεταξύ των οποίων και το νέο «καμάρι» της Caribbean International, το Allure of the Seas, δυναμικότητας 5.400 επιβατών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου