Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τετάρτη 10 Μαρτίου 2010

Και ξανά προς την... άνοδο τραβά η διεθνής τουριστική ζήτηση


Σαφείς τάσεις σταθεροποίησης εμφανίζει η ζήτηση για διακοπές για τη φετινή θερινή περίοδο, ειδικότερα στη Γερμανία και τη Βρετανία, τις δύο κορυφαίες τουριστικές αγορές της Ευρώπης... 

Αυτό είναι ένα πρώτο γενικό συμπέρασμα για τις εξελίξεις στη διεθνή τουριστική αγορά, όπως το συνθέτουμε από την πληθώρα ερευνών, αναλύσεων και εκτιμήσεων που ακούμε και διαβάζουμε αυτές τις μέρες στο Βερολίνο. Σε γενικές γραμμές, λοιπόν, αυτό το διάστημα τα πράγματα έχουν ως εξής:
Μετά τη γενική πτώση των κρατήσεων κατά το τελευταίο 18μηνο, οι ενδείξεις ανάκαμψης της ζήτησης για τον τουριστικό κλάδο φαίνεται να πληθαίνουν. Η μεγαλύτερη αύξηση σε ζήτηση για διακοπές καταγράφεται για την Τουρκία και την Αίγυπτο, ενώ θεαματική αύξηση ενδιαφέροντος παρουσιάζει και ο κλάδος της κρουαζιέρας.
Στη Γερμανία, ο αριθμός των κρατήσεων για διακοπές την περίοδο του καλοκαιριού του 2010, παρουσίασε άνοδο για δύο διαδοχικούς μήνες, με αποτέλεσμα τα επίπεδα στα τέλη Ιανουαρίου να είναι ανάλογα με αυτά του προηγουμένου έτους και του Φεβρουαρίου. Στη Βρετανία η θετική τάση ανάπτυξης ξεκίνησε ακόμα νωρίτερα, με αποτέλεσμα οι κρατήσεις για τη φετινή περίοδο του καλοκαιριού να σημειώνουν άνοδο έως και 3%. Ωστόσο, στην Ιταλία και την Ολλανδία οι κρατήσεις εξακολουθούν να βρίσκονται σε πτώση, σε σχέση με το 2009.
Οι οικογενειακές διακοπές φαίνεται να δέχονται τις μεγαλύτερες πιέσεις, καθώς οι προκρατήσεις για την καλοκαιρινή περίοδο 2010, κινήθηκαν χαμηλότερα από το μέσο όρο της αγοράς στη Βρετανία (+1,7% σε σχέση με τον προηγούμενο χρονο) και στη Γερμανία (-2% ). Την περσινή καλοκαιρινή περίοδο, οι πωλήσεις για τις οικογενειακές διακοπές κατέγραψαν μεγαλύτερες απώλειες συγκριτικά με άλλες κατηγορίες.
Νικήτρια για την καλοκαιρινή περίοδο 2010 αναδεικνύεται η Τουρκία, καθώς βρίσκεται στη δεύτερη θέση ως δημοφιλέστερος προορισμός για τους Βρετανούς, τους Γερμανούς και τους Ολλανδούς, μετά την Ισπανία και πριν την Ελλάδα, σύμφωνα με το μερίδιο αγοράς που βασίζεται στις πωλήσεις.
Ενώ όμως η Ισπανία και η Ελλάδα συνεχίζουν να καταγράφουν απώλειες συγκριτικά με το 2009, η Τουρκία εξακολουθεί να εμφανίζει ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης βασιζόμενη στην τουριστική κίνηση από τις παραπάνω αγορές.
Η Τουρκία προσέλκυσε περισσότερους βρετανούς τουρίστες, ενώ ιδιαιτέρως δημοφιλής είναι και μεταξύ των ρώσων τουριστών με μερίδιο 36%. Στον αντίποδα οι Ιταλοί και οι Γάλλοι επιλέγουν να ταξιδεύουν εντός των συνόρων των χωρών τους.
Η Αίγυπτος, επίσης, κατόρθωσε να ενισχύσει τη θέση της, ως ένας από τους 10 δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς για το καλοκαίρι του 2010, καθώς κερδίζει μεγαλύτερα μερίδια κρατήσεων από τη Βρετανία, τη Γερμανία και την Ολλανδία, ενώ μεταξύ των ρώσων και των ιταλών τουριστών αναδεικνύεται σε δεύτερη δημοφιλέστερη χώρα για διακοπές.
Τα ταξιδιωτικά πρακτορεία, όμως, επωφελούνται ιδιαίτερα και από την δυναμική ανάκαμψη του τομέα κρουαζιέρας. Οι ρυθμοί ανάπτυξης είναι υψηλότεροι στη Γερμανία, αν και το μερίδιο της αγοράς που ελέγχουν οι εταιρίες κρουαζιέρας παραμένει σχετικά μικρό, στη Βρετανία όπου οι εταιρίες ελέγχουν διπλάσιο μερίδιο, από ό,τι στη Γερμανία, στην Ιταλία αλλά και στην Ολλανδία.
Εντούτοις, το αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον έχει προκαλέσει σημαντικές αλλαγές στην συμπεριφορά του αγοραστικού κοινού, καθώς οι καταναλωτές είναι πιο υπομονετικοί σε σχέση με παλαιότερα. Ως αποτέλεσμα το μερίδιο των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής, έως και έναν μήνα πριν την αναχώρηση, κερδίζει ολοένα και περισσότερους τουρίστες στη Γερμανία, τη Βρετανία, την Ιταλία, τη Γαλλία και την Ολλανδία.
Για παράδειγμα στη Γερμανία οι κρατήσεις τελευταίας στιγμής αυξήθηκαν κατά 9% την περσινή καλοκαιρινή περίοδο, ενώ συνολικά οι κρατήσεις είχαν καταγράψει σημαντικές απώλειες. Οι πιο “αυθόρμητοι” ταξιδιώτες είναι, όμως, οι Ρώσοι που σε σχέση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους κλείνουν αργά τις διακοπές τους, με τους Ιταλούς να έρχονται δεύτεροι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου