Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου 2013

Θεσσαλονίκη: Θα κάνει τη διαφορά το νέο CVB;

Θα παρακολουθούμε με μεγάλο ενδιαφέρον - και πολλή θετική ενέργεια - τη νέα προσπάθεια να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη Γραφείο Συνεδρίων και Επισκεπτών, προσπάθεια που προφανώς κινείται και κινητοποιείται από την ιδιωτική πρωτοβουλία. Η αλήθεια είναι ότι η Θεσσαλονίκη έχει ταλαιπωρηθεί…


…πολύ στο θέμα των φορέων διαχείρισης προορισμού, είτε του city break και του leisure, είτε των συνεδρίων και του MICE γενικότερα, με διαδοχικές απόπειρες που κάποια στιγμή έφθαναν σε αδιέξοδα.
Η σύσταση του νέου φορέα με αντικείμενο την προβολή της Θεσσαλονίκης ως συνεδριακού προορισμού ανακοινώθηκε από 11 επιχειρηματίες - και την Μητροπολιτική Αναπτυξιακή ΑΕ - άμεσα εμπλεκόμενων με το συνεδριακό τομέα, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Grand Hotel Palace. 
Ο νέος φορέας θα είναι αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία που θα έχει ως στόχο την ανάπτυξη και διαχείριση του συνεδριακού προϊόντος της Θεσσαλονίκης. 
Η εταιρεία θα ξεκινήσει τη λειτουργία της την πρώτη μέρα του 2014 και στο αρχικό μετοχικό της κεφάλαιο καλούνται να συμμετέχουν “όσοι έχουν πίστη στη Θεσσαλονίκη ως ικανό πόλο έλξης ευρωπαϊκών και διεθνών συνεδρίων”. 
Την υποστήριξη τους στο νέο εγχείρημα εξέφρασαν, μεταξύ άλλων, το Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης, ο Δήμος Πυλαίας-Χορτιάτη, το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, η Ένωση Ξενοδόχων και ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής της Χαλκιδικής.
Από την πλευρά μας, επειδή ορισμένοι από εμάς έχουμε μπει πάρα πολύ βαθιά στο θέμα των Convention Bureaux, υπάρχουν πάρα πολλά που θα θέλαμε να πούμε και να σχολιάσουμε. Ας αρκεστούμε σήμερα σε ορισμένα βασικά και θεμελιώδη.
Ο βαθμός επιτυχίας της προσπάθειας αυτής, κατά την άποψή μας, εξαρτάται από τρεις παράγοντες:
  • Τη διασφάλιση της χρηματοδότησης αλλά και του business και marketing plan που θα υλοποιηθεί βάσει αυτής.
  • Τον βαθμό αντιπροσώπευσης και εκπροσώπησης του προορισμού.
  • Την αποδοχή από τον διεθνή παράγοντα, δηλαδή τους τελικούς αποδέκτες που θα προσεγγιστούν μέσω του εγχειρήματος.

Ως προς το πρώτο, τα πράγματα είναι αφοπλιστικά απλά, σε βαθμό ωμότητας. Η εξεύρεση πόρων και η ορθή - υπό την έννοια της αποτελεσματικότητας - διαχείρισή τους είναι ίσως το κυριότερο ζήτημα. Γνωρίζοντας τους περισσότερους από τους εμπλεκόμενους, κατανοούμε ότι το δεύτερο σκέλος, της διαχείρισης, είναι, σε ικανό βαθμό, δεδομένο. Για το πρώτο, όμως, απομένει να δούμε στην πορεία και στην πράξη, πως θα εξελιχθεί, όταν θα έχουμε και περισσότερες λεπτομέρειες. Ξέρουμε, όμως, ότι η εκκίνηση και η εδραίωση ενός νέου CVB, ιδίως εκεί όπου είχε δραστηριοποιηθεί κάποιο άλλο, νωρίτερα, απαιτεί επαρκείς πόρους και αρκετό χρόνο, πριν αρχίσουν να έρχονται τα πρώτα αποτελέσματα
Για το δεύτερο, η εμπειρία διεθνώς αλλά και στην Ελλάδα, δείχνει ότι όταν η διαχείριση ενός προορισμού- τόσο σε επίπεδο προβολής όσο και οργάνωσης προιόντος - περνάει σε ιδιωτική πρωτοβουλία, καθοριστικός παράγοντας είναι το εύρος και το είδος αντιπροσώπευσης της αγοράς του προορισμού. Ειδικά όσον αφορά το συνεδριακό προϊόν, όπου το “έργο”, εν ολίγοις τα requests ή οι διεκδικήσεις διοργανώσεων, είναι πολύ πιο συγκεκριμένο από τη γενική εισροή τουριστικής κίνησης,  η πραγματικότητα είναι αρκετά πιο σύνθετη και καθίσταται ακόμα πιο πολύπλοκη, αν συνυπολογίσουμε τα ειδικά μας χαρακτηριστικά, όπως π.χ. ο ανταγωνισμός, οι δια-επιχειρηματικές σχέσεις και οι ιδιαιτερότητες των τοπικών ισορροπιών.
Το στοίχημα για το νέο Convention & Visitors Bureau της πόλης, όπως το βλέπουμε εμείς, είναι να κερδίσει την εμπιστοσύνη και επομένως και την ενεργό συμμετοχή, όσο το δυνατόν μεγαλύτερου μέρους της τοπικής αγοράς, οικονομίας και κοινωνίας. Το επιχείρημα “φέρνω ένα μεγάλο συνέδριο που θα δώσει δουλειά σε μεγάλο μέρος της Πόλης” είναι μεν ισχυρό, πλην όμως, δεν επαρκεί, αν η μερίδα του λέοντος παραμένει σε λίγους. Κατά προέκταση και συνέπεια, το ποιος βάζει τι, γιατί, πόσα και το τι παίρνει ή προσδοκά, είναι ένα ερώτημα που πρέπει έχει απαντηθεί ευθύς εξ' αρχής.
Ως προς το τρίτο σημείο, η διεθνής αγορά έχει συνηθίσει και θέλει και αναζητεί, στα τοπικά Convention Bureaux, να βλέπει θεσμούς. Να βλέπει σε πρωταγωνιστικό ή κύριο θεσμικό ρόλο την Πόλη, εντός της δομής. Αυτός είναι ο λόγος που διεθνώς, είναι εξαιρετικά σπάνιες οι περιπτώσεις CVBs που είναι αμιγώς ιδιωτικές πρωτοβουλίες. Και αυτός είναι και ο λόγος που τα πιο επιτυχημένα CVBs είναι εκείνα που στηρίζονται σε μικτά σχήματα συνεργασίας, Πόλης ή προορισμού με την ιδιωτική αγορά, όπως έχουμε στην Ελλάδα, το μοναδικό, μέχρι στιγμής, παράδειγμα του Athens CVB.
Δεν ξέρουμε αν η Μητροπολιτική Αναπτυξιακή θα ή μπορεί να διαδραματίσει αυτόν τον ρόλο. Και σίγουρα δεν αισθανόμαστε άνετα με την τοποθέτηση του Δημάρχου Θεσσαλονίκης Γ. Μπουτάρη, στη συγκεκριμένη εκδήλωση, που παρότρυνε “τη λειτουργία του νέου φορέα χωρίς την παρεμβολή του δημοσίου, εστιάζοντας στην αδυναμία των δημόσιων φορέων να λειτουργήσουν αποτελεσματικά σε αντίθεση με κάποιον επαγγελματία”.
Αυτή η γωνία είναι λάθος. Και αν τη δει κανείς και λίγο πιο σκωπτικά, θα μπορούσε να τη θεωρήσει μέχρι και υπεκφυγή ή και “άλλοθι”. 
Ο Δήμος πρέπει να έχει θεμελιώδη θέση στον φορέα και αν δεν ξέρει τι να κάνει, ας αναζητήσει ειδικούς, εξειδεικευμένους ειδικούς, τις συμβουλές και κατευθύνσεις των οποίων, ούτως ή άλλως, χρειάζονται και οι ίδιοι οι ιδιώτες. Διότι το ότι στον φορέα συμμετέχουν επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην αγορά συνεδριακού τουρισμού, δεν σημαίνει απαραιτήτως και απολύτως, ότι γνωρίζουν και πως πρέπει αυτός να λειτουργήσει και να κινηθεί. 
Αυτά είχαμε να συνεισφέρουμε, προς το παρόν, θεωρούμε ότι είναι μία αξιέπαινη πρωτοβουλία και ευχόμαστε ειλικρινά να βρει γόνιμο έδαφος και την ανταπόκριση που αξίζει. 
Για την ιστορία, οι εμπλεκόμενοι και τρόπον τινά, ιδρυτικά μέλη είναι:
Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος DomotelAE
Δέσποινα Αμαραντίδου, Γενική Διευθύντρια Artion Conferences & Events    
Γιάννης Ασλάνης, Γενικός Διευθυντής Mediterranean Palace Hotel
Παναγιώτης Ζελελίδης, Γενικός Διευθυντής Grand Hotel Palace
Ευριπίδης Καραβασίλης, Διευθύνων Σύμβουλος Polis Convention Center
Κωνσταντίνα Μαμαδά, Γενική Διευθύντρια Porto Palace Hotel
Ιωάννα Μανούσου, μέλος ΔΣ Τουριστικών Επιχειρήσεων Καψή Θεσ/νίκης ΑΕ 
Πρόδρομος Μοναστηρίδης, Διευθυντής Marketing Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης  
Χάρης Νεοφυτίδης, Γενικός Διευθυντής The Met Hotel
Βίκυ Παπαδημητρίου, Διευθύνουσα Σύμβουλος Symvoli Conference and Cultural Management
Σπύρος Πέγκας, Πρόεδρος της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής ΑΕ

Γιώργος Σπυρόπουλος,  Γενικός Διευθυντής Makedonia Palace Hotel

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου