Δεν υπάρχει αμφιβολία. Η Τουρκία κινείται εντόνως πλην αθορύβως σε πολλά επίπεδα, επιχειρηματικά και στρατηγικα και γεωστρατηγικά. Λέγαμε προ ημερών πόσο εντύπωση μας έκανε η κίνηση της Τουρκίας να χρηματοδοτήσει την αναβάθμιση αεροδρομίου στη Σερβία, τώρα κυκλοφορούν αξιόπιστες πληροφορίες ότι Τούρκοι επιχειρηματίες...
... έχουν διερευνήσει συστηματικά το επιχειρηματικό και επενδυτικό περιβάλλον σε πολλές περιοχές της Ελλάδας και επιδιώκουν την ανάληψη δημιουργίας και εκμετάλλευσης υποδομών, ακόμα και με Έλληνες συνεταίρους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι πληροφορίες ότι η εταιρεία Setur Servis Turistik A.S - συνεταίρος της Folie-Folie στο σχήμα για την εκμετάλλευση της Μαρίνας Μυτιλήνης - μέσω του αντιπρόεδρου της, İbrahim Tamer Haşimoğlu, εκδήλωσε ενδιαφέρον και για την κατασκευή ενός νέου υπερσύγχρονου λιμανιού, στην δυτική πλευρά της Πόλης του Ρεθύμνου, ικανό να εξυπηρετεί τα νέου τύπου μεγάλα κρουαζιερόπλοια.
Το κρουαζιερόπλοιο Amadea, οι επιβάτες του οποίου μεταφέρθηκαν στην πόλη με... σωσίβιες λέμβους |
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στα σχέδια των Τούρκων είναι και η κατασκευή πλήρως εξοπλισμένης μαρίνας, παρόμοια αυτής που τώρα κατασκευάζεται στην Μερσίνη της Τουρκίας.
Εξέλιξη που φυσικά προσλαμβάνει ειδικό ενδιαφέρον μετά τα περιστατικά των τελευταίων ημερών με την αδυναμία των υφιστάμενων λιμενικών εγκαταστάσεων του Ρεθύμνου να υποδεχθούν κρουαζιερόπλοια μεγάλων διαστάσεων, με αποτέλεσμα, να αγκυροβολούν "αρόδο" και να μεταφέρονται οι επιβάτες τους με σωσίβιες λέμβους ή με λάντζες!
Ψάξαμε πολύ για την “πηγή” των πληροφοριών, που αναπαράγονται και αναδημοσιεύονται σε τοπικά μέσα το τελευταίο 24ωρο, φθάσαμε μέχρι το blog kostasxan το οποίο συνήθως έχει πολλές και αρκετά αξιόπιστες πληροφορίες για την Τουρκική δραστηριότητα.
Ενδεχομένως, όμως, να μην είναι αυτό η αρχική πηγή.
Έχουμε προωθήσει ερωτήματα, πάντως, δικά μας και στην απέναντι πλευρά επομένως θα επανέλθουμε οσονούπω.
Μας γράφει ο yianni σχετικά:
ΑπάντησηΔιαγραφή"Οι Τούρκοι έχουν ενδιαφερθεί και για το λιμάνι του Πειραιά.
Για τις γραμμές του Αιγαίου, αγοράζοντας τον Αγούδημο.
Έχουν πάρει την μαρίνα Μυτιλίνης.
Τα αεροδρόμια Σκοπίων, Βίτολα.
Αεροδρόμιο στην Τιφλίδα, Γεωργία.
Μια τούρκικη τράπεζα, προσπαθεί να αγοράσει την αγροτική, πράγμα που θα της επιτρέψει να βάλει στο χέρι όλη την αγροτική γη που είναι υποθηκευμένη από τους αγρότες.
Κτλ Κτλ.
Αυτά που κερδίσαμε με αίμα, θα μας τα πάρουν με τα λεφτά.
Η ντροπή είναι ότι το λιμάνι Ρεθύμνου, έχει φάει πολλά εκατομμύρια και ποτέ δεν πρόκειται να γίνει λιμάνι. Πριν 1 ημέρα ένα μικρό κρουαζιερόπλοιο δεν μπόρεσε να μπει στο λιμάνι, γιατί φοβήθηκε ο καπετάνιος, λόγο των προβλημάτων του λιμανιού.
Εσείς που ασχολείστε με τον Τουρισμό, νομίζω, ότι οι ανεμογεννήτριες θα υποβαθμίσουν ανεπανόρθωτα το περιβάλλον.
Δεν το βρίσκω σωστό, σε μια τουριστική χώρα με τόση τεράστια τουριστική υποδομή, αλλά και με δυνατότητα αυτή η υποδομή να διπλασιαστεί ή να τριπλασιαστεί τα επόμενα χρόνια, εμείς να στήσουμε σε κάθε βουνό, σε κάθε στροφή του δρόμου και από ένα αιολικό πάρκο.
Με μια λέξη, δεν είναι σωστό να μετατρέψομε όλον τον ορίζοντα σε βιομηχανικό πάρκο. Όπου και να στρέψει κάποιος το βλέμμα του θα βλέπει ανεμογεννήτριες.
Η Ελλάδα έχει ανάγκη από γήπεδα γκολφ, Μαρίνες, Κτλ, όχι ανεμογεννήτριες.
Το θέμα είναι πολύ σοβαρό. Και πολύ φοβούμαι θα το βρούμε μπροστά μας, ως υποβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της Ελλάδος.
Κατά αρχήν, αυτό που λένε για ειδικό θρησκευτικό φυσιολατρικό ορειβατικό τουρισμό Κτλ, πλέον δεν θα υπάρχει".