Σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης επανήλθε η παγκόσμια αεροπορική μεταφορική ικανότητα, για το Δεκέμβριο του 2009 σε σύγκριση με το 2008.
Σύμφωνα με τη μηνιαία έκθεση της ΟΑG Aviation για τις τάσεις των πτήσεων και των θέσεων των εταιριών του κλάδου, ο αριθμός των, προς διάθεση, αεροπορικών θέσεων σημείωσε για τον Δεκέμβριο του 2009 αύξηση 4%, φθάνοντας τα 294,8 εκατομμύρια.
Για την ίδια περίοδο οι διεθνείς συχνότητες των πτήσεων, ενισχύθηκαν κατά 1%, συγκριτικά με τα επίπεδα του 2008 , καθώς συνολικά προγραμματίστηκαν 2,4 εκατομμύρια πτήσεις τον περασμένο Δεκέμβριο. Η άνοδος σημειώθηκε παρά τη μείωση 2%, κατά μέσο όρο, της συχνότητας των πτήσεων στη Βόρειο Αμερική.
Την κατάσταση “έσωσε” η θεαματική απόδοση του κλάδου αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους, με την μεταφορική ικανότητα και την συχνότητα να καταγράφουν ίδια άνοδο της τάξης του 10%, ποσοστό που μεταφράζεται σε 65,6 εκατομμύρια θέσεις και 444.539 πτήσεις , αντιστοίχως. Το διευθυντικό στέλεχος της ΟΑG, John Weber, σε δηλώσεις του υπογράμμισε πως η βελτίωση της διεθνούς αεροπορικής κίνησης οφείλεται κυρίως στην αύξηση στη συχνότητα και μεταφορική ικανότητα των αεροπορικών χαμηλού κόστους, τάση που υποδεικνύει σαφώς ότι οι ταξιδιώτες επιλέγουν να πετάξουν με εκείνες τις αεροπορικές εταιρείες που προσφέρουν τις οικονομικότερες επιλογές. Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη παρουσιάζει η κίνηση μεταξύ Δυτικής Ευρώπης και Αφρικής με αύξηση 19% (3.883) του αριθμού των πτήσεων και κατά 18% αύξηση των θέσεων (710.129). Ωστόσο, μεταξύ της Δυτικής Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής υπάρχει μείωση 9% του αριθμού των πτήσεων και κατά μείωση 8% του αριθμού των θέσεων.
Η συχνότητα και η χωρητικότητα μεταξύ Β. Αμερικής και Κεντρικής /Ν. Αμερικής είναι αυξημένη έως και 5% σε σύγκριση με το Δεκέμβριο του 2008. Μια ανάλυση των αεροπορικών κόμβων δείχνει ότι το Πεκίνο σημείωσε εντυπωσιακή αύξηση κατά 10% του αριθμού των πτήσεων και κατά 9% στην αύξηση των θέσεων, ενώ το αεροδρόμιο Charles de Gaulle του Παρισιού δείχνει αρνητική αύξηση 6% στον αριθμό των πτήσεων και μείωση κατά 4% σε χωρητικότητα. Μια παρόμοια τάση παρατηρείται και όσον αφορά άλλους κύριους ευρωπαϊκούς αερολιμένες, με τις πτήσεις του αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ μειωμένες κατά 7% και τις θέσεις μειωμένες κατά 6%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου