Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Παρασκευή 5 Μαρτίου 2010

Στα χέρια Ομπάμα το «Travel Promotion Act»

Το “πράσινο φως” από την αμερικανική γερουσία έλαβε ο νόμος “Travel Promotion Act” που προβλέπει τη δημιουργία τουριστικού οργανισμού προώθησης των ΗΠΑ ως διακεκριμένου ταξιδιωτικού προορισμού.

Ο πρόεδρος Ομπάμα αναμένεται να υπογράψει, άμεσα, το νόμο, τον οποίο η γερουσία ενέκρινε με ισχυρή πλειοψηφία 78 ψήφων υπέρ και 18 κατά.
Ο οργανισμός θα είναι μη κερδοσκοπικός και θα προκύψει από τη σύμπραξη ιδιωτικού και δημοσίου τομέα. Η δημιουργία του γενικώς υποστηρίζεται από μεγάλο μέρος της τουριστικής βιομηχανίας των ΗΠΑ, αλλά υπάρχουν και διαφοροποιήσεις κυρίως ως προς το θέμα της χρέωσης των επισκεπτών για τη χρηματοδότηση του.
Ο οργανισμός θα χρηματοδοτείται εν μέρει από χρέωση 10 δολαρίων στους επισκέπτες  των χωρών που περιλαμβάνονται στο Visa Waiver Program, την οποία θα καταβάλουν κάθε δύο χρόνια. Το υπόλοιπο τμήμα της χρηματοδότησης θα αναλάβει ο ιδιωτικός τομέας, μέσω προγράμματος αξίας 100 εκατ. δολ.
Στην περίπτωση που ο οργανισμός επιτύχει να συγκεντρώσει το προβλεπόμενο ποσό των 200 εκατ. δολ ετησίως, θα αναδειχθεί σε κορυφαίο του είδους του, παγκοσμίως.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του συνδέσμου ταξιδιωτικών πρακτόρων των ΗΠΑ, Roger Dow χαρακτήρισε την έγκριση του νόμου ιστορική νίκη για την οικονομία , καθώς ένας στους οκτώ αμερικανούς εργαζόμενους απασχολείται ή εξαρτάται από την ταξιδιωτική βιομηχανία. Ανάλογα θετική ήταν και η αντίδραση της Εθνικής ΄Ένωσης Εστιατορίων των ΗΠΑ που ευελπιστούν ότι ο νόμος θα τονώσει τον τουρισμό αλλά και την αγορά εστιατορίων με ενίσχυση της απασχόλησης. 
Οι αμερικανοί εστιάτορες υποστήριζαν από την αρχή το νόμο, καθώς πιστεύουν πως θα προσελκύσει μεγαλύτερο αριθμό τουριστών που θα επισκεφθούν τα εστιατόρια του εκάστοτε προορισμού τους. Όπως αναφέρεται στον αμερικανικό ειδικό τουριστικό τύπου αυτές τις μέρες, σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, οι εθνικοί τουριστικοί οργανισμοί σε χώρες, όπως η Ελλάδα, η Αυστραλία και το Μεξικό δαπάνησαν περισσότερα από 100 εκατ. δολ στην προώθηση των τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών τους, το 2005. Οι ΗΠΑ, για την ίδια περίοδο, ξόδεψαν μόλις περίπου 6 εκατ. δολ.
Όπως εκτιμά η εταιρία συμβούλων Oxford Economics, ένα επιτυχώς εκτελεσμένο πρόγραμμα προώθησης θα μπορούσε να προσελκύσει έως και 1,6 εκατομμύρια νέους επισκέπτες από το εξωτερικό, ετησίως, και να αποφέρει έως 4 δισ. δολ σε έσοδα από τις δαπάνες των τουριστών.
Ο νόμος, όμως, έχει προκαλέσει και αντιδράσεις με τους πολέμιους να ισχυρίζονται ότι h χρέωση των τουριστών από το εξωτερικό θα αποθαρρύνει τους ταξιδιώτες από το να επισκεφθούν τη χώρα. Ο εκπρόσωπος της ΙΑΤΑ, Steven Lott, εκτιμά ότι αποδοτικότερο, από έναν τέτοιο οργανισμό, θα ήταν η βελτίωση της διαδικασίας εισόδου και εξόδου προς και από την χώρα με επίκεντρο την πολιτική της βίζας.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου