Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Δευτέρα 3 Ιανουαρίου 2011

ΕΟΤ: Και αίφνης, ένα "μανιφέστο" marketing και προβολής... τριετίας!

Αργήσαμε λίγο σήμερα, αλλά πέσαμε πάνω σε μια πολύ ενδιαφέρουσα όσο και ασυνήθιστη απόφαση του προέδρου του ΕΟΤ με την οποία εγκρίνει, λέει, τη «Στρατηγική Προώθησης και Προβολής του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού για την Επόμενη Τριετία 2011-2012-2013»! Μεγαλεπήβολο δεν ακούγεται;

Εντρυφώντας στο εξασέλιδο κείμενο, το οποίο προφανώς βασίζεται σε προτάσεις της Διεύθυνσης Έρευνας και Αγοράς και Διαφήμισης – είχαμε ακούσει για αυτό τελευταία, ιδίως όταν πέρασε από δ.σ. αλλά γνωρίζαμε μόνο βασικά του σημεία, καθώς εντός ΕΟΤ το διακινούσαν με... flashάκι (τα flash memories), μία νέα... «μέθοδος» διοίκησης για την οποία έχουμε να σας πούμε πολλά και διάφορα αλλά άλλη ώρα και εκτός ΕΟΤ με email - διαπιστώνει κάνεις ότι οριστικοποιούνται και κωδικοποιούνται κάποιες βασικές κατευθύνσεις marketing και προβολής, από αυτές που ακούμε και διαβάζουμε τον τελευταίο χρόνο, σποραδικά και κατά το δοκούν.
Κατά το κείμενο αυτό, οι πρώτοι τρεις μήνες του 2011, θεωρούνται «μήνες προετοιμασίας».
Όπως επισημαίνεται, κατά το διάστημα αυτό, ο ΕΟΤ θα πρέπει να επιλέξει σύμφωνα με τις νόμιμες διαδικασίες "αναδόχους- συνεργάτες προκειμένου να υλοποιήσει τη στρατηγική επικοινωνίας του για την επόμενη τριετία".
Πιο συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι:
  • "Επαναπροκηρύσσεται άμεσα αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την επιλογή ενιαίας ταυτότητα των περιπτέρων του ΕΟΤ κατά τη συμμετοχή του Οργανισμού στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις. Θα διενεργηθεί με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, από την ειδική επιτροπή που έχει συσταθεί για το έργο αυτό. Στη συνέχεια, ο ΕΟΤ θα προκηρύσσει τις κατασκευές περιπτέρων ανά γεωγραφική ζώνη, για μία 3ετία και η τακτική αυτή θα συμβάλει στην εξοικονόμηση πόρων. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Δ/νσης, στην έκθεση ΙΤΒ Βερολίνου, ο ΕΟΤ θα συμμετάσχει με περίπτερο το οποίο θα αποτελέσει το πρωτόλειο της ενιαίας ταυτότητας.
  • Για τις εκθέσεις Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2011 και λόγω έλλειψης ενιαίας ταυτότητας, θα προκηρυχθούν με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, (οικονομικότερη προσφορά) οι κατασκευές των περιπτέρων άμεσα. Τα περίπτερα του ΕΟΤ πλέον θα είναι απλά, λειτουργικά και μινιμαλιστικά.
  • Για την προβολή του Ελληνικού Τουρισμού, προτείνουμε τη χρήση internet, από το Δεκέμβριο 2010 και μέχρι τον Απρίλιο 2011. Για την υλοποίηση του προγράμματος του αυτού, ο ΕΟΤ θα πρέπει να προκηρύξει διαγωνισμό για δημιουργικό υλικό – χαμηλού κόστους- και να επιλέξει τις σημαντικότερες πλατφόρμες επικοινωνίας του διαδικτύου για το διάστημα Δεκεμβρίου – Απριλίου.
  • Συμπληρωματικά, ο ΕΟΤ με ίδια μέσα, θα πρέπει να εμπλουτίσει το υλικό του και για το λόγο αυτό, οι αρμόδιες υπηρεσίες, έχουν απευθυνθεί στην ελεύθερη αγορά για να προμηθευτούν φωτογραφικό υλικό το οποίο θα χρησιμοποιηθεί, τόσο για τον εμπλουτισμό των περιεχομένων του portal του ΕΟΤ, όσο και για τη διακόσμηση περιπτέρων αλλά και για περιορισμένο αριθμό καταχωρήσεων κυρίως σε κλαδικά τουριστικά έντυπα. Οι αναπαραγωγές του υλικού θα γίνονται –στο μέτρο του δυνατού- με ίδια μέσα.
  • Κατά παράδοση ο ΕΟΤ, σχεδιάζει και εκτυπώνει ετήσιες εκδόσεις για τις ανάγκες του. Προτείνουμε την ανατύπωση του λευκώματος της έκθεσης της αναδρομικής αφίσας του ΕΟΤ καθώς και την ανατύπωση διαφόρων φωτογραφικών λευκωμάτων
  • Από το 2008, ο ΕΟΤ έχει αναθέσει –σύμφωνα με τις νόμιμες διαδικασίες- την παραγωγή 7 θεματικών φυλλαδίων και 14 ταξιδιωτικών οδηγών. Και οι δύο σειρές εκδόσεων έχουν καθυστερήσει υπερβολικά. Τα κείμενα των θεματικών φυλλαδίων χρήζουν επανεξέτασης ενώ οι 3 πρώτοι ταξιδιωτικοί οδηγοί βρίσκονται στο στάδιο παραγωγής. Η παραγωγή φυλλαδίων είναι ζωτικής σημασίας και αποτελεί προτεραιότητα. Για το λόγο αυτό, να επισπεύσουμε τη διαδικασία εκτύπωσης των ταξιδιωτικών οδηγών και ενδεχομένως να χρειαστεί να διακόψουμε τη παραγωγή των θεματικών φυλλαδίων και να προκηρύξουμε εκ νέου διαγωνισμό με άλλες προδιαγραφές. Επίσης, λόγω της άρσης του cabotage, ο ΕΟΤ θα πρέπει να ανατυπώσει το φυλλάδια του yachting αφού θα πρέπει να επικαιροποιηθεί το περιεχόμενό του, σε συνεργασία με τους συλλογικούς φορείς του κλάδου.
  • Η πρώτη σειρά των μικρής διάρκειας videos YOU IN GREECE κρίνεται εκ του αποτελέσματος επιτυχημένη. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να αποτελέσει τον κορμό της επικοινωνίας του Ελληνικού Τουρισμού. Προτείνουμε την παραγωγή ενός main tv spot You In Greece, κάνοντας χρήση του υπάρχοντος υλικού κατόπιν διαπραγμάτευσης με την εταιρεία παραγωγής που χρησιμοποίησε η ΕΡΤ. Στη συνέχεια θα πρέπει να προκηρύξουμε διαγωνισμό για την επιλογή αναδόχου που θα αναλάβει την παραγωγή της 2ης και 3ης σειράς videos YOU IN GREE CE σε διαφορετικές γλώσσες και με διαφορετικά θέματα.
  • Προκειμένου να εξασφαλισθεί η αυτοδυναμία των αρμόδιων τμημάτων (εκδόσεις-καλλιτεχνικό- οπτικοακουστικά) θα πρέπει ο ΕΟΤ να ανανεώσει τον σχετικό εξοπλισμό και να προμηθευτεί σύγχρονα εργαλεία για in-House παραγωγές (ψηφιακούς αντιγραφείς, Mac για το καλλιτεχνικό εφοδιασμένα με τα κατάλληλα προγράμματα, να προχωρήσει η ψηφιοποίηση του υπάρχοντος υλικού, κ.λπ .
  • Αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η επιλογή αναδόχου για την εξειδίκευση της μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού (90 εμπειρίες) ο ΕΟΤ να προκηρύξει (Φεβρουάριο 2011) διεθνή διαγωνισμό για την παραγωγή δημιουργικού υλικού για την επόμενη 3ετία. Η δαπάνη αυτή θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του 2011-2012-2013".

Είναι βεβαίως ευνόητο και εύλογο ότι θα επανέλθουμε με τον σχολιασμό μας, εντός της ημέρας. Προς το παρόν, κρατάμε:
- Εμφαση κυρίως στο internet και στα social media
- Επιμένουν στο You in Greece και για τις επόμενες περιόδους ως βασικό concept διαφήμισης, μαζί με τις 90 Εμπειρίες
- Θέλουν "in house" παραγωγές στον ΕΟΤ (προμήθεια εξοπλισμού)
- Περιορίζεται η συμμετοχή σε εκθέσεις
- Επιδιώκουν αναδιοργάνωση και επανασχεδιασμό του υλικού
- Ετοιμάζεται σειρά διαγωνισμών... 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου