Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Δευτέρα, 16 Ιουνίου 2014

Κρουαζιέρα: Σταθερά 3ος πιο δημοφιλής προορισμός κρουαζιέρας η Ελλάδα, στην Ευρώπη

Η Ελλάδα διατήρησε την κατάταξή της ως τρίτος κορυφαίος προορισμός στην Ευρώπη, με 4,6 εκατομμύρια επισκέψεις επιβατών το 2013, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της CLIA Ευρώπης που ανακοινώθηκαν σήμερα. Τα Ελληνικά λιμάνια, συμπεριλαμβανομένων της Σαντορίνης, Κέρκυρας, Μυκόνου, είναι…


 
…από τα πιο δημοφιλή λιμάνια προσέγγισης στην Ευρώπη, ενώ ο Πειραιάς κατατάσσεται στην πέμπτη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών Home Port (λιμάνι εκκίνησης κρουζιέρας) λιμανιών, με 1,3 εκατ. επιβάτες, παρουσιάζοντας σχεδόν 1% αύξηση για το 2012.
Καθοριστική ήταν και η συμβολή της κρουαζιέρας στην ελληνική οικονομία. Το 2013 η άμεση οικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ήταν 574 εκατ. ευρώ, το έβδομο υψηλότερο στην Ευρώπη, ενώ ο τομέας της κρουαζιέρας δημιούργησε πάνω από 11.000 θέσεις εργασίας. Και αυτό το θετικό αποτέλεσμα προέκευψε, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η ελληνική οικονομία, η οποία συρρικνώθηκε κατά 3,9% το 2013, μετά από αρκετά χρόνια της κρίσης.
Όπως σχολιάσε σχετικά ο Κυριάκος Αναστασιάδης, CEO της Louis Cruises και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής CLIA Ευρώπης, χάρη στα πρώτα σημάδια της οικονομικής ανάκαμψης στην Ελλάδα και τις πιο θετικές οικονομικές συνθήκες που διαμορφώνονται, “είμαστε τώρα συγκρατημένα αισιόδοξοι για το μέλλον της ελληνικής κρουαζιέρας, η οποία έχει μία τεράστια δυναμική ανάπτυξης” και πρόσθεσε: “Είμαστε αποφασισμένοι να αξιοποιήσουμε περαιτέρω τις δυνατότητε της ελληνικής αγοράς σε συνεργασία με τις τοπικές, εθνικές και ευρωπαϊκές αρχές προκειμένου να ξεπεραστούν τα εμπόδια που εξακολουθούν να εμποδίζουν τις επενδύσεις στη χώρα μας, από τα λιμενικά τέλη και τις ελλιπή ανάπτυξη των υποδομών”.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της CLIA Ευρώπης τα συνολικά έσοδα από την κρουαζιέρα στην Ευρώπη έφτασαν τα 39.4 δισ. ευρώ το 2013, ένα ουσιαστικά ρεκόρ όλων των εποχών, από τα 37.9 δισ. ευρώ για το 2012. Οι άμεσες δαπάνες που προέρχονται από τον κλάδο ανέρχονται σε 16,2 δισ. ευρώ έναντι € 15,5 δισ. το 2012.
Αναφορικά με τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, το 2013 η ευρωπαϊκή κρουαζιέρα αντιπροσωπεύει 339.417 συνολικές θέσεις εργασίας, ενώ ανέρχονται σε 10,5 δισ. ευρώ οι απολαβές των εργαζομένων, αύξηση της τάξης του 4%  συγκριτικά με το 2012.
Τρεις σημαντικοί παράγοντες ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για την ετήσια ανάπτυξη της βιομηχανίας κρουαζιέρας: αύξηση της αγοράς των επιβατών από την Ευρώπη, μια αλματώδης αύξηση του αριθμού των επιβατών κρουαζιέρας που επιβιβάζονται από τα ευρωπαϊκά λιμάνια και η συνεχιζόμενη κυριαρχία των ευρωπαϊκών ναυπηγείων σε παγκόσμιο επίπεδο στη ναυπήγηση νεότευκτων κρουαζιερόπλοιων.
Σύμφωνα με την Έκθεση CLIA Ευρώπης για την Οικονομική Συνεισφορά της για το 2014, υπολογίζεται ότι το 2013, 6,4 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρώπης προχώρησαν σε διακοπές με κρουαζιέρα, παρουσιάζοντας αύξηση 3,6% σε σχέση με το 2012, ποσοστό που αντιπροσωπεύει το 30% του συνόλου των επιβατών κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο. Η Ευρώπη είναι επίσης ένας σημαντικός προορισμός για τους επιβάτες κρουαζιέρας και για τα κρουαζιερόπλοια από όλο τον κόσμο, προσελκύοντας μεγάλες τουριστικές επενδύσεις και αποφέροντας σημαντικά έσοδα. 
Επομένως, ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας που επιβιβάστηκαν το 2013 από ευρωπαϊκά λιμάνια αγγίζει τα 6 εκατομμύρια, δηλαδή αύξηση κατά 5,2% σε σχέση με το 2012. Περίπου 5 εκατομμύρια από αυτούς ήταν Ευρωπαίοι, ενώ το υπόλοιπο ένα εκατομμύριο προέρχεται από τρίτες χώρες.
Τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία που ναυπηγούν αυτή τη στιγμή τα περισσότερα υψηλής αισθητικής και τεχνολογίας κρουαζιερόπλοια ανά τον κόσμο, σημείωσαν μια αύξηση στα έσοδά τους κατά 4,7%. Το 2013, οι εταιρείες κρουαζιέρας δαπάνησαν συνολικά € 4.03 δις. σε νέες κατασκευές και αναβαθμίσεις κρουαζιεροπλοίων στην Ευρώπη, τη δεύτερη ετήσια αύξηση μετά από μια περίοδο λιτότητας. Αυτή τη στιγμή και για το πρώτο εξάμηνο του 2014 τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία, έχουν σε εξέλιξη συμβάσεις για την κατασκευή και παράδοση μέχρι το 2017, 24 νέων κρουαζιερόπλοιων, με συνολική αξία €12,1 δισ.
Ένα σχετικό infographic, εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου