Παρά τη νέα διευρυμένη συμφωνία “ανοιχτών αιθέρων” που υπέγραψαν, πριν μερικές ημέρες, οι ΗΠΑ και ΕΕ, ο στόχος-«κλειδί» για την άρση των περιορισμών...
...στο καθεστώς ιδιοκτησίας των αεροπορικών εταιριών παραμένει μακρινός.
Share |
...στο καθεστώς ιδιοκτησίας των αεροπορικών εταιριών παραμένει μακρινός.
Οι δύο πλευρές έδωσαν, μεν, το “πράσινο φως” στους ευρωπαϊκούς και αμερικανικούς ομίλους να αποκτούν πλειοψηφικά πακέτα σε αερομεταφορείς και στις δύο όχθες του Ατλαντικού, αλλαγή, ωστόσο, που χρειάζεται την έγκριση των νομοθετικών αρχών σε Ευρώπη και Αμερική προκειμένου να ισχύσει.
ΗΠΑ και ΕΕ κατέληξαν σε συμφωνία για το “open skies” πρώτη φορά το 2007, ύστερα από 4 χρόνια σκληρών διαπραγματεύσεων.
Η συμφωνία απέκτησε ισχύ το 2008, συμβάλλοντας στην άρση των περιορισμών για τις αεροπορικές πτήσεις μεταξύ των δύο ηπείρων.
Οι διαπραγματεύσεις για την απελευθέρωση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των εταιριών, πάλι, ολοκληρώθηκαν την 25η Μαρτίου και οδήγησαν στη νέα διευρυμένη συμφωνία, αν και οι αντιδράσεις για τις επίπονες και μακρόχρονες διαδικασίες που απαιτούνται προκειμένου να υλοποιηθεί είναι έντονες.
Σημειώνεται ότι για την ώρα οι ευρωπαϊκές εταιρίες μπορούν να ελέγχουν μόνον το 25% του μετοχικού κεφαλαίου αμερικανικών εταιριών, σε αντίθεση με τις δεύτερες που έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν μερίδιο 49% σε αερομεταφορείς στην Ευρώπη.
Η επίτευξη μίας ολοκληρωμένης συμφωνίας “ανοιχτών αιθέρων” μεταξύ ΗΠΑ και ΕΕ εκτιμάται ότι θα αποφέρει στη βιομηχανία οικονομικά οφέλη, ύψους 12 δισ ευρώ και θα οδηγήσει στη δημιουργία 80.000 νέων θέσεων εργασίας.
Share |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου