Τριγμούς και αντιδράσεις μεταξύ των ξένων tour operators, ελληνικών τουριστικών φορέων αλλά και επιχειρήσεων προκαλεί ο τρόπος που η πολιτική ηγεσία του τουρισμού χειρίζεται το φλέγον ζήτημα της προσέλκυσης…
…αεροπορικών εταιριών «χαμηλού κόστους» σε ελληνικούς προορισμούς.
Οι κινήσεις και οι συναντήσεις με τους εκπροσώπους γνωστών εταιριών χαμηλού κόστους που είχε αυτές τις μέρες στο Λονδίνο, ο υφυπουργός Νικητιάδης, στο περιθώριο της World Travel Market, έχει αρχίσει και δημιουργεί ένα «εύφλεκτο» κλίμα για τους ξένους, μικρούς και μεγάλους tour operators αλλά και με τουριστικούς φορείς ελληνικών προορισμών, καθώς και με τους δύο κύριους αερομεταφορείς της χώρας μας.
Όπως μαθαίνουμε από το Λονδίνο, υπάρχει «ένταση» γύρω από αυτό το θέμα, η οποία δεν θέλει και πολύ για να πυροδοτηθεί. Λες και η ανάρτησή μας στις 25 Οκτωβρίου, εδώ, ήταν προφητική.
Υπάρχουν δύο ειδών «ενοχλήσεις».
Η μία έχει να κάνει με το γεγονός ότι η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΤ, Π. Γερουλάνος και Γ. Νικητιάδης, έχουν κάνει «σημαία» της ελληνικής τουριστικής πολιτικής (όσο υπάρχει τέτοια…) το θέμα της προσέλκυσης LCC και διαλαλούν, διαρκώς και προς κάθε κατεύθυνση τις προθέσεις και τα σχέδια που κάνουν για την υλοποίηση – βλέπε χρηματοδότηση - αυτής της προσπάθειας. Αυτό δημιουργεί, αφενός μεν ανησυχίες ότι μπορεί να προκληθούν σοβαρά προβλήματα είτε από τους ανταγωνιστές μας, που καραδοκούν (ρωτήστε να μάθετε τι είχε γίνει με τις επιδοτήσεις επί Βάσως…) είτε από τους tour operators οι οποίοι θα μας στοχοποιήσουν ως προορισμό, όπως έκαναν με την Ισπανία, τη Μάλτα κ.α., αφετέρου δε, φόβους από τους άμεσα ενδιαφερόμενους, ότι θα «χαλάσει» τελικά η «δουλειά»…
Η άλλη, έχει να κάνει ακριβώς με τις επιπτώσεις της χωρίς σχέδιο, πρόγραμμα και μελέτη, προσφοράς «γης και ύδατος» στις LCC. Εδώ υπάρχουν δύο ζητήματα. Το ένα είναι το οικονομικό. Κατ’ αρχάς, είναι ¨κοινό μυστικό» π.χ., ότι η Ryanair δεν εγκαινιάζει προορισμό εάν δεν της καταβάλλεται ένα σεβαστό ποσό («χρεώνει» με το κεφάλι). Το ποσό για κάθε προορισμό, όμως, είναι σεβαστό και το ζήτημα που τίθεται είναι ποιος θα το πληρώνει. Οι Περιφέρειες, που είναι και οι μόνες που μπορούν θεσμικά, βάσει του... "ισπανικού μοντέλου"; Οι φορείς, επαγγελματικοί και μη, γενικότερα; Ο ΕΟΤ (με κάποια «αλχημεία»); Και αν δεχθούν να πληρώνουν την Ryanair, γιατί να μην ζητήσουν λεφτά και οι άλλες εταιρίες, είτε για να συνεχίσουν να πετούν στην Ελλάδα, είτε για να μπουν και αυτές σε νέους προορισμούς;
Το άλλο ζήτημα έχει να κάνει με την αγορά. Και αφορά σε όσους φοβούνται ότι το «μέτωπο» που πάει να ανοίξει με τους tour operators, λόγω των χειρισμών με τις LCC, θα πλήξει καίρια τις τουριστικές και δη τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
Μα απλά λόγια, το μήνυμα που εξακολουθούν να αγνοούν ή να περιφρονούν, τόσο ο Π. Γερουλάνος όσο και ο υφυπουργός Νικητιάδης είναι ξεκάθαρο:
«Μεγάλη προσοχή στον χειρισμό, χαμηλοί τόνοι-λίγα λόγια στην επικοινωνιακή διαχείριση και προπάντων, ευλαβική τήρηση ισορροπιών, με ή άνευ ‘επιδοτήσεων’»!
Λίγο θέλει να «τιναχθεί στον αέρα» το σχέδιο...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου