Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2012

Visa Europe: "Τελευταίοι και καταϊδρωμένοι" στην καταναλωτική δαπάνη

Αύξηση μόλις 5,4%, τη χαμηλότερη που σημειώθηκε στις έξι χώρες του Δείκτη Καταναλωτικής Δαπάνης της Visa Europe, εμφάνισε η συνολική καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού κατά την περίοδο Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2011 στην Ελλάδα καθώς ανήλθε σε 492 εκατ. ευρώ έναντι...

...466 εκατ. ευρώ κατά το προηγούμενο έτος.
Θυμίζουμε ότι οι υπό εξέταση χώρες είναι οι Γαλλία, Ελλάδα, Ιταλία, Πορτογαλία, Ισπανία και Τουρκία.
Οι δέκα χώρες με την
υψηλότερη καταναλωτική
δαπάνη εισερχόμενου
τουρισμού στην
Ελλάδα
Η επίδοση αυτή της Ελλάδας καταμαρτυρει - τι άλλο; - την εντονότατη εποχικότητα του ελληνικού τουρισμού αλλά και τελικά, την αδυναμία “κεφαλαιοποίησης” του σημαντικά μεγαλύτερου αριθμού αφίξεων σε έσοδα. 
Είναι χαρακτηριστικό ότι το συγκεκριμένο τετράμηνο η Πορτογαλία είχε περίπου 77 εκατ. ευρώ υψηλότερη καταναλωτική δαπάνη! 
Οι κυριότερες
κατηγορίες δαπάνης
Σε σύγκριση με το προηγούμενο τετράμηνο (από Μάιο έως Αύγουστο 2011) η καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού σημείωσε μείωση 53,41% από 1,056 δισ. ευρώ. 
Το στοιχείο αυτό δεν έχει ιδιαίτερη πραγματική στατιστική αξία, καθώς είναι σαφές ότι τα δύο τετράμηνα δεν είναι συγκρίσιμα αφού το προηγούμενο είναι ουσιαστικά όλη η θερινή περίοδος αιχμής, αλλά αναδεικνύει ακριβώς τη χαώδη διαφορά και μετάπτωση των εσόδων στη εξέλιξη της χρονιάς.
Ως προς τις εθνικότητες, οι επισκέπτες από τη Ρωσία ανέβηκαν και πάλι στην κατάταξη των δέκα χωρών με την υψηλότερη ετήσια δαπάνη, πηγαίνοντας από την έβδομη θέση το 2010 στην πέμπτη θέση το 2011 για την περίοδο Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου, μία τάση που παρατηρήθηκε ολόκληρο το χρόνο.
Εξετάζοντας και το που ξοδεύουν τα χρήματά τους οι τουρίστες στην Ελλάδα, η καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού σε αεροπορικά εισιτήρια την περίοδο Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου αυξήθηκε κατά 75,23%, δηλαδή από 5 εκατ. ευρω το 2010 σε 9 εκατ. ευρώ το 2011. 
Αυτή η αξιοσημείωτη αύξηση ενδέχεται να οφείλεται στην αυξημένη φορολογία και την άνοδο των τιμών των καυσίμων. 
Οι έξι υπό εξέταση
χώρες
Επίσης, ο τομέας της ψυχαγωγίας για την περίοδο Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου κατέγραψε αύξηση κατά 44,14%, δηλαδή από 16 εκατ. ευρώ το 2010 σε 23 εκατ. ευρώ το 2011. 
Διψήφια αύξηση σε Μεσόγειο
Τα στοιχεία διασυνοριακών συναλλαγών της Visa Europe στις έξι Μεσογειακές χώρες καταδεικνύουν αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης με κάρτες Visa της τάξης του 17,3% σε ετήσια βάση, κατά τους τελευταίους τέσσερεις μήνες του έτους. 
Η συνολική καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού έφτασε τα 10,3 δισ. ευρώ στο διάστημα Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2011 σε σύγκριση με τα 8,7 δισ. κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2010.
Η Μ. Βρετανία παραμένει top spender
Σύμφωνα με το Δείκτη Καταναλωτικής Δαπάνης στην περιοχή της Μεσογείου, το Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζει να βρίσκεται στην κορυφή του πίνακα των δέκα χωρών με την υψηλότερη δαπάνη στις έξι υπό εξέταση χώρες παρά το γεγονός ότι κατεγράφη η χαμηλότερη ετήσια αύξηση, ύψους μόλις 4,5%, για την περίοδο Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου 2011.
Μεγάλη δυναμική από Γαλλία
Διψήφια αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης εισερχόμενου τουρισμού καταγράφηκε στις πέντε άλλες χώρες της Μεσογείου, με τη Γαλλία να καταγράφει αύξηση κατά 20,8%. 
Οι επισκέπτες από τη Γαλλία έσπασαν για πρώτη φορά το  όριο του 1 δισ. ευρώ από την έκδοση του Δείκτη.  
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Visa Europe, η Γαλλία διατηρεί την πρώτη θέση ως η χώρα όπου καταγράφηκε η υψηλότερη δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού και ανέρχεται συνολικά σε 3,1 δισ. για την περίοδο Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου 2011. 
Η δαπάνη που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία το τελευταίο τετράμηνο του 2011 ήταν, πράγματι, η διπλάσια από αυτή που σημειώθηκε στην Ελλάδα (429 εκατ.), την Τουρκία (723 εκατ.) και την Πορτογαλία (569 εκατ.) μαζί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου