Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τρίτη, 1 Απριλίου 2014

Γνώμη: " Να πάρουμε την τύχη μας στα χέρια μας!"

Του Νίκου Κελαϊδίτη*

Η 2α Απριλίου έφθασε. Η ημέρα που θα αποτελέσει αφετηρία, θετικών εξελίξεων για μας τους τουριστικούς πράκτορες. Είναι η ημέρα, που κρίνουμε, όσους παλαιούς συνδικαλιστικούς μας εκπροσώπους εργάστηκαν με γνώμονα το κοινό καλό καθώς και να δώσουμε ώθηση σε...

...νέους συνδικαλιστικά συναδέλφους, να εντάξουν τη βούληση τους για προσφορά, δίπλα σε όσους από εμάς εργαζόμαστε με το όραμα του ισχυρού τουριστικού πράκτορα.
Πρώτα απ’ όλα, ο ΗΑΤΤΑ πρέπει να γίνει το σπίτι του Τουριστικού Πράκτορα, να ασχολείται περισσότερο με τις καθημερινές ανάγκες του τουριστικού πράκτορα, να είναι πιο ανοιχτός στα μέλη του, καθώς και να τους παρέχει ουσιαστικές και θεσμοθετημένες διευκολύνσεις.
Οι θέσεις μου, αποτυπώνονται σε καθημερινή βάση, με όλους εσάς που εκφράζεται την ανησυχία σας για το πλήθος των εξελίξεων στο επάγγελμα μας.
Επιγραμματικά θα ήθελα να αναφέρω:
  • Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών από 14 μηνιαίες καταβολές σε 12, για να υπάρχει εξομοίωση και με τους άλλους κλάδους επαγγελματιών, μιας και δεν έχουμε αυτοτελές ασφαλιστικό φορέα.
  • Ρευστότητα σε συνεργασία με τραπεζικά ιδρύματα για ευνοϊκότερους όρους από αυτούς που απαιτούνται μέχρι ώρας. Σε αυτό, θα ήθελα να σημειώσω, ότι οι τουριστικές επιχειρήσεις μας, θα μπορούσαν να θεωρηθούν ότι κατέχουν το μικρότερο ρίσκο, λογω της ιδιαιτερότητας εισπράξεων, με άμεση ή βραχυχρόνια εισροής τους στην αποπληρωμή από τους πελάτες μας. Επίσης το τουριστικό γραφείο είναι αρκετά μακρύτερα στην επικινδυνότητα, επειδή οι επενδύσεις του κυρίως έχουν αμεσότερη απόδοση, από άλλες τουριστικές επιχειρήσεις.
  • Ενιαία ασφαλιστική κάλυψη, με ενιαίο κόστος ως βάση, που θα μειώνεται ανάλογα την κίνηση. Η ασφαλιστική αυτή κάλυψη δύναται να γίνει από ένα φορέα ή κοινοπραξία εταιρειών, με συγκεκριμένες απαιτήσεις από εμάς και θα λειτουργούν με οικονομία κλίμακας. Έτσι θα δίνεται η ευκαιρία και σε μια μικρομεσαία επιχείρηση, να μπορέσει να ανταγωνιστεί με ισότιμους Όρους.
  • Συγχρηματοδότηση διαφημιστικής προβολής και προώθησης των δικών μας τουριστικών προϊόντων, σχεδιασμένων και εκτελουμένων από εμάς, τους Έλληνες οργανωτές τουριστικών πακέτων, με κρατικούς και αυτοδιοικητικους φορείς. Βρίσκω απόλυτα λογικό να απαιτείται αυτό από τους Έλληνες συναδέλφους έναντι της πεπατημένης μέχρι ώρας συνδιαφημισης του Ελληνικού κράτους με ξένους οργανωτές ταξιδιών. Αυτή η μεταστροφή, γνωρίζω ότι θα πάρει καιρό, αλλά κάποτε πρέπει να γίνει η αρχή.
  • Να συνεχίσουμε, τις προσπάθειες μας για ένα συμπαγές και λειτουργικό, τουριστικό επιμελητήριο. Το τουριστικό επιμελητήριο, θα μπορέσει να λειτουργήσει ως σύμβουλος για τα τουριστικά γραφεία, σε θέματα επενδύσεων, προβολής, εκτίμησης προγραμμάτων, που σε εντελώς προσωπικό επίπεδο θα ασχολείται με τα μέλη του. Θα μπορέσει να ενώσει όλα τα τουριστικά γραφεία ανά τη χώρα, απαλλάσσοντας τα τοπικά κυρίως επιμελητήρια περιοχών, από το βάρος αυτό, που δυστυχώς ούτε γνωρίζουν πλήρως τις δυνατότητες και ευκαιρίες που μπορεί να έχει ένα τουριστικό γραφείο. Παράλληλα, θα μπορέσει να παρέχει αρωγή στο υπουργείο τουρισμού, ως άμισθος σύμβουλος, προς την επίλυση ζητημάτων των τουριστικών γραφείων, με μεγαλύτερη, αρτιότερη και χωρίς σκοπιμότητες, γνωμοδότηση.

Αυτά είναι τα ελάχιστα που μπορούμε, που θέλουμε να κάνουμε.
Είναι μια αρχή. Μια αρχή που θα κληθούμε να κάνουμε. Όλοι μαζί ενωμένοι, θέτοντας τον σύνδεσμο μας, τον ΗΑΤΤΑ, ως ηγέτιδα δύναμη.
Διότι αυτό που προέχει σήμερα, είναι ο ΗΑΤΤΑ, από δω και μπρος, να πρωταγωνιστήσει ξανά στο τουριστικό προσκήνιο, μαχόμενος για τον λόγο ύπαρξης του.
Για την ευημερία, την ορθή λειτουργία του, την ομαλή λειτουργία της τουριστικής αγοράς, για τα συμφέροντα των μελών του.
Όλα όμως αυτά, όπως και πολλά άλλα, απαιτούν μαζικότητα στη διεκδίκηση, απαιτούν συλλογικότητα στην αντιμετώπιση χωρίς «τρικλοποδιές», απαιτούν εγρήγορση και επαγρύπνηση έναντι των προβλημάτων που ανακύπτουν, απαιτούν εξωστρέφεια για προσέλκυση αγορών που παραμελούμε καθώς και για επενδύσεις στο δικό μας μερίδιο της τουριστικής αγοράς, απαιτούν εντιμότητα στην αξιολόγηση θέσεων-προτάσεων ακόμα και πρόσκαιρο προβληματισμό των συναδέλφων μου, απαιτούν θάρρος στην αντιμετώπιση προβλημάτων και πίστη στις ΔΙΚΕΣ μας δυνάμεις.
Πρέπει να πάρουμε την ΤΥΧΗ μας στα χέρια ΜΑΣ. Να αποδείξουμε ότι υπάρχουμε, λειτουργούμε, αυξανόμαστε. Μόνο τότε θα είμαστε πραγματικά στο προσκήνιο ως ισότιμα μέλη της τουριστικής βιομηχανίας.
Σας περιμένω όλους αύριο. Να ενωθούμε για το καλό όλου του κλάδου. Για το καλό μας. Για μια νέα εποχή, σε μια νέα Ελλάδα.

*Ο κ. Νικόλας Κελαϊδίτης είναι διευθύνων σύμβουλος της Passepartout tours cruises, μέλος ΔΣ και ταμίας/τέως γενικός έφοροςτου HATTA, ενώ είναι και υποψήφιος στις επερχόμενες εκλογές του Συνδέσμου. Ακόμη, είναι Επίτροπος της ΗΑΤΤΑ στην ECTAA για Αεροπορικά θέματα, Μέλος ΔΣ της Skal Club Athens (ταμίας) και μέλος οργανωτικής επιτροπής του East Med Yacht Show 2013 (Πόρος).


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου