Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014

"Πυρά" HATTA κατά ΕΟΤ για "ανταγωνισμό με τα τουριστικά γραφεία"


- "Μήλον της Έριδος", μία συμφωνία  για τα δρομολόγια των πλοίων 

Αντιδράσεις από την πλευρά των τουριστικών γραφείων αλλά και μία ενδο-κλαδική αντιπαράθεση, προκαλεί η πρόθεση του ΕΟΤ για στενότερη συνεργασία με τις μεγάλες πλατφόρμες ηλεκτρονικών κρατήσεων καθώς και η συμφωνία του με το GTP για την παρουσίαση των πληροφοριών σχετικά με τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Τα “πυρά” ξεκίνησαν μετά την παρουσίαση…




…προ ημερών του νέου προγράμματος προώθησης και προβολής του τουρισμού, όταν ο Σύνδεσμος εξέφρασε “την έντονη διαμαρτυρία του Συνδέσμου, αλλά και του συνόλου του κλάδου των τουριστικών γραφείων”. 
Για να διευκρινίσουμε κάτι, πάντως, στη συγκεκριμένη παρουσίαση, από πλευράς ΕΟΤ έγινε λόγος για “προσωποποιημένη επικοινωνία”, δηλαδή διαφήμιση και προβολής στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες (expedia, lastminute, tripadvisor κ.λπ.) και για “σημαντικές συμμαχίες, στην προσπάθεια για σταθερή και σοβαρή παρουσία στο διαδίκτυο” και όχι για παρουσίασή τους ή ενσωμάτωσή τους στο visitgreece.Ούτως ή άλλως, ο ΗΑΤΤΑ ανακοίνωσε σχετικά: “Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου που ανακοινώθηκε από τον ΕΟΤ κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου προγράμματος “η υπουργός Τουρισμού επισήμανε ότι το νέο στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό είναι προσαρμοσμένο στις συνήθειες των τουριστών, τα κριτήρια επιλογής προορισμού, τον τρόπο που αναζητούν πληροφόρηση οι επισκέπτες, τα κανάλια mέσα από τα οποία αγοράζουν υπηρεσίες και οργανώνουν το ταξίδι τους”.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με την παρουσίαση του γενικού γραμματέα του ΕΟΤ, πλέον παρουσιάζονται και χρησιμοποιούνται στο επίσημο site της Ελλάδας visitgreece.gr οι πλατφόρμες expedia.com, lastminute.com, tripadvisor.com, travelocity.com, travelzoo.com, yahoo.com και orbitz.com, οι οποίες παραπέμπουν τον τουρίστα στα συγκεκριμένα sites για την οργάνωση του ταξιδιού και την αγορά υπηρεσιών. Επιπλέον, παρουσιάστηκε η “συνεργασία με Greek Travel Pages και ενσωμάτωση δρομολογίων πλοίων σε όλους τους προορισμούς της Ελλάδας με λιμάνι, στην ιστοσελίδα visitgreece.gr.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην εν λόγω σελίδα, δίνεται η δυνατότητα κρατήσεων, μέσω ενός τουριστικού γραφείου, το οποίο βεβαίως προσφέρει εκτός από ακτοπλοϊκά εισιτήρια, το σύνολο των τουριστικών υπηρεσιών (ξενοδοχεία, εταφορές, κ.λπ.), όπως και τα περίπου 4.000 νομίμως λειτουργούντα τουριστικά γραφεία της χώρας”.
“Δεν είναι δυνατό”, αναφέρει ο ΗΑΤΤΑ, “το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ να προωθούν ενεργά, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της Ελλάδας, εμπορικές πράξεις κατευθυνόμενης προβολής ή μονοπώλησης πωλήσεων τουριστικών υπηρεσιών και τον αθέμιτο ανταγωνισμό των ελεύθερων επαγγελματιών, με επιλεκτικές συνεργασίες ημεδαπών και αλλοδαπών διαδικτυακών πυλών πώλησης, εισιτηρίων, ξενοδοχείων, μεταφορών, εκδρομών. 
Δεν είναι δυνατό το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ να γίνονται ανταγωνιστές των τουριστικών γραφείων, τα οποία δραστηριοποιούνται στη χώρα, πληρώνουν φόρους, απασχολούν δεκάδες χιλιάδες εργαζό ενους και βέβαια επενδύουν.
Δεν είναι δυνατό το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ να γίνονται ανταγωνιστές του συνόλου των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων και να κάνουν συ άχους εγάλα ξένα και ελληνικά διαδικτυακά συστή ατα κρατήσεων / εμπορικές επιχειρήσεις. Πρέπει επιτέλους να γίνει αντιληπτό ότι πάνω από το 70% των τουριστών της Ελλάδας διακινούνται από τα ελληνικά τουριστικά γραφεία, τα οποία προβάλουν και προωθούν την Ελλάδα σε όλο τον κόσμο mε ίδια mέσα και κόστος”. 
Η απάντηση του GTP
Από την πλευρά του, το Greek Travel Pages, μέσω της εκδότριάς του Μαρίας Θεοφανοπούλου, προχώρησε σε σχετική ανακοίνωση, στην οποία αναφέρει τα εξής: “Σε
συνέχεια δελτίου τύπου που εξέδωσε ο Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) σχετικά με τη συνεργασία μεταξύ του Εθνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) και του Greek Travel Pages (GTP) για την παρουσίαση των δρομολογίων πλοίων στο www.visitgreece.gr, θα θέλαμε να ενημερώσουμε την τουριστική αγορά για τα εξής:
Το Greek Travel Pages (GTP) παρέχει πληροφόρηση προσβάσιμη από όλους. Δεν αποτελεί σύστημα κρατήσεων οποιασδήποτε υπηρεσίας.
Το GTP συλλέγει, επεξεργάζεται και δημοσιεύει τα δρομολόγια πλοίων από το 1975 σε έντυπη μορφή και από το 1998 και σε ηλεκτρονική.
Είναι το μόνο μέσο που παρουσιάζει όλα τα δρομολόγια είτε αυτά είναι κύρια, τοπικά ή αφορούν σε πορθμεία.
Είναι το μόνο μέσο, που, όλα αυτά τα χρόνια, δίνει λύση σε όσους επιθυμούν να προγραμματίσουν από νωρίς το ταξίδι τους στα ελληνικά νησιά, παρουσιάζοντας προτεινόμενα δρομολόγια.
Είναι το μόνο μέσο, μέσω του οποίου ο χρήστης έχει άμεση πρόσβαση στο σύνολο της πληροφορίας (γραφεία ταξιδίων, λιμενικοί πράκτορες, ξενοδοχεία, σημεία ενδιαφέροντος κ.α.)
Τα παραπάνω χαρακτηριστικά έχουν καταστήσει το GTP τον βασικό πάροχο πληροφορίας για την ακτοπλοΐα και όχι μόνο. Απόδειξη αποτελεί η πολύ μεγάλη επισκεψιμότητά του www.gtp.gr, η οποία είναι αντίστοιχη, αν όχι και μεγαλύτερη, από το www.visitgreece.gr.
Ο Εθνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ) ζήτησε τη συνδρομή του GTP για την παρουσίαση των δρομολογίων πλοίων στο www.visitgreece.gr. Ανταποκριθήκαμε όπως έχουμε κάνει και στο παρελθόν άμεσα, επωμιστήκαμε το κόστος υλοποίησης και παρέχουμε την πληροφορία στον ΕΟΤ εντελώς δωρεάν.
Στόχος μας είναι να συμβάλουμε στην όσο το δυνατόν πληρέστερη παροχή πληροφόρησης από την «Εθνική» ιστοσελίδα προς όφελος του Ελληνικού τουρισμού και άρα και των επαγγελματιών του κλάδου.
Το GTP ήταν, είναι και θα είναι στη διάθεση του ΕΟΤ και κάθε φορέα, ο οποίος εργάζεται προς όφελος του Ελληνικού τουρισμού. Προς όφελος των πολλών και όχι των λίγων.
Το GTP ήταν, είναι και θα είναι στο πλευρό των επαγγελματιών του τουρισμού.
Πεποίθηση μας είναι ότι η συλλογική επιτυχία είναι προϋπόθεση για την προσωπική επιτυχία του καθενός μας. Η κρίση, άλλωστε, το απέδειξε με βίαιο τρόπο.
Λυπούμαστε, ιδιαίτερα, που ο ΗΑΤΤΑ, χωρίς να ερευνήσει και χωρίς να μιλήσει μαζί μας εξέδωσε ένα ανυπόγραφο δελτίο τύπου γεμάτο ανακρίβειες.

Λυπούμαστε, ιδιαίτερα, που ο HATTA παρασύρεται από διάφορους επιτήδειους οι οποίοι ονειρεύονται επιστροφή στο παρελθόν και αντιστέκονται στο νέο. Το πάρτι όμως τελείωσε, η Ελλάδα αλλάζει.”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου