Το νομοσχέδιο, «Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας στην Οδηγία 2006/123/Εκ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τις Υπηρεσίες Στην Εσωτερική Αγορά» ουσιαστικά εισάγει το θεσμικό πλαίσιο της απελευθέρωσης σειράς υπηρεσιών και όταν ψηφιστεί θα δίνει το δικαίωμα να δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα με μία άδεια που θα λάβουν από ΚΕΠ, τεχνικές εταιρείες, επιχειρήσεις οργάνωσης εκδηλώσεων, ψυχαγωγίας, πιστοποίησης, αλλά και τουριστικών ή εμπορικών δραστηριοτήτων.
Αυτή η εναρμόνιση είναι σημαντική για τα δεδομένα της ελληνικής τουριστικής αγοράς κυρίως γιατί πρόκειται να θίξει, μεταξύ άλλων, ένα «μεγάλο κεκτημένο» ή, κατά άλλους, «μεγάλο κατεστημένο» των τουριστικών γραφείων: το ότι για να μπορεί κάποιος να διοργανώνει συνέδρια και εκδηλώσεις θα πρέπει να κατέχει άδεια γραφείου γενικού τουρισμού. Ορισμένα μέλη του HATTA, μάλιστα, είχαν κατά καιρούς επιχειρήσει να «κτίσουν» μία μάλλον συντεχνιακή πλατφόρμα επιχειρημάτων, αιτιάσεων και άλλων τινών, επί αυτής της δεσμευτικής προϋπόθεσης, «παρενοχλώντας» επιχειρηματικά εταιρείες που εδραιώθηκαν και εξειδικεύθηκαν στη διοργάνωση συνεδρίων και εκδηλώσεων.
Από την άλλη πλευρά, οι εταιρείες αυτές, που σήμερα αποκαλούμε PCOs και DMCs, με το εν λόγω νομοσχέδιο αισθάνονται ότι θα βρεθούν σε ένα νέο περιβάλλον ανταγωνισμού από αντίστοιχες εταιρείες που εδρεύουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Η αλήθεια είναι πάντως ότι ο HAPCO, ο σύνδεσμος των επαγγελματιών οργανωτών συνεδρίων δείχνει σαφώς μεγαλύτερη ετοιμότητα και κινητικότητα, καθώς, ήδη, έχει μελετήσει τα ισχύοντα στα άλλα ευρωπαϊκά κράτη και ετοιμάζει αναλυτικές και τεκμηριωμένες προτάσεις.
Για την ιστορία και δημοσιογραφική τάξη αναφέρουμε ότι με το νομοσχέδιο απελευθερώνονται σχεδόν όλα τα νομοθετικά κατοχυρωμένα επαγγέλματα (νομικών, φορολογικών συμβούλων, αρχιτεκτόνων, μηχανικών, λογιστών, τοπογράφων), οι τεχνικές εταιρείες και οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών προς επιχειρήσεις (π.χ. συντήρησης, οργάνωσης εκδηλώσεων, τηλεφωνικών κέντρων κλπ).
Επίσης, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο εμπόριο, τον τουρισμό, την ψυχαγωγία, την άθληση και περιποίηση σε βοηθητικές υπηρεσίες μεταφορών (πχ σχολών οδήγησης, μετακόμισης, ενοικίασης, φορτοεκφόρτωσης), μεσιτών, πιστοποίησης, πνευματικών δικαιωμάτων κλπ.Υπάρχουν όμως και σαφείς εξαιρέσεις που αφορούν τα επαγγέλματα των: συμβολαιογράφων και των δικαστικών επιμελητών, τυχερών παιγνίων, τις ιδιωτικές υπηρεσίες ασφαλείας, τις μη οικονομικές υπηρεσίες γενικού ενδιαφέροντος, τα γραφεία εύρεσης προσωρινής εργασίας, τα οπτικοακουστικά μέσα, την άσκηση δημόσιας εξουσίας, τις κοινωνικές υπηρεσίες στέγασης, παιδικής μέριμνας και στήριξης των οικογενειών, υγειονομικής περίθαλψης (απελευθερώνονται όμως οι μη ιατρικές υπηρεσίες όπως λογιστηρίου, καθαρισμού κλπ), χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών και μεταφορών (εναέριες, θαλάσσιες, εσωτερικές πλωτές, οδικές, σιδηροδρομικές, , αστικών συγκοινωνιών, ταξί και ασθενοφόρων).
Για να υλοποιηθεί όμως στην πράξη η απελευθέρωση των υπηρεσιών θα πρέπει πρώτα να συγκροτηθούν και να λειτουργήσουν τα Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ) που θα εγκατασταθούν στον χώρο των ΚΕΠ. Τα κέντρα αυτά πρέπει να λειτουργούν και ηλεκτρονικά.
Επίσης, θα πρέπει να ολοκληρωθεί η καταγραφή των περιορισμών που τώρα υπάρχουν και να καταργηθούν ή, αν διατηρηθούν, να αιτιολογηθούν επαρκώς στην Ε.Ε. Επίσης, θα υπάρχει διασύνδεση όλων των δημοσίων διοικήσεων με το ηλεκτρονικό σύστημα ανταλλαγής πληροφοριών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου