Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Κυριακή 1 Ιουλίου 2012

Η κατάρρευση της ελληνικής αγοράς και σε όρους... τυπογραφικών- διαφήμισης


Ξεψαχνίζοντας τα κυριακάτικα φύλλα - μία παλιά, καλή συνήθεια που δεν μπορούμε να εγκαταλείψουμε, μολονότι κοστίζει λίγο παραπάνω, πια - διαπιστώνουμε ότι υπάρχει και μιά άλλη καταλυτική απόδειξη της κατάρρευσης της εσωτερικής αγοράς τουρισμού. Και μάλιστα και στις δύο πτυχές της...

...τόσο απο την πλευρά της προσφοράς όσο και από την πλευρά των διαφημιστικών εσόδων των μεγάλων παραδοσιακών μέσων μαζικής ενημέρωσης.
Κάθε χρόνο, τέτοια εποχή, οι μεγάλες κυριακάτικες ή εβδομαδιαίες εφημερίδες ετοίμαζαν και εξέδιδαν μεγάλα αφιερώματα στις διακοπές και στα ταξίδια, απευθυνόμενες φυσικά στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό.
Αντιστοίχως, οι περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις, δηλαδή ξενοδοχεία, προορισμοί, αεροπορικές εταιρείες, τουριστικά γραφεία κοκ, επέλεγαν αυτά τα αφιερώματα για να κάνουν μία τελευταία ισχυρή διαφημιστική παρουσία, για να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των ελλήνων τουριστών που ακόμα, τέλη Ιουνίου-αρχές Ιουλίου, δεν είχαν κλείσει τις διακοπές τους και επιπρόσθετα έψαχναν και κάποια καλή ιδέα για Σαββατοκύριακα.
Ήταν τόσο το χρήμα που κυκλοφορούσε τότε - μέχρι πριν δύο τρία χρόνια, έτσι, όχι πιο παλιά - που πολλές φορές οι εφημερίδες έβγαζαν ολόκληρα ένθετα ή τα περιοδικά που περιελάμβαναν τα σχετικά αφιερώματα, “ξεχείλιζαν” από τυπογραφικά! Σαν τόμοι ήταν...
Φέτος, η αντιδιαστολή και η νέα πραγματικότητα είναι καταθλιπτική. Δεν υπάρχουν ένθετα και τα περιοδικά που φιλοξενούν τα αφιερώματα, όσα έχουν απομείνει, είναι ισχνά και τυπογραφικώς “αναιμικά”.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σχετικά ένθετα και περιοδικά που μέχρι και πέρυσι - επαρχή της κρίσης- είχαν πάνω από 45-50 σελίδες διαφήμισης και περίπου 80- 100, ίσως και παραπάνω, πρόσθετες σελίδες δημοσιογραφικής "ύλης" (ξέρετε ότι ανάλογα με τους διαφημιζόμενους προασρμόζεται και η δημοσιογραφική ύλη, σχετική με αυτούς ή όχι...) φέτος κυκλοφορούν με περίπου το ένα πέμπτο αυτών!
Η διάσταση αυτή, όπως προαναφέραμε, δείχνει ταυτοχρόνως και τα δύο πρόσωπα της κρίσης. Η μεν πλειονότητα των Ελλήνων συμπεριφέρεται καταναλωτικά εντελώς διαφορετιά φέτος, με δραστικές περικοπές ως προς τις διακοπές και τα ταξίδια. Η δε πλευρά των τουριστικών επιχειρήσεων που ανέκαθεν επιχειρούσαν να δελεάσουν Έλληνες, λόγω της δυσχερούς οικονομικής θέσης στην οποία βρίσκονται, αδυνατούν ή αποφεύγουν να δαπανήσουν στη διαφήμιση.
Μία απλή, πλην αφοπλιστικά θλιβερή διαπίστωση... 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου