“Ψυχρολουσία” για τους τουριστικους πράκτορες των ΗΠΑ, ίσως και για εκείνους πολλών άλλων χωρών από τον πρόεδρο Ομπάμα: Η αναφορά του στον κλάδο ως ένα από τα επαγγέλματα που “αυτοματοποιούνται” και στερούνται της φυσικής παρουσίας πελατών...
...και μάλιστα σε ομιλία του για την ανασυγκρότηση της αμερικανικής οικονομίας, προκάλεσε, αρχικά ένα σοκ και στη συνέχεια μία περιποιημένη απάντηση.

Σε σχετική επιστολή, ο ASTA, ανέφερε ότι η αξία των συναλλαγών και πωλήσεων του συγκεκριμένου κλάδου φθάνει τα 146 δισ. δολάρια ετησίως και ότι το 50% όλων των πωλήσεων όλων των ταξιδιών στις ΗΠΑ, γίνεται μέσω ταξιδιωτικών πρακτορείων, όπως και το 50% των πωλήσεων αεροπορικών εισιτηρίων, το 78% των κρουαζιερών και το 79% των οργανωμένων ταξιδιών.
Επίπρόσθετα, επισημαίνει ότι ο κλάδος απαριθμεί σχεδόν 10.000 εταιρίες τουριστικών γραφείων με έδρα τις ΗΠΑ και παρουσία σε 15.000 περιοχές, με 120.000 θέσεις πλήρους απασχόλησης και καταβάλλει περίπου 6,3 δισ. δολάρια ετησίως, σε αποδοχές και εισφορές.
Για την ιστορία, η σχετική αναφορά του αμερικανού Προέδρου είχε ως εξής:
“One of the challenges in terms of rebuilding our economy is — businesses have gotten so efficient, that, when was the last time somebody went to a bank teller? Instead of using an ATM. Or used a travel agent instead of going online? A lot of jobs that used to require people now have become automated”.

Όλες οι πρόσφατες έρευνες, δείχνουν μετατόπιση της πελατειακής βάσης σε ηλεκτρονικά μέσα -οχι κατ’ ανάγκην μόνον internet, αλλά και τηλεφωνικά κέντρα, αυτοματοποιημένες υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας κοκ- αλλά και αξιοποίηση αυτών των μέσων από τα ίδια τα ταξιδιωτικά γραφεία.
Τάση που φυσικά, από τη μία πλευρά περιορίζει τη φυσική παρουσία πελατών στα τουριστικά πρακτορεία και από την άλλη, οδηγεί σταδιακά σε μείωση του προσωπικού τους...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου