Τι λέγαμε νωρίτερα περί διαχείρισης της κρίσης και τη συνεδρίαση του δ.σ. του ΕΟΤ υπό τις εντολές του κ. Γερουλάνου; Ε, μάλλον επαληθεύονται οι προβληματισμοί και οι ανησυχίες της τουριστικής αγοράς, καθώς…
…σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, αποφάσισαν ότι ΘΑ κάνουν, αυτά που θα έπρεπε να έχουν γίνει, τουλάχιστον από πέρυσι, ή έστω όταν άρχισε να κλιμακώνεται η αρνητική δημοσιότητα για την Ελλάδα πριν δύο μήνες.
Για την ιστορία, λοιπόν και ενώ η κρίση που σχεδιάζουν να... διαχειριστούν έχει περάσει πάνω από τη χώρα και δεν μας αφήνει να σηκώσουμε "κεφάλι", επικοινωνιακά και συμβολικά, αποφάσισαν:
o Να συγκροτηθεί Ειδική Επιτροπή Διαχείρισης Κρίσεων της οποίας θα προΐσταται ο Πρόεδρος του ΕΟΤ.
o Να ενεργοποιηθούν τα Γραφεία Εξωτερικού όπου σε συνεργασία με τις Ελληνικές Διπλωματικές Αρχές θα παρακολουθούν την κατάσταση αναφορικά με τις κρατήσεις και την εικόνα του τουριστικού προϊόντος
o Να ετοιμάσει πρόταση προς την Πολιτική ηγεσία για την εύρεση πόρων για την σταδιακή αποπληρωμή των χρεών σε ελληνικά και διεθνή ΜΜΕ.o Να ενισχυθεί η ενεργητική παρακολούθηση και ενημέρωση των ελληνικών και διεθνών ΜΜΕ
Εκτός, λοιπόν, αν είναι τόσο προνοητικοί ώστε να προετοιμάζονται για την... επόμενη κρίση, τότε μάλλον κωμικοτραγική φαντάζει αυτή η κίνηση και οπωσδήποτε όχι άξια ανακοίνωσης.
Μπράβο, μπράβο, καταπλήξαμε τα πλήθη πάλι...
Όταν διαβάσαμε χθες βράδυ την είδηση αυτή, καταλάβαμε ότι δυστυχώς για ακόμη μια φορά - και τοποθετούμεθα υπερκομματικά - η διαχείριση της κρίσης δεν θα λειτουργήσει, όπως θα έπρεπε να λειτουργήσει, γιατί
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνας απώτερος σκοπός της επικοινωνιακήςς στρατηγικής/πολιτικής στα πλαίσια μια κρίσης είναι να πετύχουμε να ανατρέψουμε μεθοδευμένα την αρνητική δημοσιότητα σε θετική. Η διαδικασία αυτή μπορεί να γίνει αποτελεσματικά μόνο με Ειδικούς και Έμπειρους Επικοινωνιολόγους Διαχείρισης κρίσης τόσο στα Κεντρικά Επιτελεία του Υπουργείου, όσο και στα Γραφεία του ΕΟΤ και των Πρεσβειών στην Αλλοδαπή, και μάλιστα ανά χώρα και με την υποστήριξη πάλι εξειδικευμένων ανθρώπων, οι οποίοι θα είναι συνεχώς στο πλευρό των Αρμοδίων.
Και αναρωτιέμαι:
Είναι σε θέση οι Αρμόδιοι των Γραφείων του ΕΟΤ και των Πρεσβειών να κάνουν από μόνοι τους την διαχείριση κρίσης? Έχουν την κατάρτιση και γνώση? Έχουν τα κότσια?
Κατά την διάρκεια διαχείρισης της κρίσης με επικοινωνιακά εργαλεία είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ να τηρούνται κάποιοι πολυ σημαντικοί κανόνες. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να αυξήσουμε τις πιθανότητες να πετύχουμε. Αποκλίσεις παίζουν αρνητικό ρόλο.
Ένας από τους κανόνες είναι «να μιλάμε με μία φωνή».
Γι΄ αυτό πρέπει από την αρχή να καθοριστούν τα πρόσωπα που θα «μιλάνε» προς τα ΜΜΕ.
Οι επικοινωνιακοί κανόνες καθορίζουν ξεκάθαρα ΠΟΙΟΣ ΛΕΕΙ ΤΙ ΣΕ ΠΟΙΟΝ βάσει προετοιμασμένων ειδικών επικοινωνιακών εντύπων, τα οποία θα ανανεώνονται ανάλογα με τις εξελίξεις.
Δεν θέλουμε να κάνουμε μάθημα, αλλά ανησυχούμε ότι τελικά πάλι θα γίνουν προχειροδουλειές!
Να κάνουμε τον σταυρό μας.....