Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Πέμπτη, 30 Μαΐου 2013

ΥΠΟΤ: Καινοτόμο σχέδιο για yachting με "απελευθέρωση" πλόων και...



...ένα "άδειασμα" στο υπουργείο Ναυτιλίας

Μερικές πολύ ενδιαφέρουσες πτυχές αλλά και αιχμές εμπεριέχει έχει ένα ενημερωτικό σημείωμα του υπουργείου Τουρισμού σχετικά με το θέμα του θαλάσσιου τουρισμού και τα όσα διημείφθησαν περί απωλειών δισεκατομμυρίων ευρώ στο πλαίσιο του Posidonia Sea Tourism Forum. Βάσει του ενημερωτικού, το ΥΠΟΤ βγαίνει αρκετά μπροστά, σε κυβερνητικό επίπεδο, υπογραμμίζοντας ότι...



...«τώρα είναι η ευκαιρία για καινοτόμο ρύθμιση του τομέα του yachting» και ότι κύριο ζητούμενο είναι «η αναγκαιότητα απελευθέρωσης των πλόων, υπό την έννοια της άρσης πλείστων αδικαιολόγητων για μια σύγχρονη χώρα διοικητικών εμποδίων που υφίστανται σήμερα, ώστε να κυκλοφορούν στις ελληνικές θάλασσες για αναψυχή όσο το δυνατόν περισσότερα σκάφη υπό συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού». 
Όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά, «με την συνδρομή των συναρμόδιων υπουργείων, αλλά και όλων των ενασχολούμενων με το yachting, πιστεύουμε ότι είναι εφικτό να εισάγουμε άμεσα ένα εντελώς νέο και σύγχρονο πλαίσιο για την ανάπτυξη του» και κατόπιν, προφανώς «αδειάζεται» μάλλον θεαματικά, το υπουργείο Ναυτιλίας που προ ημερών παρουσίασε προς διαβούλευση νομοσχέδιο για τον θαλάσσιο τουρισμό, με την
παραδοχή ότι «οι μέχρι τώρα (και ιδιαίτερα οι πιο πρόσφατες) προσπάθειες δεν βοηθούν προς αυτήν την κατεύθυνση». 
Το ΥΠΟΤ τάσσεται υπέρ ενός πλαισίου, που θα εκφράζει τις απαιτήσεις της σημερινής παγκοσμιοποιημένης αγοράς, με τη δημιουργία βάσης δεδομένων για όλες τις διαδικασίες και παράλληλα απλοποίηση των διαδικασιών για την επαγγελματικότητα του σκάφους, την αδειοδότησή του, την ναύλωση και την εν γένει κυκλοφορία του.
«Εφόσον επιθυμούμε να πλέουν στις ελληνικές θάλασσες και να καταπλέουν στις ελληνικές μαρίνες όσο το δυνατόν περισσότερα σκάφη, θα είναι σαν να εθελοτυφλούμε αν συνεχίσουμε εσκεμμένα να αγνοούμε ότι σε άλλα κράτη-μέλη της Ε.Ε. αλλά και στις εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης χώρες, ισχύουν διαφορετικοί κανόνες, σε πολλές χώρες για παράδειγμα δεν υπάρχει καν διάκριση μεταξύ ιδιωτικού ή επαγγελματικού σκάφους, ή σε άλλες χώρες δεν υπάρχουν διαδικασίες απόπλου-κατάπλου. Ρόλος λοιπόν των αρμόδιων αρχών πρέπει να είναι ο ορθός έλεγχος, με πλήρη σεβασμό στον τουρίστα του yachting o οποίος πρέπει να αντιμετωπίζεται ως υψηλού επιπέδου τουρίστας. Η τελική επιλογή πρέπει να είναι ορθός έλεγχος, ει δυνατόν με ηλεκτρονικά μέσα, όχι επιβολή διοικητικών εμποδίων και ανούσιων γραφειοκρατικών διαδικασιών» αναφέρεται χαρακτηριστικά.

«Τα σκάφη πρέπει να αντιμετωπιστούν ως ελεύθερα κινούμενα μεταφορικά μέσα αναψυχής, που βεβαίως ελέγχονται, αλλά ταυτόχρονα εξασφαλίζουν και έσοδα στον τουρισμό και στο κράτος λόγω της εισόδου, της παραμονής τους και κυρίως του μόνιμου ελλιμενισμού τους στις ελληνικές μαρίνες: πάγια έσοδα, από καύσιμα/συντήρηση, επισκευές, προμήθεια πρώτων υλών για τα σκάφη, θέσεις εργασίας αλλά και έσοδα από τα εμπορικά καταστήματα, ξενοδοχεία, εκδρομές, αρχαιολογικούς χώρους και έσοδα από τον μόνιμο ελλιμενισμό», επισημαίνεται.
Το Σημέιωμα προέκυψε προφανώς σε απάντηση ή προς σχολιασμό όσων ειπώθηκαν στο forum, κυρίως από τον Γ. Γράτσο, Πρόεδρο του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Τα οποία και μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου