Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2010

Μηχανικοί EOT εγκαλούν... ΕΤΑ για το διαγωνισμό του Παρνασσού

Μια, πως να το πούμε, ενδοφορεακή (;) διάσταση απόψεων και ίσως και αντιπαράθεση εκδηλώθηκε την περασμένη εβδομάδα, αλλά δεν έγινε ιδιαιτέρως αισθητή. Ο Σύλλογος Μηχανικών του ΕΟΤ επικρίνει τη Διοίκηση της ΕΤΑ...

...σχετικά με τον διαγωνισμό που προκήρυξε πριν από αρκετές μέρες για τον
«εκσυγχρονισμό αναβατήρων του  χιονοδρομικού κέντρου Παρνασσού με  προϋπολογισμό χωρίς ΦΠΑ 24.000.000 εκατ. Ευρώ».
Η αλήθεια είναι ότι τέτοιου ή ανάλογου χαρακτήρα παρεμβάσεις, δεν είναι συνήθεις και ειδικά όταν αναφέρονται σε διαγωνισμούς τέτοιων προϋπολογισμών, προκαλούν εντύπωση.
Από την άλλη πλευρά, κυκλοφορούν πολλά και διάφορα – φήμες και πληροφορίες - αυτό το διάστημα για τα τεκταινόμενα στον Παρνασσό, τόσο για το θέμα της λειτουργίας του Χιονοδρομικού, όσο και για το θέμα της τεχνικής συντήρησης και υποστήριξης.
Στην ανακοίνωση του, ο Σύλλογος Μηχανικών, επισημαίνει μεταξύ άλλων:
«Στην προκήρυξη αναφέρεται ως είδος σύμβασης  «προμήθεια» και ως
είδος προμήθειας η «αγορά».
1. Η επιλογή του τρόπου προκήρυξης είναι εντελώς λανθασμένη.
Η προσπάθεια επιλογής αναδόχου για προμήθεια προϊόντων σε πλήρη λειτουργία για τον «εκσυγχρονισμό των αναβατήρων του Χ.Κ.Π.» υποκρύπτει την εκτέλεση δημόσιου έργου εκτός του νομοθετικού πλαισίου για τα δημόσια έργα. Τούτο γίνεται σοβαρότερο από το ύψος του προϋπολογισμού. Τα έργα αυτού του είδους, όπως κατ’ επανάληψη έχουν υλοποιηθεί από τον ΕΟΤ στο παρελθόν, περιέχουν σε ποσοστό τουλάχιστον 35% οικοδομικές εργασίες ( εκσκαφές, σκυροδέματα, οπλισμούς, επιδώσεις, διαμορφώσεις, οικίσκους κλπ.) και 15% ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες  (γραμμές τροφοδοσίας, γραμμές ασφαλείας, συναρμολογήσεις, συνδέσεις, εργασίες πλέξης συρματόσχοινων, ενισχύσεις στις αναχωρήσεις ισχύος, νέους υποσταθμούς κλπ.) πλέον των υλικών που κατασκευάζονται στο εργοστάσιο και παραδίδονται σε τεμάχια για συναρμολόγηση επί τόπου του έργου.
Στο συγκεκριμένο έργο για την αντικατάσταση των αναβατήρων εκτιμούμε ότι θα απαιτηθούν, εκτός των άλλων, πάνω από 2.000 m3 οπλισμένου σκυροδέματος.
Τα παραπάνω καθιστούν σαφές ότι τρόπος που έχει επιλεγεί είναι εντελώς εσφαλμένος και θα αποδειχθεί επιζήμιος για το δημόσιο.
Επιπρόσθετα το έργο αυτό γίνεται εντός εθνικού δρυμού σε μια πολύ ευαίσθητη περιοχή, που υποβαθμίζεται περιβαλλοντικά συνεχώς από την λειτουργία του Χ.Κ. Παρνασσού.
Θα ανέμενε κάποιος με στοιχειώδη περιβαλλοντική ευαισθησία, να έχουν προσδιορισθεί οι επιπτώσεις στο περιβάλλον  και να έχουν αρθεί. Θεωρείται αδιανόητο να ζητούνται μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και έγκριση περιβαλλοντικών όρων για μια τουριστική μονάδα 20 κλινών  και να προωθούνται τέτοιες δράσεις  χωρίς αδειοδοτήσεις  από το δημόσιο.
Εκτός από αυτό κινδυνεύει ένα τόσο μεγάλο κονδύλι  να μπλοκαρισθεί στο ΕΣΠΑ με την προσφυγή του πρώτου ενδιαφερόμενου.
Ας μην αποσιωπάται το γεγονός ότι ένας καινούργιος  συρόμενος αναβατήρας προοριζόμενος να τοποθετηθεί  στην θέση Σαχάρα του Χ.Κ. Παρνασσού, που επιχειρήθηκε να εγκατασταθεί το 2007 από την ΕΤΑ, παραμένει  διασκορπισμένος  στο βουνό,  αφού η εγκατάστασή του απαγορεύτηκε από τις αρχές.
Με δεδομένο και μόνο αυτό δεν μπορούμε να κατανοήσουμε   για ποιο λόγο εσπευσμένα προχωρά η ΕΤΑ σε τέτοιες διαδικασίες.
2. Το Χ.Κ. Παρνασσού είναι το πλέον άρτιο και εξοπλισμένο χιονοδρομικό κέντρο της χώρας, με αποκλειστική χρηματοδότηση από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Στην ίδια αυτή περιοχή, με τις μεγάλες εμπορικές αξίες και τα ισχυρά ιδιωτικά συμφέροντα, επιλέγεται το παραπάνω έργο με ολοκληρωτική χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
Ταυτόχρονα  αγνοούνται προτάσεις εκσυγχρονισμού των άλλων χιονοδρομικών κέντρων.
Η πολιτική αυτή δεν συμβάλει στη προσπάθεια ισόρροπης ανάπτυξης της χώρας, καταστρατηγεί  τον ανταγωνισμό και θα έχει καταστρεπτικά αποτελέσματα για τον χειμερινό τουρισμό.
Εκτός όλων των ανωτέρω το σύνολο των χιονοδρομικών κέντρων της χώρας, ως εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής, δεν έχουν σήμα λειτουργίας.  Η έλλειψη σήματος φυσικά αφορά και το Χ.Κ. Παρνασσού.
Το ιδιοκτησιακό ,οι χρήσεις γης, οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και κτιριακές υποδομές είναι τα κυριότερα αίτια».
Ο Σύλλογος έχει και τις δικές του προτάσεις, που είναι:

  • «Η ματαίωση του διαγωνισμού  ως προμήθειας και επαναπροκήρυξή του ως δημόσιο έργο με όλες τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις.
  • Ο επανέλεγχος του προϋπολογισμού του έργου και η  αξιολόγησή  του χωρίς φαραωνικές αντιλήψεις και λογικές, σε μια στιγμή σοβαρής
  • οικονομικής  κρίσης που το εισόδημα των εργαζομένων έχει συρρικνωθεί  και απειλείται ακόμη περισσότερο, τα 24 εκατομμύρια Ευρώ για αυτή την επένδυση σήμερα, είναι πρόκληση για το δοκιμαζόμενο λαό.
  • Η τακτοποίηση  των Χ.Κ. έστω και με νομοθετική πρωτοβουλία
  • για τη νόμιμη λειτουργία τους.(έκδοση σήματος)
  • Ο εκσυγχρονισμός των χιονοδρομικών κέντρων που έχουν χαρακτηρισθεί εθνικής σημασίας με την ένταξη τους στο  ΕΣΠΑ».
Αναμένουμε τη συνέχεια...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου