…της συμφωνίας “ανοιχτών αιθέρων” μεταξύ ΗΠΑ και ΕΕ, καθώς δεν οδήγησαν σε αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των αμερικανικών αερομεταφορέων, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον.
Η πρόσφατη συμφωνία προβλέπει, πως οποιεσδήποτε αλλαγές στους περιορισμούς για την συμμετοχή ξένων εταιριών στο μετοχικό κεφάλαιο αμερικανικών αεροπορικών εταιριών (η συμμετοχή, σήμερα, δεν ξεπερνά το 25% των μετοχών με δικαίωμα ψήφου), θα πρέπει να συνοδεύεται από απόφαση της ΕΕ που θα προσφέρει στους αμερικανούς αερομεταφορείς πρόσβαση σε πλειοψηφικά πακέτα μετοχών σε ευρωπαϊκές εταιρίες.
Το πρόβλημα είναι ότι για την ώρα το Κογκρέσο δε φαίνεται έτοιμο να προχωρήσει σε αλλαγές, αφήνοντας έτσι τους Ευρωπαίους χωρίς εγγυήσεις για το κατά πόσο το δεύτερο στάδιο της συμφωνίας θα τους επιτρέπει να αποκτούν πλειοψηφικά μερίδια σε αμερικανικές εταιρίες αλλά και στη διαχείριση πτήσεων μεταξύ αμερικανικών πόλεων. Οι ΗΠΑ, σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών που συμμετείχαν στις διαπραγματεύσεις, δεσμεύθηκαν απλώς πως θα συνεχίσουν να συζητούν το θέμα της απελευθέρωσης του ιδιοκτησιακού καθεστώτος και του ελέγχου.
Οι δύο πλευρές αποφάσισαν, επίσης, να μονιμοποιήσουν συμφωνία του 2007, που επιτρέπει τις πτήσεις από ευρωπαϊκές πόλεις προς οποιαδήποτε αμερικανική πόλη, ενώνοντας έτσι δύο αγορές που αντιστοιχούν σχεδόν στα 2/3 των διεθνών αερομεταφορών.
Σύμφωνα με τον Jacques Barrot, Ευρωπαίο Επίτροπο αρμόδιο για τις μεταφορές, "η συμφωνία αυτή συνεπάγεται οικονομικά οφέλη ύψους 12 δισεκατομμυρίων ευρώ και μέχρι και 80.000 θέσεις εργασίας".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου