…»δικηγόροι του διαβόλου», κατά την προσφιλή μας συνήθεια, προσπερνάμε σαν να μην υπάρχουν τα διάφορα πομπώδη, διθυραμβικά και χάριν εντυπωσιασμού και εσωτερικής κατανάλωσης αναγραφόμενα στο δελτίο τύπου και έχουμε να παρατηρήσουμε τέσσερα τινά και αν θέλει τα λαμβάνει υπόψη του:
Πρώτον, ελπίζουμε να αντελήφθη και αυτός και οι συνεργάτες του πόση μεγάλη σημασία έχει το να υπάρχει ένα καλό διευθυντικό στέλεχος του ΕΟΤ σε μία μεγάλη αγορά. Και ας είναι απλήρωτο εδώ και τρεις μήνες, χωρίς ουσιαστικά εφόδια, κατευθύνσεις και ουσιαστική υποστήριξη από το κράτος και τα «κεντρικά». Ευτυχώς για υπουργούς και λοιπούς αλλά μάλλον δυστυχώς για τα ίδια, ο ΕΟΤ έχει αρκετά τέτοια στελέχη στο Εξωτερικό, τα οποία, ακόμα, εμμένουν και επιμένουν να κάνουν τη δουλειά τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Και δεν εννοούμε «γλείφτες» και «κομματικούς» και σε ορισμένες περιπτώσεις, δεν εννοούμε και τους προϊσταμένους.
Δεύτερον, αν ο Π. Γερουλάνος πιστέψει πραγματικά στον Τουρισμό και στην αναπτυξιακή του διάσταση – γιατί η αίσθησή μας είναι, ότι, ακόμα, είτε δεν τον πιστεύει τον τομέα, είτε πολύ απλά εξακολουθεί να μην του αρέσει, να μην «του πηγαίνει»- τότε θα μπορεί να περνάει πολύ καλύτερα και πειστικότερα και τα απαραίτητα μηνύματα.Τρίτον, ανάλογα με την αγορά στην οποία απευθύνεται, θα πρέπει να «φιλτράρει» και αυτά που λέει. Στην μεγάλη πλειονότητα των Βρετανών δεν λέει τίποτα, ίσως και απολύτως τίποτα το «σταυροδρόμι των πολιτισμών» στη Θεσσαλονίκη, ούτε φυσικά το «Athens every week», το οποίο ακόμα δεν υφίσταται ως πρόγραμμα και ως οντότητα!
Δεν μιλάμε κ. υπουργέ σε κοινό εκατομμυρίων για πράγματα που αν μπει ο τηλεθεατής, ακροατής, αναγνώστης στο internet (το οποίο επικαλείστε και εσείς συνέχεια), εκείνη τη στιγμή, πολύ απλά και ωμά, δεν θα τα βρεί πουθενά! Και δεν είναι μόνο το κοινό.
Αν μπει ο senior director της Tri Advisor ή ο head destination development της Expedia και ψάξει; Εξευτελισμός και δη αυτομάτως; Κοινώς, ανεβάστε το, τουλάχιστον το έρμο, έξι μήνες το εξαγγέλλετε…
Τέταρτον, μπορεί να μιλάει και να υπερασπίζεται πολιτικά το internet, αλλά αντιλαμβάνεται πολύ καλά ο ίδιος τον αντίκτυπο που έχει στην κοινή γνώμη και η τηλεόραση και τα έγκυρα και μεγάλα έντυπα. CNN, Guardian, Monocle (!), Conde Nast Traveller.
Δυστυχώς, όμως, η επικοινωνιακή άνεση, τα άπταιστα αγγλικά και τα απροσδιορίστου αποχρώσεων μάτια του υπουργού δεν επαρκούν για να πειστεί ο Βρετανός να επισκεφθεί την Ελλάδα φέτος. Μπορεί να αμβλύνουν εντυπώσεις και να βελτιώνουν την εικόνα, κρατήσεις, όμως, δεν φέρνουν.
Χρειάζεται - όπως είμαστε σίγουροι ότι ετέθη ως θέμα, ευθέως ή εμμέσως, στις συναντήσεις - και ολίγη «πρακτική» βοήθεια, η οποία, στη γλώσσα των ανωτέρω στελεχών και παραγόντων, κοινότυπα και κυνικά αποκαλείται «έσοδα από διαφήμιση»…
Μήπως πρέπει να διαφημιστεί λίγο παραπάνω από πέρυσι ο ελληνικός τουρισμός κ. Γερουλάνε;Και τέλος, μήπως ένα δικαιότερο "ισοζύγιο", πολιτισμού και τουρισμού, ως προς τις αναφορές πολιτικής;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου