Ανοιχτοί στο ενδεχόμενο συγχώνευσης ή συμμαχίας εμφανίστηκαν οι επικεφαλής δύο εκ των πέντε μεγαλύτερων αεροπορικών εταιριών των ΗΠΑ…
…επικαλούμενοι την ανάγκη “συγκεντρωτισμού” της βιομηχανίας προκειμένου να επιστρέψει στην κερδοφορία. Στην διάρκεια ομιλίας του σε συνέδριο στη Νέα Υόρκη, το υψηλόβαθμο στέλεχος της United Airlines, Kathryn Mikells, επισήμανε πως η τρίτη ισχυρότερη αεροπορική εταιρία της χώρας μελετά σοβαρά το ζήτημα της συγχώνευσης με αμερικανικούς ομίλους ή ομίλους του εξωτερικού. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο αξιωματούχος της US Airways του πέμπτου μεγαλύτερου αερομεταφορέα της χώρας, Derek Kerr, ο οποίος, ωστόσο, διευκρίνισε πως η εταιρία δεν ενδιαφέρεται για την πιθανότητα συγχώνευσης με ξένο αερομεταφορέα.
Στην πραγματικότητα, η υπάρχουσα νομοθεσία για τις συγγενεύσεις αμερικανικών εταιριών με αεροπορικές από το εξωτερικό, κρίνεται, μάλλον, περιοριστική σε μία εποχή που η βιομηχανία χρειάζεται τέτοιου είδους συνεργασίες προκειμένου να αναπτυχθεί. Σε κάθε περίπτωση η συγχώνευση ή συμμαχία είναι ένα ενδεχόμενο που απασχολεί τους δύο ομίλους, οι οποίοι μάλιστα φέρεται να είχαν φθάσει πολύ κοντά στη μεταξύ τους συνεργασία το 2008.
Ελλείψει, ωστόσο, μεγάλων συγχωνεύσεων οι αμερικανικοί όμιλοι στρέφονται στις συμμαχίες, μέσω των οποίων επιτυγχάνουν μείωση του κόστους. Οι United και US Airways είναι μέλη του διεθνούς δικτύου Star Alliance και ανταγωνίζονται τις συμμαχίες Oneworld και SkyTeam.
Η αεροπορική βιομηχανία έχει απολέσει σχεδόν 50 δισ. δολ την τελευταία πενταετία, εκ των οποίων 11 δισ. δολ χάθηκαν το 2009, σύμφωνα με στοιχεία του ΙΑΤΑ. Ο σύνδεσμος αερομεταφορέων εκτιμά ότι ο κλάδος χρειάζεται τουλάχιστον τρία χρόνια πριν ανακάμψει από την καθίζηση της ζήτησης που προκάλεσαν οι υψηλές τιμές στα καύσιμα και η μείωση της καταναλωτικής δαπάνης εξαιτίας του ασταθούς οικονομικού κλίματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου