Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τετάρτη, 24 Σεπτεμβρίου 2014

Ρωσία: Αρχίζουν τα... όργανα, τι προβλέπουν οι πρώτες αποφάσεις για τους tour operators


- Έως 24 ώρες προ της αναχώρησης, η παράδοση όλων των ταξιδιωτικών εγγράφων
- Δύο "ταμεία" εισφορών για τους tour operators
- "Στέρεψαν" τον Turpomosch οι επιχειρήσεις επαναπατρισμού

Όσο πλησιάζει η μέρα εφαρμογής των νέων κανόνων λειτουργίας της τουριστικής αγοράς στη Ρωσία και των νέων υποχρεώσεων για τους τουριστικούς οργανισμούς που θα απορρέουν από το αναθεωρημένο θεσμικό πλαίσιο, τόσο εντείνεται και ο προβληματισμός και εκδηλώνονται οι πρώτες αντιδράσεις. Πρώτο σημείο αναφοράς, η υπογραφή…




…τη Δευτέρα απόφασης του πρωθυπουργού D. Medvedev (όπως έγραφε και ο φίλος μας ο "χρήμας" νωρίτερα) η οποία τροποποιεί το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, βάσει της οποίας, οι tour operators θα είνει υποχρεωμένοι να έχουν διαθέσει όλα τα απαραίτητα ταξιδιωτικά έγγραφα (visa, voucher, ασφαλιστική κάλυψη, εισιτήρια κ.λπ.) στους πελάτες τους έως και 24 ώρες προ της αναχώρησής τους για ταξίδι στο εξωτερικό, καθώς και να τους έχουν προμηθεύσει και το εισιτήριο επιστροφής. Παράδοση στον πελάτη σε διάστημα μικρότερο των 24 ωρών μπορεί να γίνεται μόνον με συναίνεση του ίδιου του πελάτη.
Μέχρι σήμερα, σε πολλές περιπτώσεις, οι tour operators έδιναν τα σχετικά έγγραφα με τη μετάβαση του πελάτη στο αεροδρόμιο και συνήθως χωρίς το εισιτήριο επιστροφής το οποίο εκδιδόταν αργότερα. Σε πολλές περιπτώσεις επίσης και ανάλογα με το Προξενείο της χώρας προορισμού, οι θεωρήσεις visa έβγαιναν ακόμα και λίγες ώρες πριν την αναχώρηση (συνήθως την μέρα πριν από αυτήν) και τα διαβατήρια παραδίδονταν σχεδόν την τελευταία στιγμή.
Η απόφαση αυτή προκάλεσε την αντίδραση του Συνδέσμου Tour Operators της Ρωσίας, ο οποίος με επιστολή του προς το υπουργείο Εξωτερικών ζητεί να τροποποιηθεί η απόφαση, τουλάχιστον ως προς τη χορήγηση των θεωρήσεων και την παράδοση των διαβατηρίων. Βασικό επιχείρημα είναι ακριβώς η πρακτική πολλών Προξενείων να εκδίδουν τις θεωρήσεις την μέρα προ της αναχώρησης, διαδικασία που γίνεται καμιά φορά ακόμα και βραδυνές ώρες, την περίοδο αιχμής.
Σε μία άλλη κίνηση, προωθείται η σύσταση δύο “εγγυοδοτικών”, ας το πούμε έτσι, ταμείων υπό την επίβλεψη του Turpomosch και του Rostourism, στα οποία οι tour operators θα καταβάλλουν συγκεκριμένα ποσά, ανάλογα με τον αριθμό των πελατών που θα διακινούν στο εξωτερικό.
Στην πρώτη περίπτωση, tour operators με μέχρι 100.000 πελάτες που ταξίδεψαν στο εξωτερικό θα καταβάλλουν 100.000 ρούβλια, από 100.000 έως 500.000 πελάτες θα καταβάλλουν 300.000 ρούβλια ενώ όσοι διακινούν από 500.000 πελάτες και άνω, θα καταβάλλουν 500.000 ρούβλια. Τα ποσά αυτά αντιστοιχούν, κατά προσέγγιση σε 2.000, 6.000 και 10.000 ευρώ αντίστοιχα.
Στη δεύτερη περίπτωση, κάθε tour operator που διακινεί πελάτες στο εξωτερικό, στην αρχή κάθε περιόδου θα υποβάλλει μία εκτίμηση του αριθμού τουριστών που θα εξυπηρετήσει κατά τη διάρκεια της σεζόν και θα καταβάλλει ένα προκαθορισμένο αντίτιμο ανά πελάτη - έχει προταθεί το ποσό των 100 δολαρίων - προκειμένου να υπάρχει ένα αποταμιευμένο ποσό που θα λειτουργεί ως χρηματικό ασφαλιστικό “μαξιλάρι” για κάθε tour operator ξεχωριστά.
Όπως ανέφεραν κυβερνητικά στελέχη, οι απανωτές πτωχεύσεις tour operators και οι μεγάλες επιχειρήσεις επαναπατρισμού των πελατών τους που οργανώθηκαν από τον Turpomosch (36.000 τουρίστες στο διάστημα από 16 Ιουλίου έως 19 Σεπτεμβρίου), σχεδόν εξάντλησαν τα διαθέσιμα κεφάλαια, τα οποία αυτή τη στιγμή έχουν περιοριστεί σε 30 εκατ. ρούβλια.

Για να δούμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου